EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Źródło |
Tytuł oryginalny | The Fountain |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 5 stycznia 2007 |
Reżyseria | Darren Aronofsky |
Zdjęcia | Matthew Libatique |
Scenariusz | Darren Aronofsky |
Obsada | Hugh Jackman, Rachel Weisz, Ellen Burstyn, Cliff Curtis, Sean Gullette, Mark Margolis, Donna Murphy, Ethan Suplee, Sean Patrick Thomas |
Muzyka | Clint Mansell |
Rok produkcji | 2006 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 97 min |
WWW | Strona |
Gatunek | SF |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Aronofsky’ego sposób na śmierć |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Źródło |
Tytuł oryginalny | The Fountain |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 5 stycznia 2007 |
Reżyseria | Darren Aronofsky |
Zdjęcia | Matthew Libatique |
Scenariusz | Darren Aronofsky |
Obsada | Hugh Jackman, Rachel Weisz, Ellen Burstyn, Cliff Curtis, Sean Gullette, Mark Margolis, Donna Murphy, Ethan Suplee, Sean Patrick Thomas |
Muzyka | Clint Mansell |
Rok produkcji | 2006 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 97 min |
WWW | Strona |
Gatunek | SF |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Tekst niniejszy nie jest recenzją sensu stricte i może zdradzać pewne fakty, mogące popsuć przyjemność widzom nieznającym jeszcze filmu. Takowym polecam lekturę krótkiej recenzji zamieszczonej podczas relacji z Warszawskiego Festiwalu Filmowego i powróceniu do tego tekstu już po seansie „Źródła” Darrena Aronofsky’ego.
ja należę akurat do grupy ktora miala ochote wygwizdac film. Na samym finale nie wytrzymalem i parsknąłem śmiechem. Koncowka z polaczeniem lewitacji i medytacji zniszczyla mnie zupelnie.
Dla mnie film jest wydumany, przegadany i mocno nielogiczny.
Oczywiscie mozna sie doszukiwac "głębi" i kolejnych odniesien ale osbiscie nie widze w tym sensu.
Ze zdumieniem czytalm glosy zachwyconych widzow w typie "film otworzyl mi oczy na piekno swiata". Takie opinie pochodzily glownie od nastolatek szukajacyh swojej drogi zyciowej i wg mnie jest to film glownie dla nich
analiza filmu oraz symboli jest właściwa-zupełnie się z nią zgadzam. Ale dodam od siebie, że film niesie ze soba również ładunek emocjonalny. Akurat ja należe do osób, które ten film kocha. i powiem więcej... Nigdy nie powstał film, który kiedykolwiek dorósł temu do pięt. Gdy pierwszy raz ten film obejrzałam-płakałam. Ale płakałam nad geniuszem przesłania i już wiedziałam, że nigdy nie powstało i nie powstanie nic równie genialnego. Odnośnie interpretacji: Sibalba to była jego żona-ona stała się drogą do jego zbawienia. A scena dotarcia do niej jest zobrazowaniem istoty oświecenia. Jeśli ktoś idęę tą rozumie, to zrozumie także ten symbol. I zachwyci się nim. ;)
Dla mnie ten film przede wszystkim oddziałuje emocjonalnie.
Ale też musi niejako "trafić" na odpowiedni czas.
Pamiętam, że gdy byłam na nim w kinie, właśnie byłam ogromnie zakochana i wątek choroby i śmieci żony bohatera mną dogłębnie wstrząsnął. Gdybym jednak obejrzała "Źródło" wcześniej, albo np. teraz, podejrzewam, że zrobiłby mniejsze wrażenie, choć pewnie doceniłabym jego stronę wizualną.
Do "Źródła" hmm... może trzeba dorosnąć po prostu? :) Jest rok 2016. Widziałam ten film trzy razy i za każdym razem odkrywam w nim coś ciekawego. Intrygował mnie, od kiedy zobaczyłam okładkę DVD w Empik-u (chyba 2011). Po pierwszym seansie jakieś 3 lata temu wydał mi się rozczarowujący i dziwny. Minęło trochę czasu i jednak mnie urzekł. Dla mnie Hiszpania i wyprawa do świata Majów to plan psychiczny doświadczeń bohatera - przede wszystkim jego emocje, a "astronauta" - plan duchowy, bardzo ciekawie zarysowany w ahistorycznej kosmicznej scenerii, dojrzewanie duchowe aż do osiągnięcia oświecenia. Film niezwykły. Polecam obejrzeć więcej, niż raz!
Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.
więcej »„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)
więcej »Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.
więcej »Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Taśmowa robota
— Jarosław Loretz
Do sedna: Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Do sedna: Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Czarny łabędź
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński
NajAmerican Film Festival 2017
— Jarosław Robak, Kamil Witek
Esensja ogląda: Październik 2014 (1)
— Kamil Witek, Konrad Wągrowski, Jarosław Loretz, Piotr Dobry
Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski
Statek szalony
— Konrad Wągrowski
Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski
Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Migające światła
— Konrad Wągrowski
Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski
Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski
Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski
Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski
darren aronofsky jest niesamowitym, jedynym w swoim rodzaju artysta. serdecznie dziekuje za wywiad i zycze sobie i Pani jak najwiecej jego filmow :)