Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 maja 2022
w Esensji w Esensjopedii

Ang Lee
‹Hulk›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHulk
Dystrybutor UIP
Data premiery18 lipca 2003
ReżyseriaAng Lee
ZdjęciaFrederick Elmes
Scenariusz
ObsadaSam Elliott, Eric Bana, Jennifer Connelly, Nick Nolte, Josh Lucas
MuzykaDanny Elfman
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania138 min
WWW
GatunekSF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Z czego w Stanach robią gacie?
[Ang Lee „Hulk” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Ang Lee podszedł do tematu ambitnie. Bardzo ambitnie. Pokusił się o wyciągnięcie z historii człowieka, który nie kontrolując własnej złości, przemienia się w wszechmocnego, zielonego olbrzyma, jakichś głębszych treści. Wyszło mu to średnio, a film na tym ucierpiał - "Hulk" to dwie różne gatunkowo konwencje, które nie kleją się zupełnie.

Tomasz Kujawski

Z czego w Stanach robią gacie?
[Ang Lee „Hulk” - recenzja]

Ang Lee podszedł do tematu ambitnie. Bardzo ambitnie. Pokusił się o wyciągnięcie z historii człowieka, który nie kontrolując własnej złości, przemienia się w wszechmocnego, zielonego olbrzyma, jakichś głębszych treści. Wyszło mu to średnio, a film na tym ucierpiał - "Hulk" to dwie różne gatunkowo konwencje, które nie kleją się zupełnie.

Ang Lee
‹Hulk›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHulk
Dystrybutor UIP
Data premiery18 lipca 2003
ReżyseriaAng Lee
ZdjęciaFrederick Elmes
Scenariusz
ObsadaSam Elliott, Eric Bana, Jennifer Connelly, Nick Nolte, Josh Lucas
MuzykaDanny Elfman
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania138 min
WWW
GatunekSF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Pytanie postawione w tytule było pierwszą myślą, jaka przyszła mi do głowy po seansie "Hulka". Główny bohater, przemieniając się w zielonego potwora, zwiększa swoje rozmiary kilkakrotnie (im bardziej jest zły, tym się staje większy), krzyczy, miota się, rozrywa buty, drze koszulę i spodnie... ale gacie zawsze zostają. Owe magiczne majtasy (bohater, jeśli chodzi o bieliznę, akceptuje tylko kolor granatowy lub też posiada jedną jeno parę) potrafią rozciągać się do rozmiarów żagla Daru Młodzieży, kurczyć się, gdy Hulk z powrotem przemienia się w człowieka, i opadają tylko w nocy, gdy kamera nie może wyłapać tego, co wszyscy chcą zobaczyć.
Przyczepianie się w ten sposób do filmu będącego ekranizacją kolejnego komiksu o przygodach superbohatera może wydawać się głupotą, ale w "Hulku" takie niedorzeczności naprawdę przeszkadzają. Ang Lee podszedł do tematu ambitnie. Bardzo ambitnie. Pokusił się o wyciągnięcie z historii człowieka, który nie kontrolując własnej złości, przemienia się w wszechmocnego, zielonego olbrzyma, jakichś głębszych treści. Wyszło mu to średnio, a film na tym ucierpiał - "Hulk" to dwie różne gatunkowo konwencje, które nie kleją się zupełnie. Z jednej strony otrzymujemy dramat rodzinny z niezłymi kreacjami aktorskimi (świetny Nick Nolte), z drugiej - typową hollywoodzką rozpierduchę przeładowaną komputerowymi animacjami. W efekcie nie bardzo wiadomo, dla kogo film jest przeznaczony. Widz udający się na "Hulka" spodziewa się raczej lekkiej rozrywki i niestety zawiedzie się - film pod tym względem to niewypał, jest śmiertelnie poważny, pierwsza przemiana w Hulka następuje bardzo późno, a przez większość czasu po prostu wieje nudą. Z kolei osoby oczekujące od kina głębszych przeżyć na "Hulka" raczej się nie wybiorą, a jeśli już na seans trafią, nie potraktują problemów bohaterów poważnie; chociażby przez owe gacie i wiele innych głupot z części efekciarskiej.
Szkoda, że reżyserowi nie bardzo się udało. Włożył w "Hulka" sporo ambicji i pomysłów - choćby odzwierciedlenie na ekranie komiksowych plansz - ale nie był w stanie skleić wszystkiego w całość Ciekawe tylko, na ile jego autorską koncepcję zburzyli producenci - absurdalna, odstająca od filmu końcówka, zapoczątkowaną sceną, gdy Nick Nolte rozmawia z synem, sugeruje, że presja była silna.
koniec
1 września 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Step, wolność i najbliższy przyjaciel
Sebastian Chosiński

25 V 2022

Ten moment musiał kiedyś nadejść! W 1968 roku powstała pierwsza kolorowa adaptacja prozy Czingiza Ajtmatowa (wszystkie wcześniejsze były czarno-białe). Szczęście to spotkało powieść „Żegnaj, Gulsary!”, którą na ekran przeniósł niestroniący od eksperymentów artystycznych doświadczony operator (i malarz) Siergiej Urusiewski. Muzykę do filmu skomponował natomiast legendarny Moisej (Mieczysław) Wajnberg, będący z pochodzenia polskim Żydem.

więcej »

Wychowane przez wilki: Sez. 2, Odc. 1. Inny klimat, czyli nowe szanse i zagrożenia
Marcin Mroziuk

23 V 2022

W drugim sezonie „Wychowanych przez wilki” następuje radykalna zmiana scenerii. Bohaterowie opuszczają bowiem niezbyt urodzajne rejony Keplera-22b i przenoszą się do strefy tropikalnej, gdzie znajduje się kolonia ateistów.

więcej »

East Side Story: Przeżyć w Piekle
Sebastian Chosiński

22 V 2022

Dwa lata po premierze pełnometrażowy debiut dokumentalny kijowskiej reżyserki Iryny Cyłyk – nagrodzony na festiwalu Sundance „Ziemia jest niebieska jak pomarańcza” – nabrał bolesnej aktualności. Jego tematem jest bowiem los rodzin mieszkających na obszarze ogarniętego konfliktem zbrojnym od 2014 roku Donbasu.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Maj 2013 (1)
— Anna Kańtoch, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin T.P. Łuczyński

Esensja ogląda: Kwiecień 2013 (2)
— Ewa Drab, Gabriel Krawczyk

Esensja ogląda: Luty 2013 (Kino)
— Miłosz Cybowski, Gabriel Krawczyk, Alicja Kuciel, Konrad Wągrowski

Robinson transoceaniczny
— Agnieszka Szady

Z kamerą wśród zwierząt
— Małgorzata Steciak

Nowości: Wrzesień 2003
— Konrad Wągrowski

DVD: Przyczajony tygrys, ukryty smok
— Konrad Wągrowski

Człowiek miarą wszechrzeczy
— Stanisław Witold Czarnecki

Przyczajony tygrys, ukryty smok
— Jarosław Loretz

Opowieść o pokonaniu smoka… w sobie
— Grzegorz Wiśniewski

Tegoż autora

Inwazja głupot
— Tomasz Kujawski

Gdzie jest pomysł?
— Tomasz Kujawski

Śmierć na lodach Arktyki
— Tomasz Kujawski

Michael Nyman o wojnie w strugach deszczu
— Tomasz Kujawski

Historia niesie pisarza
— Tomasz Kujawski

O Kingu nijako i biograficznie
— Tomasz Kujawski

Co by było, gdyby…
— Tomasz Kujawski

Byliśmy wieczni
— Tomasz Kujawski

Miasto zbrodni
— Tomasz Kujawski

Zawsze można spróbować od nowa
— Tomasz Kujawski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.