Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Todd Phillips
‹Kac Vegas›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKac Vegas
Tytuł oryginalnyThe Hangover
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery7 sierpnia 2009
ReżyseriaTodd Phillips
ZdjęciaLawrence Sher
Scenariusz
ObsadaBradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Justin Bartha, Heather Graham, Sasha Barrese, Jeffrey Tambor, Ken Jeong, Mike Tyson, Mike Epps, Todd Phillips
MuzykaChristophe Beck
Rok produkcji2009
Kraj produkcjiUSA
CyklKac Vegas
Czas trwania100 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Nie oglądać na kacu!
[Todd Phillips „Kac Vegas” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
…bo przyciężki umysł może nie docenić vis comica „Kac Vegas”. Lepiej do filmu podejść dopiero pracując nad syndromem dnia następnego, przy piwie, z obowiązkowym przypominaniem sobie dawnych imprez – „a pamiętacie, jak Janek się napił i…”.

Jakub Gałka

Nie oglądać na kacu!
[Todd Phillips „Kac Vegas” - recenzja]

…bo przyciężki umysł może nie docenić vis comica „Kac Vegas”. Lepiej do filmu podejść dopiero pracując nad syndromem dnia następnego, przy piwie, z obowiązkowym przypominaniem sobie dawnych imprez – „a pamiętacie, jak Janek się napił i…”.

Todd Phillips
‹Kac Vegas›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKac Vegas
Tytuł oryginalnyThe Hangover
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery7 sierpnia 2009
ReżyseriaTodd Phillips
ZdjęciaLawrence Sher
Scenariusz
ObsadaBradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Justin Bartha, Heather Graham, Sasha Barrese, Jeffrey Tambor, Ken Jeong, Mike Tyson, Mike Epps, Todd Phillips
MuzykaChristophe Beck
Rok produkcji2009
Kraj produkcjiUSA
CyklKac Vegas
Czas trwania100 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Sam film opiera się nie na wspominkach – chociaż w finale przyjaciele oglądają zdjęcia dokumentujące ich wyczyny (koniecznie zostańcie na napisach końcowych!) – ale na przeżyciu takiej właśnie szalonej imprezy. Bez dwóch zdań w Las Vegas, bo w opinii Douga, Phila, Stu i Alana to jest najodpowiedniejsze miejsce, by przeżyć wieczór kawalerski. Oczywiście zalewając się w trupa, przepuszczając fortunę w kasynach i podrywając panienki. Standardzik? Oni też tak myśleli, ale rozmiar imprezy przekroczył ich oczekiwania. Przynajmniej tak się domyślają, bo gdy budzą się następnego ranka z kacem-gigantem, żaden z nich niczego nie pamięta. Przede wszystkim nie mogą sobie przypomnieć, gdzie zapodział się jeden z nich – ten najważniejszy, który za dwie doby ma stanąć na ślubnym kobiercu.
Za sukces „Kac Vegas” odpowiada z pewnością genialna prostota pomysłu – nie pokazujemy imprezy, ale jej skutki, które bohaterowie odkrywają wraz z widzami. Oczywiście zanik pamięci i stopniowe rekonstruowanie wydarzeń szalonej nocy jest śmieszne samo w sobie, ale scenarzyści postarali się, by dodatkowo to ubarwić. Czego tu nie ma! Tygrys w łazience, ukradziony radiowóz, porzucony niemowlak, chińska mafia, ślub z nieznajomą i prawy sierpowy Mike’a Tysona. Co najlepsze, nagromadzenie szalonych wydarzeń nie przytłacza, a całość splata się w logiczną całość – oczywiście jeśli można tak nazwać zachowania kompletnie pijanych, szukających zabawy facetów. W finale widać też, jak wiele filmowi dało przedstawianie wydarzeń stopniowo, poprzez ich rekonstrukcję, a nie po prostu pokazanie całej zabawy – która owszem, jest dzika, ale nie jakoś specjalnie szokująca. Poza tym gdy na napisach końcowych oglądamy zdjęcia z imprezy, już jesteśmy z bohaterami zaznajomieni, już ich lubimy, więc i ich wyczyny wydają się śmieszniejsze.
O dziwo, postacie wzbudzają sympatię, mimo że nie są jakoś specjalnie scharakteryzowane. Ot, raptem kilka podstawowych cech: jeden playboy i imprezowicz, drugi zahukany pantoflarz, trzeci dziwak i outsider. To jednak tylko pomniejsza wada – istotniejszym problemem może być typ humoru, który na pewno nie wszystkim przypadnie do gustu. Nabijanie się z mężczyzny rażonego paralizatorem, machanie rączką niemowlaka w naśladowaniu onanizmu, powybijane zęby i rzucone tu i ówdzie pawie to bardzo wyraźny, ale na szczęście nie stały element krajobrazu skacowanego Vegas. Choć głupkowate to strasznie, to istotniejsze są wszystkie te szalone zdarzenia, które przytrafiają się kumplom szukającym pana młodego, i to właśnie one powodują ciągły niekontrolowany rechot i przyjemny ból przepony po seansie. Jak powtarza ojciec pana młodego: jak się bawić, to tylko w Vegas!
koniec
7 sierpnia 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 2. Elementy układanki zaczynają do siebie pasować
Marcin Mroziuk

19 IV 2024

Z jednej strony trudno nam zachować powagę, gdy obserwujemy, jak bardzo zachowanie Lucy nie pasuje do zwyczajów i warunków panujących na powierzchni. Z drugiej strony w miarę rozwoju wydarzeń wygląda na to, że właśnie ta młoda kobieta ma szansę wykonać z powodzeniem misję, która na pierwszy rzut oka jest ponad jej siły.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Czy to człowiek?
— Miłosz Cybowski

Esensja ogląda: Czerwiec 2013 (3)
— Jarosław Loretz, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Jazda po bandzie
— Jakub Gałka

Tegoż autora

Więcej wszystkiego co błyszczy, buczy i wybucha?
— Miłosz Cybowski, Jakub Gałka, Wojciech Gołąbowski, Adam Kordaś, Michał Kubalski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Nieprawdziwi detektywi
— Jakub Gałka

O tych, co z kosmosu
— Paweł Ciołkiewicz, Jakub Gałka, Jacek Jaciubek, Adam Kordaś, Michał Kubalski, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Wszyscy za jednego
— Jakub Gałka

Pacjent zmarł, po czym wstał jako zombie
— Adam Kordaś, Michał Kubalski, Jakub Gałka, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Jarosław Robak, Beatrycze Nowicka, Łukasz Bodurka

Przygody drugoplanowe
— Jakub Gałka

Ranking, który spadł na Ziemię
— Sebastian Chosiński, Artur Chruściel, Jakub Gałka, Jacek Jaciubek, Michał Kubalski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Ludzie jak krewetki
— Jakub Gałka

Katana zamiast pazurów
— Jakub Gałka

Trzy siostry Thorgala
— Jakub Gałka

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.