Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Co nam w kinie gra: Furia, Dobre serce i Zakazane owoce
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Dziś prezentujemy krótkie recenzje dwóch premier oraz link do obszerniejszego tekstu, wcześniej opublikowanego w serwisie.

Esensja

Co nam w kinie gra: Furia, Dobre serce i Zakazane owoce
[ - recenzja]

Dziś prezentujemy krótkie recenzje dwóch premier oraz link do obszerniejszego tekstu, wcześniej opublikowanego w serwisie.
Furia
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
„Furia” (swoją drogą, cóż za bezsensowny tytuł) cierpi na jedną chorobę – w zbyt dużym zakresie próbuje powielać fabułę serialu telewizyjnego, co odbywa się ze szkodą dla przejrzystości. Najlepiej wypadają sceny osobiste, rozważające relacje między ojcem i córką, odwołujące się do czasów dzieciństwa i budzące szczere emocje – szkoda, że dotyczą praktycznie tylko początku i końca filmu, resztę oddając złożonej intrydze politycznej. Kolejny element ewidentnie zapożyczony z serialu to złożoność bardzo ciekawej postaci granej przez Raya Winstone’a – i znów ten wątek wydaje się być nie do końca wykorzystany przez oczywistą skrótowość filmu. Ale, tak czy inaczej, pozostaje „Furia” solidnym thrillerem angażującym widza, rozgrywającym jakże aktualne antykorporacyjne tematy i będącym całkiem udanym powrotem do aktorstwa Mela Gibsona po 8 latach absencji. (70%)
Konrad Wągrowski
Źródło: esensyjni Tetrycy.
Ocena IMDb: 6.8/10 ; ocena RottenTomatoes: 56%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dobre serce
Nastrojowa fabuła i zagubieni bohaterowie – ten film mógł być pełnym zwycięstwem Dagura Káriego, bo to jego bajka. Pozostając filmem nieznaczonym kompromisami klatka po klatce, „Dobre serce” pokazało jednak, że nawet nie odchodząc daleko od tego, co uczyniło autora indywidualnością, indywidualność można utracić. Kwestia niuansów. Choćby bohaterów obliczonych na współczucie widza, a nie na przyjaźń z nim. Albo zakończenia, które udowadnia, że reżyser realizuje to, co wydaje mu się oryginalnym kinem a wychodzi przewidywalny morał. (50%)
Urszula Lipińska
Źródło: esensyjni Tetrycy.
Ocena IMDb: 7.3/10
Zakazany owoc
„Zakazane owoce” wpisują się w nurt współczesnych filmów pokazujących życie dorastających nastolatków. W porównaniu z psychologiczno-społecznym ekstremizmem „Fish Tank” Andrei Arnold i „Galerianek” Katarzyny Rosłaniec nowy obraz Dome Karukoskiego odznacza się subtelnym liryzmem. (50%)
Łukasz Twaróg
Ocena IMDb: 6.7/10
Pozostałe premiery weekendu:
Dorwać byłą
Ocena IMDb: 5.1/10 ; ocena RottenTomatoes: 8%
Nazywam się Khan
Ocena IMDb: 7.1/10
Ondine
Ocena IMDb: 7.7/10 ; ocena RottenTomatoes: 47%
koniec
23 kwietnia 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Perfect Days
— Kamil Witek

Czasem myślę o umieraniu
— Kamil Witek

Poprzednie życie
— Kamil Witek

Ślepowidzenie
— Sebastian Chosiński

Umrika
— Sebastian Chosiński

„Tajemnice Bridgend” i „Czarodziejska góra”
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski

Jesteśmy waszymi przyjaciółmi
— Sebastian Chosiński

Slow West
— Sebastian Chosiński

Imigranci
— Marta Bałaga, Sebastian Chosiński

Steve Jobs
— Kamil Witek

Tegoż twórcy

As w rękawie
— Ewa Drab

Lis zdemaskowany!
— Ewa Drab

DVD: Bez granic
— Ewa Drab

Zimny ciepły film
— Bartosz Sztybor

Granica wytrzymałości ...widza?!
— Marcin Herman

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.