Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Mark Dindal
‹Nowe szaty króla›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNowe szaty króla
Tytuł oryginalnyThe Emperor's New Groove
Dystrybutor Syrena
Data premiery13 kwietnia 2001
ReżyseriaMark Dindal
Scenariusz
MuzykaJohn Debney, David Hartley
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania78 min
WWW
Gatunekanimacja, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Wielki triumf królika Bugsa
[Mark Dindal „Nowe szaty króla” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Nowe szaty króla” mają idiotyczny tytuł, który wszystkim każe dopatrywać się podobieństw do „Nowych szat cesarza” Andersena. Tymczasem fabuła jest raczej klasycznie disneyowska.

Eryk Remiezowicz

Wielki triumf królika Bugsa
[Mark Dindal „Nowe szaty króla” - recenzja]

„Nowe szaty króla” mają idiotyczny tytuł, który wszystkim każe dopatrywać się podobieństw do „Nowych szat cesarza” Andersena. Tymczasem fabuła jest raczej klasycznie disneyowska.

Mark Dindal
‹Nowe szaty króla›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNowe szaty króla
Tytuł oryginalnyThe Emperor's New Groove
Dystrybutor Syrena
Data premiery13 kwietnia 2001
ReżyseriaMark Dindal
Scenariusz
MuzykaJohn Debney, David Hartley
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania78 min
WWW
Gatunekanimacja, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Oto młody, pyszny i zarozumiały król Cuzco wpada w straszliwe tarapaty. Zła doradczyni Yzma, której próbował się pozbyć, postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce i przejąć władzę nad królestwem. Pierwotnie Cuzco miał zostać trupem, ale na skutek pomyłki zamieniono go w lamę. Jak łatwo się domyślić, nasz kandydat na zwierzołaka próbuje odzyskać swój tron i postać. Zanim mu się uda, będzie musiał, zgodnie z tradycją, stać się kim innym, zrozumieć swe błędy, i spisać samokrytykę (czy jakoś tak). Na szczęście, nie będzie musiał przechodzić przez to sam – do pomocy zgłasza się dobroduszny wieśniak o imieniu Pacha.
Klasyka, chciałoby się rzec. Tu źli, tam dobrzy, zła czarownica ma oczywiście pomocnika, Kronka (o nim później) – krótko mówiąc cała rekwizytornia się zgadza. Jest w tym wszystkim jednak pewien hak. Wprawdzie bohaterowie będą oczywiście mieli przygody a dzieci wyniosą z filmu naukę, ale na tym podobieństwa do takiego np „Aladyna” się kończą. Otóż, przede wszystkim, nie ma tu praktycznie żadnych piosenek. Jest jeden szybki utwór na początku, na końcu zaś Sting zawodzi towarzysząc napisom, ale poza tymi dwoma wyjątkami – posucha.
Natomiast jest jeszcze druga, znaczniejsza różnica. Otóż film tworzył chyba ktoś zakochany w kreskówkach Warner Brothers. Im dłużej oglądałem „Nowe szaty króla” tym bardziej wyraźne stawały się podobieństwa. Niektóre sceny są ściągnięte z przygód królika Bugsa (porównajcie starcia: dzieci kontra Yzma z Bugs torreador kontra byk) W sumie wyszedłem z filmu z wrażeniem, że twórcy postawili morał na drugim miejscu, starając się przede wszystkim widza rozśmieszyć i to z dobrym skutkiem.
Na koniec podam zaś podstawowy powód do obejrzenia tego filmu. Jest nim Kronk, towarzysz i pomocnik złej czarownicy. Jest to najwspanialszy z głupich mięśniaków, którzy kiedykolwiek zagościli na ekranach kin. Dobroduszny, sympatyczny i nieodparcie śmieszny w każdym działaniu, a do tego wyposażony w idealny do swej roli głos. Choćby dlatego warto ten film obejrzeć.
koniec
1 lipca 2001

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Odcięta głowa Jima Clarka
Sebastian Chosiński

17 IV 2024

Niby powinny cieszyć nas wielkie sukcesy odnoszone przez polskich artystów poza granicami kraju. A powieść Brunona Jasieńskiego „Człowiek zmienia skórę” bez wątpienia taki sukces odniosła. Tyle że to sukces bardzo gorzki: po pierwsze – książka była typowym przejawem literatury socrealistycznej, po drugie – nie uchroniła autora przed rozstrzelaniem przez NKWD. Cztery dekady po jego śmierci na jej podstawie powstał w sowieckim Tadżykistanie telewizyjny serial.

więcej »

Co nam w kinie gra: Perfect Days
Kamil Witek

16 IV 2024

„Proza życia według klozetowego dziada” może nie brzmi za zbyt chwytliwy filmowy tagline, ale Wimowi Wendersowi chyba coraz mniej zależy, aby jego filmy cechowały się przede wszystkim potencjałem na komercyjny sukces. Zresztą przepełnione nostalgią „Perfect Days” koresponduje całkiem nieźle z powoli podsumowującym swoją twórczość Niemcem, który jak wielu starych mistrzów, powoli zaczyna odchodzić do filmowego lamusa. Nie znaczy to jednak, że zasłużony reżyser żegna się z kinem. Tym bardziej że (...)

więcej »

Fallout: Odc. 1. Odkrywanie realiów zniszczonego świata
Marcin Mroziuk

15 IV 2024

Po obejrzeniu pierwszego odcinka z jednej strony możemy poczuć się zafascynowani wizją postapokaliptycznego świata, w którym funkcjonują bardzo zróżnicowane, mocno od siebie odizolowane społeczności, z drugiej strony trudno nie ulec lekkiej dezorientacji, gdyż na razie brakuje jeszcze połączenia pomiędzy poszczególnymi wątkami.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Klątwa popkulturowego gagu
— Urszula Lipińska

Tegoż autora

Najstarsza magia
— Eryk Remiezowicz

Kronika śmierci niezauważonej
— Eryk Remiezowicz

Zamknąć Królikarnię!
— Eryk Remiezowicz

Książka, która nie dotarła do nieba
— Eryk Remiezowicz

Historia żywa
— Eryk Remiezowicz

Na siłę
— Eryk Remiezowicz

Wpadnij do wikingów
— Eryk Remiezowicz

Gdzie korekta to skarb
— Eryk Remiezowicz

Anielski kryminał
— Eryk Remiezowicz

I po co ten pośpiech?
— Eryk Remiezowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.