Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Nagroda BAFTA›

NazwaNagroda BAFTA
OpisNagroda przyznawana przez Brytyjską Akademię Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (ang. British Academy of Film and Television Arts – BAFTA) w dziedzinach filmu, telewizji i mediów interaktywnych (gier komputerowych).
WWW

Nominacje do nagród BAFTA 2010

Esensja.pl
Esensja.pl
Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (BAFTA) ogłosiła nominacje do swoich nagród filmowych w 23 kategoriach.
Najwięcej nominacji uzyskały filmy „Jak zostac królem” (14), „Czarny Łabędź” (12), „Incepcja” i „Prawdziwe męstwo” (po 8) oraz „The Social Network” (6).

Nominacje do nagród BAFTA 2010

Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (BAFTA) ogłosiła nominacje do swoich nagród filmowych w 23 kategoriach.
Najwięcej nominacji uzyskały filmy „Jak zostac królem” (14), „Czarny Łabędź” (12), „Incepcja” i „Prawdziwe męstwo” (po 8) oraz „The Social Network” (6).

‹Nagroda BAFTA›

NazwaNagroda BAFTA
OpisNagroda przyznawana przez Brytyjską Akademię Sztuk Filmowych i Telewizyjnych (ang. British Academy of Film and Television Arts – BAFTA) w dziedzinach filmu, telewizji i mediów interaktywnych (gier komputerowych).
WWW
Najlepszy film
  • „Czarny Łabędź”
  • „Incepcja”
  • „Jak zostać królem”
  • „The Social Network”
  • „Prawdziwe męstwo”
Najlepszy film brytyjski
  • „127 godzin”
  • „Kolejny rok”
  • „Four Lions”
  • „Jak zostać królem”
  • „Made in Dagenham”
Najlepszy brytyjski debiut
  • „The Arbor”
  • „Wyjście przez sklep z pamiątkami”
  • „Four Lions”
  • „Potwory”
  • „Skeletons”
Najlepszy reżyser
  • Danny Boyle – „127 godzin”
  • Darren Aronofsky – „Czarny Łabędź”
  • Christopher Nolan – „Incepcja”
  • Tom Hooper – „Jak zostać królem”
  • David Fincher – „The Social Network”
Najlepszy scenariusz oryginalny
  • Mark Heyman, Andrés Heinz, John McLaughlin – „Czarny Łabędź”
  • Scott Silver, Paul Tamasy, Eric Johnson – „Fighter”
  • Christopher Nolan – „Incepcja”
  • Lisa Cholodenko, Stuart Blumberg – „Wszystko w porządku”
  • David Seidler – „Jak zostać królem”
Najlepszy scenariusz adaptowany
  • Danny Boyle, Simon Beaufoy – „127 godzin”
  • Rasmus Heisterberg, Nikolaj Arcel – „Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet”
  • Aaron Sorkin – „The Social Network”
  • Michael Arndt – „Toy Story 3”
  • Joel Coen, Ethan Coen – „Prawdziwe męstwo”
Najlepszy film obcojęzyczny
  • „Biutiful”
  • „Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet”
  • „Jestem miłością”
  • „Ludzie Boga”
  • „Sekret jej oczu”
Najlepszy film animowany
  • „Jak ukraść Księżyc”
  • „Jak wytresować smoka”
  • „Toy Story 3”
Najlepszy aktor w roli pierwszoplanowej
  • Javier Bardem – „Biutiful”
  • Jeff Bridges – „Prawdziwe męstwo”
  • Jesse Eisenberg – „The Social Network”
  • Colin Firth – „Jak zostać królem”
  • James Franco – „127 godzin”
Najlepsza aktorka w roli pierwszoplanowej
  • Annette Bening – „Wszystko w porządku”
  • Julianne Moore – „Wszystko w porządku”
  • Natalie Portman – „Czarny Łabędź”
  • Noomi Rapace – „Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet”
  • Hailee Steinfeld – „Prawdziwe męstwo”
Najlepszy aktor w roli drugoplanowej
  • Christian Bale – „Fighter”
  • Andrew Garfield – „The Social Network”
  • Pete Postlethwaite – „Miasto złodziei”
  • Mark Ruffalo – „Wszystko w porządku”
  • Geoffrey Rush – „Jak zostać królem”
Najlepsza aktorka w roli drugoplanowej
  • Amy Adams – „Fighter”
  • Helena Bonham Carter – „Jak zostać królem”
  • Barbara Hershey – „Czarny Łabędź”
  • Lesley Manville – „Kolejny rok”
  • Miranda Richardson – „Made in Dagenham”
Najlepsza muzyka
  • „127 godzin”
  • „Alicja w Krainie Czarów”
  • „Jak wytresować smoka”
  • „Incepcja”
  • „Jak zostać królem”
Najlepsze zdjęcia
  • „127 godzin”
  • „Czarny Łabędź”
  • „Incepcja”
  • „Jak zostać królem”
  • „Prawdziwe męstwo”
Najlepszy montaż
  • „127 godzin”
  • „Czarny Łabędź”
  • „Incepcja”
  • „Jak zostać królem”
  • „The Social Network”
Najlepsza scenografia
  • „Alicja w Krainie Czarów”
  • „Czarny Łabędź”
  • „Incepcja”
  • „Jak zostać królem”
  • „Prawdziwe męstwo”
Najlepsze kostiumy
  • „Alicja w Krainie Czarów”
  • „Czarny Łabędź”
  • „Jak zostać królem”
  • „Made in Dagenham”
  • „Prawdziwe męstwo”
Najlepszy dźwięk
  • „127 godzin”
  • „Czarny Łabędź”
  • „Incepcja”
  • „Jak zostać królem”
  • „Prawdziwe męstwo”
Najlepsze efekty wizualne
  • „Alicja w Krainie Czarów”
  • „Czarny Łabędź”
  • „Harry Potter i Insygnia Śmierci część I”
  • „Incepcja”
  • „Toy Story 3”
Najlepsza charakteryzacja
  • „Alicja w Krainie Czarów”
  • „Czarny Łabędź”
  • „Harry Potter i Insygnia Śmierci część I”
  • „Jak zostać królem”
  • „Made in Dagenham”
Najlepszy animowany film krótkometrażowy
  • „The Eagleman Stag”
  • „Matter Fisher”
  • „Thursday”
Najlepszy film krótkometrażowy
  • „Connect”
  • „Lin”
  • „Rite”
  • „Turning”
  • „Until the River Runs Red”
Najbardziej obiecujący aktor/aktorka
  • Gemma Arterton
  • Andrew Garfield
  • Tom Hardy
  • Aaron Johnson
  • Emma Stone
koniec
18 stycznia 2011

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Promocja: Z ekranu komputera na dywan – najlepsze LEGO dla graczy

11 IV 2024

W świecie pełnym ekscytujących gier komputerowych LEGO wkracza na scenę, oferując szeroki wybór zestawów, które przenoszą ulubione światy wirtualne prosto na dywan w pokoju malucha. Dla fanów gier, zarówno młodych, jak i tych bardziej dojrzałych, LEGO stworzyło zestawy, które zapewniają godziny wspaniałej zabawy. Jakie jest najlepsze LEGO dla graczy? Wybierz je wspólnie z nami!

więcej »

Promocja: Porównanie wymagań systemowych pomiędzy wersją PC a konsolową gry Wiedźmin 3

2 IV 2024

Gra Wiedźmin 3 dostępna jest na komputery osobiste, a także na takie konsole jak PlayStation 4 i Xbox One. Każda z tych platform ma swoje zalety i wady. Dlatego wybór platformy sprzętowej nie powinien być przypadkowy. Pod uwagę wziąć należy kilka czynników. Przede wszystkim bardzo istotny jest efekt wizualny. Warto zatem poznać różnice w wymaganiach sprzętowych między wersją na PC a wersją na konsolę.

więcej »

Promocja: Lajki na Facebooku - odkryj siłę interakcji

26 III 2024

Lajki na Facebooku, czyli popularne „Facebook Likes”, odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu naszej interakcji społecznej w świecie online w mediach społecznościowych. Choć mogą się wydawać jedynie niewinnymi gestami potwierdzającymi czyjąś treść lub zdjęcie, mają one znacznie większe znaczenie niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. W rzeczywistości, lajki stanowią fundament naszego doświadczenia na Facebooku, wpływając na nasze samopoczucie, interakcje z innymi użytkownikami oraz nawet (...)

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Do sedna: Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Do sedna: Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Do sedna: Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Do sedna: Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Do sedna: Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Do sedna: Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.