Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Laureaci 29. Warszawskiego Festiwalu Filmowego

Esensja.pl
Esensja.pl
W sobotę wieczorem 19 października 2013 w Multikinie Złote Tarasy ogłoszono werdykty jury konkursowych i wręczono nagrody laureatom 29. Warszawskiego Festiwalu Filmowego.

Laureaci 29. Warszawskiego Festiwalu Filmowego

W sobotę wieczorem 19 października 2013 w Multikinie Złote Tarasy ogłoszono werdykty jury konkursowych i wręczono nagrody laureatom 29. Warszawskiego Festiwalu Filmowego.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
KONKURS MIĘDZYNARODOWY
Jury Konkursu Międzynarodowego w składzie: Iulia Rugină (Rumunia), Yariv Horowitz (Izrael), San Fu Maltha (Holandia), András Muhi (Węgry), Krzysztof Varga (Polska) przyznało następujące nagrody:
Warsaw Grand Prix, główną nagrodę w Konkursie Międzynarodowym, ufundowaną przez Miasto Stołeczne Warszawa zdobył film „IDA” w reżyserii Pawła Pawlikowskiego (Polska)
Za rewelacyjne połączenie scenariusza, reżyserii, zdjęć, gry aktorskiej i muzyki, z którego powstał piękny i delikatny film, portretujący polskie powojenne społeczeństwo lat 60., zmagające się z własnymi demonami.
Nagrodę za Najlepszą Reżyserię otrzymał Zaza Urushadze za film „MANDARYNKI” (Estonia, Gruzja)
Reżyserowi filmu udało się opowiedzieć prostą, ale jednocześnie mocną historię, tworząc ciepły, delikatny, słodko-gorzki świat.
Specjalną Nagrodę Jury otrzymali producenci filmu „HAZARDZISTA” w reżyserii Ignasa Jonynasa (Litwa, Łotwa) – Uljana Kim, Roberts Vinovskis
Z kraju, w którym produkcja filmowa wciąż się rozwija pochodzi film, który zmaga się ze współczesnymi społecznymi problemami. Biorąc pod uwagę ograniczone środki, producenci stworzyli złożony filmowy świat o wysokiej wartości produkcyjnej.
KONKURS 1-2
Jury w składzie: Sára Cserhalmi (Węgry), Adrian Panek (Polska), Stefan Valdobrev (Bułgaria) przyznało nagrodę ex-aequo dla Zwycięzcy Konkursu 1-2 filmom:
„JAPOŃSKI PIESEK” w reżyserii Tudora Cristiana Jurgiu (Rumunia) za czułość w przedstawieniu bohaterów i świata.
oraz „ALIENACJA” w reżyserii Milko Lazarova (Bułgaria) za ozdobną i poetycką narrację istotnego tematu.
A także Wyróżnienie filmowi „UWIEDŹ MNIE” w reżyserii Marko Šantića (Słowenia) za zręczne skonstruowanie opowieści i wybitną grę aktorską głównego bohatera.
KONKURS WOLNY DUCH
Jury w składzie: Mira Fornay (Słowacja), Arkadiusz Jakubik (Polska), Bojan – Vuk Kosovčević (Serbia) przyznało Nagrodę Wolny Duch filmowi „JESTEM LEPSZY OD CIEBIE”, reżyseria Ché Sandoval (Chile)
Jury docenia prostotę historii opowiedzianej w filmie „Jestem lepszy od ciebie” i ujawniający się w nim wolny duch komedii o ważnym temacie przmian intymności i ról płci we współczesnym społeczeństwie, widzianych z perspektywy męskiego antybohatera.
Oraz Wyróżnienie filmowi „RYTUAŁ PRZEJŚCIA” w reżyserii Phillipa Crawforda (Australia)
Jury przyznaje specjalne wyróżnienie dla filmu „Rytuał przejścia”, doceniając interesujące podejście reżysera do tworzenia filmu oparte na jego doświadczeniach w pracy społecznej.
KONKURS DOKUMENTALNY
Jury w składzie: Cathy Pearson (Irlandia), Dagne Vildziunaite (Litwa), Michał Marczak (Polska) przyznało nagrodę dla Najlepszego Filmu Dokumentalnego filmowi „BRUDNE WOJNY” w reżyserii Richarda Rowley (Stany Zjednoczone)
Postanowiliśmy nagrodzić film „Brudne wojny” za znakomitą realizację filmowego rzemiosła oraz stawianie odważnych pytań kwestionujących rzeczywistość. Jest w tym filmie humanizm ukazujący wartość pojedynczego ludzkiego życia ponad i poza jakimkolwiek rządzącym systemem. Prowokuje myśli i zostawia nas poruszonych na długo po jego obejrzeniu.
KONKURS FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH
Jury w składzie: Lendita Zeqiraj (Kosowo), Paweł Maślona (Polska), Benjamin Parent (Francja) przyznało następujące nagrody:
– Najlepszy Film Krótkometrażowy, który otrzymuje Short Grand Prix – „PANDY”, reżyseria Matúš Vizár
Za cyniczne, smutne, mroczne, przerażające, ale przy tym wciąż przezabawne przypomnienie czym stała się ludzkość. „Pandy” to mistrzostwo wizualnego opowiadania.
– Najlepszy Animowany Film Krótkometrażowy – „DO SANTIAGO”, reżyseria Mauro Carraro
Za piękną, artystycznie wyreżyserowaną oprawę i emocjonalną historię, a także doskonałą animację przypominającą największych mistrzów.
– Najlepszy Aktorski Film Krótkometrażowy – „FIORD WIELORYBÓW”, reżyseria Guðmundur Arnar Guðmundsson
Za znakomitą filmową ekspresję ludzkich relacji, z ekstremalnie wnikliwą reżyserią i wybitnymi występami aktorów.
Nagroda FIPRESCI
Jury FIPRESCI (Międzynarodowej Federacji Krytyki Filmowej) w składzie: Alison Frank (Wielka Brytania), Gideon Kouts Francja), Dejan Trajkoski (Macedonia) przyznało nagrodę dla najlepszego debiutu z Europy Wschodniej. Został nim film „YOZGAT BLUES”, reżyseria Mahmut Fazil Coskun (Turcja)
Naszą nagrodę przyznajemy filmowi „Yozgat Blues”, tureckiego reżysera Mahmuta Fazila Coskuna, za jego wzruszający i pełen humoru portret ludzkich stosunków ukazany za pomocą świetnie dobranego języka filmowego.
Nagroda JURY EKUMENICZNEGO
Jury w składzie: Lukas Jirsa (Czechy), Jarosław Szoda (Polska), Prof. Dr Jean-Michel Zucker (Francja) przyznało nagrodę filmowi „IDA” w reżyserii Pawła Pawlikowskiego (Polska)
„Ida” to poruszająca, złożona historia młodej dziewczyny wychowanej w zakonie, która w trudnych realiach powojennej, komunistycznej Polski wyrusza w podróż w poszukiwaniu swojej prawdziwej tożsamości. Ten subtelny, ambitnie sfotografowany w czerni i bieli film o eliptycznej formie, stawia pytania o więzi rodzinne, przebaczenie i dojrzałą wiarę.
Nagroda NETPAC
Jury NETPAC, czyli Organizacji Promocji Kina Azjatyckiego w składzie: Magdalena Bartczak (Polska), Yelena Larionova (Kazachstan), Andreas Ungerböck (Austria) przyznało nagrodę dla najlepszego filmu azjatyckiego w programie WFF, którą otrzymał film „LEKCJE HARMONII”, reżyseria Emir Baigazin (Kazachstan)
Za przedstawienie trudnego tematu wyrażonego w oszałamiająco pięknej formie wizualnej, znakomity dobór obsady i wspaniałe wyczucie mise-en-scene (kompozycji kadru).
koniec
20 października 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Promocja: Z ekranu komputera na dywan – najlepsze LEGO dla graczy

11 IV 2024

W świecie pełnym ekscytujących gier komputerowych LEGO wkracza na scenę, oferując szeroki wybór zestawów, które przenoszą ulubione światy wirtualne prosto na dywan w pokoju malucha. Dla fanów gier, zarówno młodych, jak i tych bardziej dojrzałych, LEGO stworzyło zestawy, które zapewniają godziny wspaniałej zabawy. Jakie jest najlepsze LEGO dla graczy? Wybierz je wspólnie z nami!

więcej »

Promocja: Porównanie wymagań systemowych pomiędzy wersją PC a konsolową gry Wiedźmin 3

2 IV 2024

Gra Wiedźmin 3 dostępna jest na komputery osobiste, a także na takie konsole jak PlayStation 4 i Xbox One. Każda z tych platform ma swoje zalety i wady. Dlatego wybór platformy sprzętowej nie powinien być przypadkowy. Pod uwagę wziąć należy kilka czynników. Przede wszystkim bardzo istotny jest efekt wizualny. Warto zatem poznać różnice w wymaganiach sprzętowych między wersją na PC a wersją na konsolę.

więcej »

Promocja: Lajki na Facebooku - odkryj siłę interakcji

26 III 2024

Lajki na Facebooku, czyli popularne „Facebook Likes”, odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu naszej interakcji społecznej w świecie online w mediach społecznościowych. Choć mogą się wydawać jedynie niewinnymi gestami potwierdzającymi czyjąś treść lub zdjęcie, mają one znacznie większe znaczenie niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. W rzeczywistości, lajki stanowią fundament naszego doświadczenia na Facebooku, wpływając na nasze samopoczucie, interakcje z innymi użytkownikami oraz nawet (...)

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Esensja ogląda: Maj 2015 (3)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak

BAFTA dla „Idy”

„Ida” - głosowanie People’s Choice Awards

Smarzowski, Kubrick, Solarz, Wilq. Filmowe lato w Nowogardzie

Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski, Piotr Dobry

Esensja ogląda: Listopad 2013 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Ewa Drab, Krystian Fred

Tegoż twórcy

Miłość zimna jak rozpalone żelazo
— Sebastian Chosiński

W miłości jak na wojnie
— Joanna Najbor

Esensja ogląda: Maj 2015 (3)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak

Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski, Piotr Dobry

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.