Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Co nam w kinie gra: Oscarowy zwycięzca, nowy Jackson, religijna kontrowersja – jest co oglądać! (12.03.2010)

Esensja.pl
Esensja.pl
Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „The Hurt Locker. W pułapce wojny”, „Nostalgia anioła”, „Agora”, „Nasza niania jest agentem”, „Różyczka”, „Trick” i „Beats of Freedom: Zew wolności”.

Esensja

Co nam w kinie gra: Oscarowy zwycięzca, nowy Jackson, religijna kontrowersja – jest co oglądać! (12.03.2010)

Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „The Hurt Locker. W pułapce wojny”, „Nostalgia anioła”, „Agora”, „Nasza niania jest agentem”, „Różyczka”, „Trick” i „Beats of Freedom: Zew wolności”.

Co tydzień w piątek punktualnie o godzinie 10:00 szukajcie na naszych łamach poradnika, mającego pomóc wybrać wam premiery filmowe, na które w najbliższy weekend warto wybrać się do kina. Jeśli natomiast chcecie nadrobić zaległości – sprawdzajcie, co warto zobaczyć według Zgryźliwych Tetryków.

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
The Hurt Locker. W pułapce wojny
James rozpoczyna właśnie służbę w oddziale wojskowym, którego członkowie mają najbardziej niebezpieczną pracę na świecie: zajmują się rozbrajaniem bomb na polu walki. James obejmuje dowództwo nad oddziałem wykwalifikowanych specjalistów w czasie kiedy trwa tu poważny konflikt. Zaskakuje też swoich podwładnych, szczególne Sanborna i Eldridge′a, decyzjami, które sprawiają, że wydaje się, że śmierć jest mu obojętna.
Czytaj w „Esensji”:
Najgłębiej w pamięci po seansie „W pułapce wojny” Kathryn Bigelow zostają nie poszczególne sceny, lecz przesłanie: piekło na żołnierzy czeka nie tylko na froncie, ale również po powrocie do domów.
Tomasz Rachwald „Balet mechaniczny”:
Wydaje się więc, że „Hurt Locker” to stracona szansa na dobry film. Produkcji dotyczących Iraku powstaje coraz więcej. Wiele z nich (być może niesprawiedliwie) zestawia się z twórczością dotyczącą wojny w Wietnamie. Jednak Irak, jak mówią, podobna trauma dla Ameryki, nie stał się póki co pożywką dla fabuły o sile rażenia podobnej „Czasowi Apokalipsy” czy „Plutonowi”. (60%)
Urszula Lipińska pisze w relacji z Camerimage:
Portret saperów stacjonujących w Iraku. „The Hurt Locker” od początku stawia przed widzem tezę: wojna nieodwracalnie zmienia psychikę. A potem grzecznie ją potwierdza w każdej kolejnej scenie. Trochę w ten sposób się marnuje inny potencjał, tkwiący w tej historii, mówiący o ludzkim aspekcie wojny i nieprzerwanej potrzebie adrenaliny oraz silnych wrażeń, który staje się nieodłączną cechą charakteru żołnierzy. Nie udaje się Bigelow całkowicie uniknąć także klisz, w jakie amerykańskie kino zdążyło już pozamykać iracką interwencję. Ale czasami potrafi błysnąć – choćby świetną dramaturgicznie sceną kupowania płatków śniadaniowych przez żołnierza, który właśnie wrócił z Iraku i próbuje na nowo nauczyć się żyć. (50%)
Czytaj cały tekst.
Ocena widzów wg www.imdb.com: 8.0/10
Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 97%
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Nostalgia anioła
Susie Salmon zostaje brutalnie zgwałcona i zamordowana przez swojego sąsiada. Przez długie tygodnie po swojej śmierci Susie obserwuje z nieba życie, które toczy się już bez niej – przysłuchuje się pogłoskom na temat swojego zniknięcia, współczuje rodzicom, którzy ciągle wierzą, że córka się odnajdzie, obserwuje, jak ten, który ją zamordował, zaciera ślady zbrodni...
Czytaj w „Esensji":
„Nostalgia anioła” sprawia mi kłopot. Książka, na której się opiera, wydaje się być dobrym materiałem na film, takim, na podstawie którego reżyser o umiejętnościach Petera Jacksona powinien stworzyć dzieło co najmniej interesujące. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego jednak efekt końcowy jego starań nie potrafi wzbudzić żadnych emocji. (50%)
Tetrycy o filmie:
Michał Oleszczyk: Przedziwna mieszanina kiczu, New Age’u, gotyku, aktorstwa wybitnego i aktorstwa okropnego. Najbardziej fascynująca artystyczna porażka tego roku: oczu się nie da oderwać, jak od pociągu wjeżdżającego w skałę. Być może pierwszy mainstreamowy odpowiednik „Henry’ego: Portretu seryjnego zabójcy” (1986) – perspektywa psychopaty jest jednocześnie narzucona widzowi, jak i gwałtownie estetyzowana. Dziwny zwierz. Warto zobaczyć. (4/10)
Ocena widzów wg www.imdb.com: 6.7/10
Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 32%
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Agora
Davus to niewolnik zakochany w swej pięknej pani – wybitnej filozofce i astronomce Hypatii. Podczas gdy Hypatia ze wszystkich sił stara się uratować od zapomnienia wiedzę i mądrość starożytnego świata przed narastającym fundamentalizmem religijnym, Davus jest rozdarty pomiędzy miłością a nową religią, która obiecuje wolność. W dodatku, o względy Hypatii ubiega się należący do elity miasta Orestes.
„Agora” to film, który miał być miłą odmianą od hollywoodzkiej szkoły reinterpretacji historii. Posiada on jednak większość wad, jakie historyczne superprodukcje zwykły posiadać. Alejandro Amenábar zubaża historię, zubaża ludzi, zubaża wszystko. (50%)
Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.4/10
Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
• • •
Nasza niania jest agentem
Opowiedziana z wielkim rozmachem, pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji komedia sensacyjna z szalonym Jackie Chanem to doskonała rozrywka dla całej rodziny.
Ocena widzów wg www.imdb.com: 5.3/10
Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 8%
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Różyczka
Znany pisarz przeżywa romans z dużo młodszą od siebie, piękną kobietą. Zaślepiony uczuciem nie podejrzewa, że ich kontrowersyjny związek może nie być kwestią przypadku. Nie wie, że jego partnerka od dawna spotyka się po kryjomu z innym mężczyzną, z którym łączy ją nie tylko silna namiętność, ale i groźna intryga. Zaangażowana w niemoralny układ z agentem, przekazuje mu informacje mające służyć kompromitacji pisarza. Erotyczna fascynacja kochankiem stopniowo przeradza się w głębokie uczucie, choć kobieta zdaje sobie sprawę, że jest jedynie narzędziem w zaplanowanej akcji tajnych służb.
Tetrycy o filmie:
Urszula Lipińska: Nie jestem w stanie bezwzględnie skreślić tego filmu, ale więcej dobrego pozostało tu w sferze pięknych założeń niż konkretnych realizacji. Jak na historię opartą na rozterkach głównej bohaterki, właśnie w jej przypadku – scenariuszowo i aktorsko – najtrudniejsze punkty zostały rozegrane łatwizną albo unikiem. Szczególnie szybko zdobyte zaufanie pisarza do Kamili sygnalizuje niechęć reżysera do zagłębiania się, bo czymże podobne historie są, jak nie właśnie opowieściami o kryzysie zaufania i szczególnej ostrożności wobec ludzi? Więckiewiczowi wystarczy sekunda na ekranie, żeby bezpardonowo położyć całą obsadę na łopatki. Jako jedyny gra postać rozwalaną przez system polityczny od początku do końca, miotającą się między poczuciem obowiązku a osobistymi odczuciami. Cztery punkty są dla niego. Jeden za sprawnie i płynnie opowiedzianą fabułę, wyłączając zakończenie, które przyśpiesza wydarzenia zamiast zagęszczać emocje – przez nie, cała „Różyczka” spada do lżejszej wagowo klasy. (5/10)
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
• • •
Trick
Historia ucieczki z więzienia dwóch inteligentów odsiadujących wysokie wyroki. Marka Kowalewskiego – utalentowanego fałszerza studolarówek oraz jego współtowarzysza z celi, starszego i ułomnego „profesora”, Witka. Druk fałszywych dolarów ma zapewnić okup za porwanego w Afganistanie posła.
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Beats of Freedom: Zew wolności
Legendy rockowego podziemia dzielą się wspomnieniami o muzyce, życiu i paranoicznej cenzurze. W czasach, gdy życie w Polsce kontrolował reżim, muzyka stała się fenomenem, zjawiskiem społecznym o kolosalnej sile rażenia, stała się przestrzenią ludzi wolnych. „Żelazna kurtyna” nie była w stanie zatrzymać rocka, a młodzi ludzie dzięki muzyce poczuli własną siłę i godność. Polski rock od początku stał w kontrze do zastałej rzeczywistości...
koniec
12 marca 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Promocja: Przebarwienia na twarzy - jak sobie z nimi radzić?

19 IV 2024

Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.

więcej »

Promocja: Z ekranu komputera na dywan – najlepsze LEGO dla graczy

11 IV 2024

W świecie pełnym ekscytujących gier komputerowych LEGO wkracza na scenę, oferując szeroki wybór zestawów, które przenoszą ulubione światy wirtualne prosto na dywan w pokoju malucha. Dla fanów gier, zarówno młodych, jak i tych bardziej dojrzałych, LEGO stworzyło zestawy, które zapewniają godziny wspaniałej zabawy. Jakie jest najlepsze LEGO dla graczy? Wybierz je wspólnie z nami!

więcej »

Promocja: Porównanie wymagań systemowych pomiędzy wersją PC a konsolową gry Wiedźmin 3

2 IV 2024

Gra Wiedźmin 3 dostępna jest na komputery osobiste, a także na takie konsole jak PlayStation 4 i Xbox One. Każda z tych platform ma swoje zalety i wady. Dlatego wybór platformy sprzętowej nie powinien być przypadkowy. Pod uwagę wziąć należy kilka czynników. Przede wszystkim bardzo istotny jest efekt wizualny. Warto zatem poznać różnice w wymaganiach sprzętowych między wersją na PC a wersją na konsolę.

więcej »

Polecamy

Bo biblioteka była zamknięta

Z filmu wyjęte:

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Esensja ogląda: Luty 2013 (DVD i BR)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz

Męsko- żeński marzec w Iluzjonie
— Filmoteka Narodowa

Rockowo-klasyczny listopad w Iluzjonie
— Filmoteka Narodowa

Nie ma Różyczki bez kolców
— Piotr Pieńkosz

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (14)
— Jakub Gałka

My name is Chan. Jackie Chan
— Dariusz Kuźma

Ckliwość zamiast nostalgii
— Tomasz Rachwald

Młotek na chrześcijan
— Łukasz Twaróg

„The Hurt Locker” jednak w kinach!

Balet mechaniczny
— Tomasz Rachwald

Z tego cyklu

Perfect Days
— Kamil Witek

Czasem myślę o umieraniu
— Kamil Witek

Poprzednie życie
— Kamil Witek

Ślepowidzenie
— Sebastian Chosiński

Umrika
— Sebastian Chosiński

„Tajemnice Bridgend” i „Czarodziejska góra”
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski

Jesteśmy waszymi przyjaciółmi
— Sebastian Chosiński

Slow West
— Sebastian Chosiński

Imigranci
— Marta Bałaga, Sebastian Chosiński

Steve Jobs
— Kamil Witek

Tegoż twórcy

Pięćdziesiąt twarzy Zenka
— Adam Lewandowski

Wojna, która zakończy wszystkie wojny
— Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: W ukryciu (DVD)
— Sebastian Chosiński

Karuzela wrażeń
— Gabriel Krawczyk

Jak dobrze wyglądać na łosiu, czyli bitwa w Śródziemiu
— Anna Kańtoch

Esensja ogląda: Styczeń 2014 (3)
— Krystian Fred, Michał Kubalski, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady

Esensja ogląda: Grudzień 2013 (6)
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Śródziemski rollercoaster
— Gabriel Krawczyk

Przygoda trwa
— Anna Kańtoch

Esensja ogląda: Kwiecień 2013
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Tomasz Kujawski, Małgorzata Steciak, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.