Prezenty świąteczne 2010: 10 erpegów od GwiazdoraErpegowcy to ciężki orzech do zgryzienia: nigdy nie wiadomo, czego mogą chcieć od Gwiazdora. Jeśli szukacie czegoś odmiennego od kolejnego zestawu kości do gry, trafiliście w dobre miejsce.
EsensjaPrezenty świąteczne 2010: 10 erpegów od GwiazdoraErpegowcy to ciężki orzech do zgryzienia: nigdy nie wiadomo, czego mogą chcieć od Gwiazdora. Jeśli szukacie czegoś odmiennego od kolejnego zestawu kości do gry, trafiliście w dobre miejsce.
Wyszukaj / Kup Skrót do R′lyeh Przedruk cykltu kultowych artykułów autorstwa Miłosza Brzezińskiego publikowanych w „Magii i Mieczu”. Choć pierwotnie były one przeznaczone do Zewu Cthulhu, z powodzenim można je wykorzystać we wszystkich systemach i przygodach grozy. Doskonały prezent dla tych lubiących mroczne klimaty i poszukujących ciekawych almanachów. Tułanie się po świece Neuroshimy to ciężki kawałek chleba. Ten dodatek przeznaczono dla tych, dla których eksplorowanie powojennych roin jawi się ciekawym i dochodowym zajęciem. Dzięki generatorowi GLIZDA gracze będą w stanie sami wyturlać sobie przedmioty, które znajdą ich bohaterowie, nie przeszkadzajac MG w prowadzeniu przygody. Dodatek opisujący stolicę Imperium Alfheimu, Lyonesse. Zawarto w nim szczegółowe i pełne ciekawostek opisy wszystkich dzielnic miasta, tajemnice kryjące się we Mgle (w tym niesławnego Rzeźnika z Lyonesse) oraz szkice przygód (plus jedną minikampanię) powiązane z każdym z zakątków metropolii. Dla fanów Wolsunga – lektura obowiązkowa. Kolejna gra Indie RPG wydana przez Portal. Tym razem jest to system, w którym bohaterowie wcielają się w swoistych pogromców duchów zwalczających uparte poltergeisty, wściekłe wilkołaki i inne nadnaturalne istotny zakłócające spokój zwykłych obywateli. Z pewnością sprawdzi się jako prezent dla tych, którzy lubią coś bardziej niekonwencjonalnego niż zwykłe epregi. Tworzenie własnych światów i systemów w kilkunastu prostych krokach. Andrzej Stój, zwycięzca Megakonkursu i autor zapowiadanego na przyszły rok settingu do Savage Worlds pt. „Nemesis” zdradza tajniki kreacji systemów. Podręcznik urozmaicają również komentarze innych autorów takich jak Artur Ganszyniec, Paul Wade-Williams czy Shane Hansey. Święta wydają się doskonałą okazją ku temu, by zacząć tworzyć swój własny, wymarzony świat. Pierwszy uniwersalny dodatek do Savage Worlds oferujący zasady tworzenia i prowadzenia przygód dla superbohaterów. Znajdziemy w nim mnóstwo ciekawych mocy, przyewag, zawad i szkiców kampanii, na podstawie których można wykreować niepowtarzalne światy. Idealna odskocznia od bardziej typowych i poważnych systemów. Pierwszy wydany po polsku setting do Savage Worlds. Evernight jest światem fantasy, a rozgrywka może toczyć się zarówno w sielankowych klimatach heroic, jak i eksploatować o wiele mroczniejsze motywy w czasach po najeździe złowieszczych Władców, istot zdolnych kontrolować ludzkie umysły. Jeśli ktoś tęskni do starych dobrych czasów, gdy bohaterowie byli dzielnymi obroncami świata – jest to idealny prezent dla niego. • • • Najlepsi z najlepszych, potężni Space Marines chroniący granic Imperium przed mnóstwem zagrożeń zewnętrznych, stojący pomiędzy obcymi rasami a porządkiem ludzkości. To właśnie oni, Deathwatch, są bohaterami najnowszego systemu Fantasy Flight Games osadzonego w realiach Warhammera 40 000. Potężny podręcznik z klimatycznymi grafikami zawiera wszystko, czego potrzeba, by stworzyć i poprowadzić kampanię tym chodzącym maszynom do zabijania. Również przeciwnicy i zagrożenia są odpowiednio heroiczne. Najnowszy, niezwykle mięsisty dodatek do Eclipse Phase. Znajdziemy w nim opis planet Układu Słonecznego położonych najbliżej Słońca: od specjalnie przystosowanych stacji umieszczonych w koronie gwiazdy, przez placówki górnicze na Merkurym, miasta unoszące się w atmosferze Wenus, aż po przeludnione kolonie na Księżycu i Marsie. Nie pominięto także spustoszonej Ziemi, na której, wberw informacjom podawanym przez hiperkorporacje, nadal żyją ludzie. Dodatkowo kilkanaście rodzajów nowych morfów (w tym wielkie, waleniopodobne twory zdolne do „życia” w próżni i koronie Słońca), nowe przedmioty i wiele zahaczek na przygody. Najnowsza odsłona orientalnego systemu fantasy, w którym bohaterami są samurajowie pochodzący z różnych klanów Szmaragdowego Cesarstwa. Intrygi, pojedynki oraz wojny to dla nich chleb powszedni. W przeciwieństwie do poprzednich edycji, ta oferuje nam możliwość rozgrywki w każdej z epok Cesarstwa, w zależności od naszych upodobań. Inną zaletą tego systemu jest jeszcze piękniejsza niż wcześniej oprawa graficzna. Do sprzedaży trafił już pierwszy dodatek zatytułowany „Enemies of the Empire”. 9 grudnia 2010 |
Twoim wymaganiom odpowiada szeroka gama gier cRPG - czyli komputerowych. Większość z nich wydawanych jest w Polsce w języku polskim, a dobór konkretnego tytułu zależy od tego, jaką platformą rozrywkową dysponujesz, czy wolisz walkę czy rozwiązywanie zagadek, czy preferujesz światy fantasy czy SF itp.
no komputerowe już dawno obaliłem (i obalam), ale mi chodzi o książkowe gry fabularne. pamiętam, że kiedyś w jakimś czasopiśmie o fantasy była jakaś gra tekstowa w formie opowiadania, gdzie była opisywana historia i w trakcie pojawiały się możliwe do wyboru opcje np. dialogowe czy jakieś sytuacje, gdzie mogłem wybrać jeden z możliwych rozwiązań i w przypadku każdej z tych opcji musiałem "przesunąć się" do wybranego akapitu, czy też strony. no i były jakieś podstawowe statystyki postaci. no dobra z tymi statystykami to nie jestem pewny, bo dawno to było. LOL
właśnie o nie mi chodziło :P dzięki wielkie. w sumie najbardziej zaciekawił mnie "wojownik autostrady" (bo nie ma to jak postapo xD ). tylko szkoda, że na papierze to można dostać już tylko na allegro, ale są też wersje online. no nic obadam sobie w weekend.
jeszcze raz dzięki za oświecenie ;) człowiek uczy się całe życie xD
Zaopatrz się na allegro w planszówki fantasy - na przykład w "World of Warcraft board game" (lub osobną "adventure game"), "runebound second edition" (oba drooogie, uprzedzam), albo coś prostszego (i tańszego) jak karcianka "dungeoneer". A później poszukaj na boardgamegeek.com fanowskich modyfikacji zasad dla jednego gracza.
pozdrówka
http://bri-gryplanszowe.blogspot.com/
Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.
więcej »Mimo dodatkowego dnia tegoroczny luty nie obfitował w nadmiar warhammerowych nowinek.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
10 naj… najciekawsze systemy dalekowschodnie
— Miłosz Cybowski
10 najlepszych systemów grozy
— Miłosz Cybowski
W stronę Słońca
— Miłosz Cybowski
Powiew RPG: Co przyniósł miniony rok?
— Miłosz Cybowski
Pogromcy duchów: spółka z ograniczoną poczytalnością
— Jakub Gromnicki
Bohater to za mało
— Miłosz Cybowski
Zanim zaczniesz pisać setting – przeczytaj!
— Stanisław Krawczyk
Piraci ze Smoczych Wysp
— Miłosz Cybowski
Za Królową i Ojczyznę
— Jakub Gromnicki
Przydatny gadżet?
— Miłosz Cybowski
Najlepsze gry wideo pod choinkę
— Esensja
15 gier planszowych idealnych na prezent świąteczny
— Esensja
100 książek, które powinny znaleźć się pod choinką
— Esensja
Wytoczyć działa!
— Esensja
20 komiksów idealnych pod choinkę
— Esensja
Erpegi ze starej szafy: Miał pociąg do cygar, miał pociąg do wina…
— Miłosz Cybowski
Erpegi ze starej szafy: Święta na Dziwnym Zachodzie
— Miłosz Cybowski
Sztuka dedukcji
— Agata Hanak
Morze pełne kości
— Jakub Małecki
Esensja gra na wakacjach
— Miłosz Cybowski, Alicja Kuciel, Marcin Mroziuk
Ucieczka z Nowego Jorku
— Justyna Lenda
Żelazne prawo, ale prawo
— Kamil Sambor
Twardsi niż Max Rockatansky
— Kamil Sambor
Nadchodzi nowa era
— Jakub Małecki
Orzeźwiające szkielety
— Kamil Sambor
Prezenty świąteczne 2016: Gry planszowe
— Esensja
Po grę marsz: Wrzesień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Sierpień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Lipiec 2016
— Esensja
Gra Pomyłek już w sklepach
— Esensja
Po grę marsz: Czerwiec 2016
— Esensja
Po grę marsz: Maj 2016
— Esensja
Po grę marsz: Kwiecień 2016
— Esensja
SPOT coraz bliżej!
— Esensja
Larpuj na północy!
— Esensja
heja wszystkim. mało się znam na tego typu rpg i dlatego też chciałem zapytać, czy jest jakaś gra/system, który pozwala grać samemu? gdzie mamy jakieś tam cechy, statystyki swojej postaci i przebieg fabuły zmienia się w zależności od powodzenia walki, czy też wyborów np. natury moralnej itd. jakby co to podajcie jakieś ciekawe tytuły. aha i żeby były w języku polskim.