Prezenty świąteczne 2011: Gry planszowe od GwiazdoraGry planszowe to nie tylko pozycje dla dzieci, chociaż takie są jeszcze najbardziej popularne. Jednak pod choinką miło znaleźć prezent, który zbliży całą rodzinę i pozwoli jej się bawić we wspólnym gronie. Oto lista propozycji, na której znajduje się po dziesięć tytułów dla najmłodszych i dla tych trochę większych.
EsensjaPrezenty świąteczne 2011: Gry planszowe od GwiazdoraGry planszowe to nie tylko pozycje dla dzieci, chociaż takie są jeszcze najbardziej popularne. Jednak pod choinką miło znaleźć prezent, który zbliży całą rodzinę i pozwoli jej się bawić we wspólnym gronie. Oto lista propozycji, na której znajduje się po dziesięć tytułów dla najmłodszych i dla tych trochę większych.
Wyszukaj / Kup Posiadłość Szaleństwa Wciągające i lovecraftowskie połączenie gry planszowej z grą fabularną. Gracze wcielają się w badaczy, którzy zagłębiają się w tajemnicze miejsca (tytułowe posiadłości, szkoły czy grobowce) w poszukiwaniu odpowiedzi na dręczące ich pytania. Jednocześnie po drugiej stronie stołu pieczę nad historią sprawuje Strażnik Tajemnic, który na podstawie przemyślanej mechaniki rzuca do walki z bohaterami maniakalnych kultystów i potwory spoza naszej rzeczywistości. Gra posiada bardzo klimatyczną oprawę i z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom grozy. Dodatkową zaletą jest to, że potrafi zaspokoić apetyty zarówno zagorzałych planszówkowców, jak i erpegowców. Kup w Rebel.pl. Polski Film Niby zwykły quiz o tematyce polskiej kinematografii, ale dzięki odwołaniom do znanych i popularnych filmów, cytatów czy postaci z historii kina potrafi zapewnić doskonałą zabawę nawet tym, których wiedza na te tematy jest niewielka. Kto nie kojarzyłby „parówkowych skrytożerców” z „Misia” czy legendarnej Poli Negri z kina niemego? Rozmaite kategorie (które losujemy rzutem kostką) i różna trudność pytań sprawia, że to doskonała rodzinna gra na niedzielne popołudnia. Dodatkowo wersja party dostarcza jeszcze bardziej szalonej zabawy: połączenia kalamburów z „Tabu”. Kolejna niekolekcjonerska gra karciana od Fantasy Flight Games przenosi nas do Śródziemia, gdzie przyjdzie nam zmierzyć się ze sługami Saurona i za wszelką cenę pokonać samą grę. Jako bohaterowie znani z „Władcy Pierścieni”, wspierani przez dzielnych Rohirrimów, Gondorczyków czy elfy z Rivendell, będziemy przemierzać Mroczną Puszczę i inne interesujące miejsca w poszukiwaniu przygód. Mimo ograniczonej liczby scenariuszy i kart, sama wersja podstawowa zapewnia wiele godzin rozgrywki; w połączeniu z regularnie pojawiającymi się dodatkami nadaje to grze bardzo dużą żywotność. Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. Czy mieliście okazję grać już w „K2"? Zmagania z samym sobą, walka o każdy następny krok i długi powrót ku podnóżom góry. Teraz czeka nas zdobywanie szczytu K3, w dodatku do wspaniałej gry Adama Kałuży. Jeśli zakochaliście się w podstawowej wersji, dodatek będzie dla Was wymarzony. Nowe zasady, nowe plansze, a wszystko – by gra stała się bardziej emocjonująca i dynamiczna! Kup w Rebel.pl. Terry Pratchett w najczystszej postaci, pełnia nieprawdopodobieństwa. Tu wszystko, co nie ma szansy się zdarzyć, jest rzeczywiste. Ankh Morpork oczekuje na nowego władcę, wciel się w postaci znane z prozy Pratchetta w walce o kontrolę nad miastem. Wysyłaj agentów, przejmuj wpływy nad dzielnicami i czerp z tego korzyści. Manipuluj, oszukuj, kłam i zmyl przeciwnika, by nie mógł odgadnąć twojej osobowości, a tym samym zamiarów i celów wygranej. Blef przede wszystkim. Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. Rysowanie jeszcze nigdy nie było takie przyjemne, szczególnie dla tych, którym los poskąpił talentu. W „Identiku” nie chodzi bowiem o jakiekolwiek artystyczne zdolności, ale o umiejętność dokładnego odwzorowania opisywanego obrazka. Liczy się zdolność do wyłapywania szczegółów i szybkiego przelewania ich na papier. Punkty zdobywa się za umieszczenie na obrazku odpowiedniej liczby uszu czy prawidłowej długości nosa. Kolejna warta uwagi gra rodzinna, której jedynym mankamentem jest brak polskiej wersji językowej. Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. Gra, w której szukamy zdrajców. Stawcie czoła oszustom lub sabotujcie misje. Przy stole nie zabraknie spekulacji, głośnych dyskusji, blefu, oszustw i mnóstwa dedukcji. Jako ostatnia ostoja ludzkości musicie przeciwstawić się manipulacjom Molocha, by ten wraz ze swoimi agentami nie zakończył fiaskiem trzech z Waszych pięciu misji. Pamiętajcie – część z Was może być po drugiej stronie barykady… Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. Pod stalową siecią uwięziono bestię – jednak potężny smok jest w stanie się wyrwać, to tylko kwestia czasu. Szybka dynamiczna gra strategiczna z elementem losowym. Jeden gracz wciela się w młodego smoka, drugi w trzech łowców próbujących go uchwycić. Każdy z zabójców ma osobne umiejętności, kluczem do zwycięstwa jest staranne ich wykorzystanie. Dwa zupełnie różne style gry, a Ty kim zechcesz grać? Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. Humor znany z dwóch odsłon „Wiochmen Rejsera” powraca w równie rubasznym wydaniu. Tym razem wyścigi przerodziły się w rdzennie polską weselną przytupankę, na której przyjdzie nam, jako zaproszonym gościom, stawać w pojedynku o zjednanie sobie jak największej liczby weselników (wśród nich Ksiądz Proboszcz, Wiejski Potentat czy Koło Gospodyń Wiejskich), upijać się do nieprzytomności, „naciulać poklatkowo” czy wychodzić na solówy z postaciami innych graczy. Dobra zabawa gwarantowana tylko pod warunkiem pełnoletności i tolerowania niekiedy dość przaśnego humoru. Wspaniała gra ekonomiczna o modzie, z bardzo jasnym przesłaniem, iż marka to jedno z podstawowych bogactw firmy. Jako projektanci mody staramy się tak zarządzać naszym przedsiębiorstwem, by każdy pokaz należał do nas i by nasze kolekcje zrobiły furorę na wybiegach. Czasami istotna będzie ilość projektów, innym razem jakość albo PR. Jednak świat mody to świat dla najtwardszych, mimo z pozoru lekkiego tematu gra jest pełna konfrontacji i walka jest niezwykle zacięta! Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. |
Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.
więcej »Mimo dodatkowego dnia tegoroczny luty nie obfitował w nadmiar warhammerowych nowinek.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Esensja gra na wakacjach
— Miłosz Cybowski, Alicja Kuciel, Marcin Mroziuk
Dom, w którym czai się zło
— Agata Hanak
Inspiracje na planszy
— Esensja
Gry planszowe dla prawdziwych twardzieli
— Esensja
K3 – przedmurze niebios
— Kamil Sambor
Mała Esensja: Nie tylko pamięć
— Wojciech Gołąbowski
Pandamonium
— Kamil Sambor
Mała Esensja: Nie deptać proszę!
— Wojciech Gołąbowski
Łowcy smoków
— Kamil Sambor
Pratchettowa zawierucha
— Kamil Sambor
Książki pod choinkę – suplement
— Esensja
70 pomysłów na filmowy prezent!
— Esensja
Muzyczne zachcianki
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
50 książek, które powinny znaleźć się pod choinką
— Esensja
21 komiksów pod choinkę
— Esensja
Szkoła dorzucania do stosu
— Wojciech Gołąbowski
Mała Esensja: Sprzątanie poprzez odkładanie na bok
— Wojciech Gołąbowski
Mała Esensja: Zielone kozaczki kontra fioletowe trampki
— Wojciech Gołąbowski
Sztuka dedukcji
— Agata Hanak
Mała Esensja: Skąd to mięsko?
— Miłosz Cybowski
Mała Esensja: Dywersyfikacja i wstrzemięźliwość
— Wojciech Gołąbowski
Logiczna zmiana nastroju
— Marcin Mroziuk
Ilu piratów, tyle map
— Miłosz Cybowski
Dla wytrwałych
— Miłosz Cybowski
Podnieś i dostarcz
— Jakub Małecki
Prezenty świąteczne 2016: Gry planszowe
— Esensja
Po grę marsz: Wrzesień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Sierpień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Lipiec 2016
— Esensja
Gra Pomyłek już w sklepach
— Esensja
Po grę marsz: Czerwiec 2016
— Esensja
Po grę marsz: Maj 2016
— Esensja
Po grę marsz: Kwiecień 2016
— Esensja
SPOT coraz bliżej!
— Esensja
Larpuj na północy!
— Esensja
"Posiadłość Szaleństwa"
Wow, brzmi ciekawie!
Cena: 270 zł
Aaaaaand... now it's not o_o