Gry planszowe dla prawdziwych twardzieliSą gry, w które można grać z rodziną przy obiedzie, są takie, które zabiera się na wyjazdy w góry czy nad morze. Są też jednak gry, w które można rozpocząć rozgrywkę rano, a skończyć wieczorem. Takie, do których przekonanie kogokolwiek nie będącego wielbicielem planszówek stanowić będzie kłopot. Słowem: gry dla prawdziwych twardzieli.
EsensjaGry planszowe dla prawdziwych twardzieliSą gry, w które można grać z rodziną przy obiedzie, są takie, które zabiera się na wyjazdy w góry czy nad morze. Są też jednak gry, w które można rozpocząć rozgrywkę rano, a skończyć wieczorem. Takie, do których przekonanie kogokolwiek nie będącego wielbicielem planszówek stanowić będzie kłopot. Słowem: gry dla prawdziwych twardzieli. ![]()
Wyszukaj / Kup Posiadłość Szaleństwa Jeśli jest gra planszowa, która najlepiej oddaje klimat prozy Lovecrafta, to jest nią właśnie „Posiadłość szaleństwa” Coreya Konieczki. W nietypowy dla planszówek sposób łączy ona rozgrywkę na planszy z elementami gry fabularnej – i nie chodzi tu wcale o bohaterów, ich statystyki czy zdolności, ale o podział na graczy i Narratora. Podczas gdy ci pierwsi starają się rozwiązać zagadki, Narratorowi przypada w udziale budowa klimatu i utrudnianie im tego zadania. Wędrując po opuszczonych i nawiedzonych posiadłościach, szpitalach czy szkołach, przyjdzie nam stawać twarzą w twarz z wieloma horrorami i potworami znanymi z opowiadań Samotnika z Providence. Choć na początku każdej rozgrywki może się wydawać, że chodzi o rozwiązanie tajemnicy, gra prędko przekształca się w rozpaczliwą próbę zachowania przy życiu (i, jak na Lovecraftowski horror przystało, także zdrowych zmysłach) naszych bohaterów i ucieczkę z nawiedzonego miejsca. Kup w Rebel.pl. Kolejna gra od Fantasy Flight Games, tym razem dotycząca drugiej wojny światowej. Jako dowódcy sił Aliantów lub Osi będziemy toczyć walki w Europie Zachodniej po lądowaniu w Normandii. Obszerna lista scenariuszy oraz ogromna ilość elementów gry (włączając w to figurki, karty, zróżnicowane kafelki terenu i żetony) zapewniają dobrą zabawę na długie godziny. Jeśli kiedykolwiek fascynowały Was taktyczne gry wojenne z mnóstwem żetonów i olbrzymimi mapami, „Tide of Iron” wydaje się nowoczesnym i bardziej uniwersalnym spadkobiercą tych tytułów. Kup w Rebel.pl. Czy „Twilight Imperium” faktycznie można określić mianem epickiej gry ekonomiczno-strategicznej? Jeśli brać pod uwagę ilość elementów oraz strategii prowadzących do zwycięstwa, a także wymiar fabularny rozgrywki, przymiotnik „epicki” jest zdecydowanie na miejscu. W tej monumentalnej planszówce, która doczekała się dotychczas aż trzech edycji, wcielamy się w liderów galaktycznych cywilizacji dążących do zdobycia dominacji nad pozostałymi. Różnorodność ras i ich cech charakterystycznych, jak również możliwość „zbudowania” własnego zakątka galaktyki sprawia, że gra nie powinna zbyt prędko się znudzić. Kup w Rebel.pl. Stworzenie cywilizacji od antyku do czasów współczesnych było tematem świetnej gry Sida Meiera. W tym przypadku tematyka jest bardzo podobna, a wykonanie gry i grywalność ani trochę nie ustępują miejsca dziełu Meiera. Kilkugodzinny pojedynek między graczami, w którym postarają się oni zapisać złotymi literami na kartach historii. Bardzo dobrze rozplanowana mechanika wymagająca odpowiedniego gospodarowania zasobami i akcjami. W grze można zmieniać ustroje, wznosić wspaniałe cuda, a za przewodników swojej nacji obierać znane postaci z historii. Jeśli macie ochotę na kilka godzin naprawdę wymagającej strategii, to gorąco polecamy ten tytuł. Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. Wznoszenie opactwa to nie jest szybki proces – dlatego ta gra idealnie pasuje do tego zestawienia. Jeśli macie ochotę na wciągającą, kilkugodzinną rozgrywkę, w której liczy się odpowiednie kalkulowanie i planowanie, do tego lubicie innym krzyżować szyki, to „Ora et Labora” jest właśnie dla Was. Ciekawy mechanizm pozyskiwania zasobów i zbierania punktów zwycięstwa zarówno dzięki dobremu planowaniu przestrzennemu, jak i przetwarzaniu dóbr zdecydowanie zasługują na uwagę. Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. „Gettysburg” to gra podobna mechanicznie do „Waterloo” tego samego autora, czyli Martina Wallace’a. Jak wskazuje tytuł, będziemy symulować bitwy z wojny secesyjnej. Jeden z graczy wciela się w wojska unii, drugi prowadzi konfederatów. Konflikt na planszy będzie przypominał ten historyczny, gdyż dostępne jednostki i posiłki odpowiadają tym biorącym udział w starciu. Dobrze sprawdzający się mechanizm rozkazów pozwala na ciekawe rozgrywanie batalii i manipulacje wojsk na planszy. Jeśli jesteście miłośnikami planszówek i przejrzystych mechanik, to polecamy „Gettysburg”. Kup w Rebel.pl. Niech nie zmyli Was tytuł: jedyną wspólną cechą, jaką ma ta gra z książką Normana Daviesa, jest tematyka historii Polski w okresie Rzeczpospolitej Szlacheckiej. Przyjdzie nam tutaj wcielić się w rody magnackie i bronić granic przed zagrożeniami zewnętrznymi (Krzyżacy, potop szwedzki, najazdy tureckie), rozwijać nasze latyfundia, łożyć na edukację i dążyć do zdobycia wiecznej chwały. Na pierwszy rzut oka mamy tu do czynienia z grą kooperacyjną, w której los państwa zależy od naszych zdolności do współpracy z innymi magnatami. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by, wzorując się na swoich historycznych odpowiednikach, przedkładać interesy własnego rodu i swoich włości nad interesy państwa. Tylko od nas zależy, czy Polska padnie łupem zaborców, czy też wejdzie w wiek XVIII silna i zjednoczona. Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. Spośród wielu gier opartych na „Władcy Pierścieni” „War of the Ring” wyróżnia się niecodziennym połączeniem wątku wyprawy pierścienia z wojennym aspektem walki dobra ze złem w Śródziemiu. Jeden z graczy staje po stronie sił dobra i otrzymuje możliwość kierowania drużyną bohaterów oraz gromadzenia pod swoimi sztandarami armii, które uderzą na Mordor. Drugi z grających dostaje możliwość wcielenia się w Saurona i rzucania do walki niewyczerpanych zastępów wojowników, których jedynym celem jest opóźnić wędrówkę Froda i jego drużyny. Kup w Rebel.pl. Nie jest to pierwsza gra planszowa osadzona w uniwersum „Pieśni Lodu i Ognia” Martina, ale w przeciwieństwie do swojego poprzednika koncentruje się na militarnych konfliktach znanych nam z kart powieści. Tym razem przyjdzie nam dowodzić zakutymi w stal rycerzami, piechurami i innymi wojskami rodów Starków lub Lannisterów w ich brutalnych bojach o honor i sławę. Heksy terenu ustawiane na planszy pozwalają nie tylko na przygotowanie przedstawionych scenariuszy, ale także na tworzenie swoich własnych bitew. Mimo że gra do pewnego stopnia oparta jest na mechanizmie znanym z serii „BattleLore”, wprowadza wiele nowych rozwiązań strategicznych. Warto też zauważyć, że rozgrywka w „Bitwy Westeros” jest dość krótka w porównaniu z innymi tytułami w tym zestawieniu i trwa około jednej godziny. Kup w Rebel.pl. W tej grze naprawdę można poczuć, czym jest prawdziwa władza. „Imperial 2030” przenosi nas w niedaleką przyszłość, gdzie prym na świecie wiedzie sześć potęg gospodarczych: USA, Rosja, Unia Europejska, Chiny, Brazylia i Indie. Gracze wcielają się w inwestorów, którzy wspierając rządy różnych państw, będą starali się uzyskać z tego jak najwięcej dywidend. Rozwój przemysłu, wyścig zbrojeń, zajmowanie nowych terenów. Decyzje polityczne o globalnym zasięgu. Równoczesne wspieranie dwóch wrogich nacji? Sentymentów brak, gdy w grę wchodzą pieniądze. Niewyobrażalne pieniądze. Kup w Rebel.pl. ![]() 27 lutego 2012 |
Sporo nowości, jeszcze więcej zapowiedzi, czyli krótko o tym, co w Warhammerze w te wakacje piszczy.
więcej »Wprawdzie upały nie sprzyjają nawet czynnościom wymagającym tak niewiele wysiłku jak czytanie, ale może znajdzie się kilkoro śmiałków chcących nadrobić nasze czerwcowe teksty?
więcej »Jak co miesiąc zapraszamy do sprawdzenia czy nie przegapiliście jakiejś ciekawej recenzji.
więcej »Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski
Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski
Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski
Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski
Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski
Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski
Błękit
— Miłosz Cybowski
Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski
Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski
W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski
Dom, w którym czai się zło
— Agata Hanak
Być opatem, być opatem
— Kamil Sambor
Prezenty świąteczne 2011: Gry planszowe od Gwiazdora
— Esensja
15 najlepszych gier planszowych dekady
— Esensja
Praktyczne zajęcia z historii Polski
— Kamil Sambor
To nie jest gra dla małych dzieci
— Kamil Sambor
10 naj… : 10 roztańczonych kadrów
— Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
10 największych rozczarowań muzycznych 2021 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
30 najlepszych płyt 2021 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
10 naj… : Najseksowniejsze okładki z udziałem Mary Jane
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
10 naj...: Dzień Nauczyciela
— Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
10 najśmieszniejszych lub najdziwniejszych książkowych scen ze zwierzętami
— Esensja
10 naj… : Zwierzęta
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
10 naj…: 11 twarzy jesieni
— Esensja
10 naj...: Żółty, jesienny liść
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
10 najlepszych slasherów komediowych
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Pikantne skojarzenia
— Agata Hanak
W koło Macieju
— Jakub Małecki
Podnieś i dostarcz
— Jakub Małecki
Podziemne uprawy
— Agata Hanak
Śmiertelne starcie
— Agata Hanak
Promocja: Siedziby i imiona Bestii
Guzik mnie obchodzi!
— Jakub Małecki
Łatwy cel
— Jakub Małecki
Szklana ekonomia
— Jakub Małecki
Nadchodzi zima
— Jakub Małecki
Prezenty świąteczne 2016: Gry planszowe
— Esensja
Po grę marsz: Wrzesień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Sierpień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Lipiec 2016
— Esensja
Gra Pomyłek już w sklepach
— Esensja
Po grę marsz: Czerwiec 2016
— Esensja
Po grę marsz: Maj 2016
— Esensja
Po grę marsz: Kwiecień 2016
— Esensja
SPOT coraz bliżej!
— Esensja
Larpuj na północy!
— Esensja
to jaki jest motyw przewodni tego zestawienia, bo nie do końca zrozumiałem?