Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Prezenty świąteczne 2014: 10 gier dla najmłodszych

Jak co roku przed świętami zapraszamy do naszych polecanek prezentowych! Nasz cykl rozpoczynamy wyborem gier planszowych dla dzieci – choć nie mamy wątpliwości, że i dorośli będą mieli z nich mnóstwo uciechy.

Esensja Komiks

Prezenty świąteczne 2014: 10 gier dla najmłodszych

Jak co roku przed świętami zapraszamy do naszych polecanek prezentowych! Nasz cykl rozpoczynamy wyborem gier planszowych dla dzieci – choć nie mamy wątpliwości, że i dorośli będą mieli z nich mnóstwo uciechy.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Nieczęsto trafiają się gry, które można polecić zarówno dorosłym, jak i młodszym graczom. „Voodoo” Andersena sprawdzi się w każdym gronie, nawet jeśli nie należy do gier, w które można grać zbyt długo i zbyt często. Przy użyciu kart, pięciu symbolów i pięciu kolorów powstała gra nie tylko skalowalna, ale też wciągająca. U młodszych graczy z pewnością rozwija ona spostrzegawczość oraz zdolność do rozróżniania kształtów i kolorów, a wszystko to w trakcie dynamicznej (lub podzielonej na tury) rozgrywki.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
„Goool!” daje dwóm osobom możliwość rozegrania meczu trwającego dwadzieścia pięć tur lub toczonego do zdobycia określonej liczby bramek. Choć jest to gra o dużym stopniu losowości, niewątpliwie ma szansę podbić w szczególności serca młodszych chłopców, dla których liczyć się będzie przede wszystkim dynamiczna i emocjonująca rozgrywka, w dodatku związana z ich ukochaną piłka nożną.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Jako adepci staropandzkiej szkoły sztuk walki musimy wykazać się opanowaniem sztuki utrzymywania równowagi między dwiema skrajnościami. By to zrobić, w kolejnych rundach (pojedynkach? pokazach?) musimy zdobyć jak najmniej znaczników ping i pang. Rozgrywka, mimo dużego stopnia losowości, gwarantuje dobrą zabawę zarówno dla młodszych, jak i starszych graczy.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Przy kilku jedzących osobach nawet po skromnym posiłku jest co zmywać. Trzeba zakasać rękawy i… szybko podrzucić komuś innemu nasz brudny talerz. I szklankę. I sztućce. W „Kto pozmywa?” może grać dwoje, troje lub czworo graczy w wieku od sześciu lat. Frajdę z tej karcianej gry będą mieć zarówno młodsi, jak i starsi jej uczestnicy. Przyjemnie się gra także mimo różnicy pokoleniowej, co wynika ze strategiczno-losowego charakteru gry. Do końca nie wiadomo, czy szale zwycięstwa nie przeważą nagle w ostatnim ruchu.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
W „Rycerzach i zamkach” próbujemy zdobyć jak najwięcej kafelków zamków, zanim uda się to rywalom. W trakcie gry możemy się przekonać, że dla osiągnięcia zamierzonego celu równie ważne jest właściwe gospodarowanie zasobami i odrobina szczęścia. Za niewielką kwotę otrzymujemy tytuł, który znakomicie sprawdza się jako rozgrzewka lub przerywnik między pozycjami o dłuższym czasie rozgrywki. W dodatku w przypadku „Rycerzy i zamków” rzadko kończy się na tylko jednej partii, gdyż pokonany zazwyczaj żąda natychmiastowego rewanżu. To niewielkie pudełko może dostarczyć naprawdę wiele przyjemności całej rodzinie.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Szybka gra karciana wymagająca nie lada refleksu. Zadaniem graczy jest uzbieranie jak najwyżej punktowanych insektów, sprayów i pułapek na owady. Ale uwaga, pojawiają się także karty minusowe! Jedna osoba odkrywa kolejne karty, a gdy któremuś z graczy odpowiada już zestaw kartoników na stole, musi on szybko klepnąć w leżącą w pobliżu planszę z wizerunkiem muchy. Kto pierwszy ten lepszy, należy jednak pamiętać, że każdemu przysługują jedynie trzy bądź cztery uderzenia.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
W trakcie partii „Przebiegłych wielbłądów” rozgrywa się wyścig pięciu tytułowych wierzchowców, jednak gracze nie ścigają się, lecz próbują prawidłowo wytypować kolejność wielbłądów na poszczególnych etapach gonitwy oraz na mecie. O sukcesie decyduje głównie umiejętność trafnego typowania, więc w swoim żywiole poczują się osoby z hazardową żyłką. Z kolei młodsi gracze będą mieć mnóstwo frajdy przy gadżeciarskiej piramidzie służącej do losowania kostek. Ten tytuł o wyrazistym klimacie może być znakomitą rozrywką dla graczy niezależnie od ich wieku.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
W „Mumii” niczym Indiana Jones próbujemy wynieść z piramidy jak najwięcej cennych skarbów i uniknąć przy tym rozmaitych zagrożeń. Niewątpliwie zaletą tej gry jest, że jej twórcom udało się znaleźć niemal idealną równowagę między wpływem elementów losowych i strategicznych na jej końcowy wynik. Przyciągająca wzrok grafika i solidne wykonanie elementów gry oraz wzbogacające wersję podstawową dodatki sprawiają, że „Mumia” nie tylko może zapewnić wiele godzin atrakcyjnej i pełnej emocji rozrywki, ale jest też tytułem, do którego z prawdziwą przyjemnością często się powraca.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Wprawdzie „Faras” na pierwszy rzut oka przypomina zwykłe memo, jednak rozgrywka jest bardziej atrakcyjna dzięki kartom archeologów, które ułatwiają zdobywanie żetonów. Tytuł ten znakomicie się sprawdza w przypadku rozgrywek w rodzinnym gronie, gdyż dzieci często mają lepszą pamięć w tym zakresie, wiec są równorzędnymi rywalami dla rodziców, a z kolei dorośli za sprawą kart archeologów nie są tak szybko znudzeni, jak w przypadku samego poszukiwania par. Przyjemne doznania zapewniają też solidnie wykonane elementy gry, które w dodatku są bardzo atrakcyjne graficznie. Rozgrywka staje się jeszcze ciekawsza w wariancie kooperacyjnym (bezpłatny dodatek można otrzymać bezpośrednio od wydawcy).
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Gra idealna dla osób poszukujących maksymalnej interakcji między graczami. Przy pomocy kolorowych kart przesuwamy do przodu po niewielkiej planszy cztery drewniane jeże. Który pierwszy znajdzie się na mecie, ten przynosi najwięcej punktów graczom, którzy posiadają karty w jego barwie. Jednak uwaga – outsiderzy mogą zostać z minusowymi punktami na koncie. Rozgrywka jest niezwykle szybka, bardzo krótka i nieco chaotyczna, więc w sam raz nadaje się na rozpoczęcie wesołego wieczoru.
Więcej w naszej recenzji.
koniec
8 grudnia 2014

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
Miłosz Cybowski

3 IV 2024

Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.

więcej »

Magia i Miecz: Siłą rozpędu
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

13 III 2024

Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.

więcej »

W krainie Wojennego Młota: Luty 2024
Miłosz Cybowski

6 III 2024

Mimo dodatkowego dnia tegoroczny luty nie obfitował w nadmiar warhammerowych nowinek.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Szkoła dorzucania do stosu
— Wojciech Gołąbowski

Mała Esensja: Sprzątanie poprzez odkładanie na bok
— Wojciech Gołąbowski

Mała Esensja: Zielone kozaczki kontra fioletowe trampki
— Wojciech Gołąbowski

Aż posypie się tynk
— Miłosz Cybowski

Mała Esensja: Skąd to mięsko?
— Miłosz Cybowski

Mała Esensja: Dywersyfikacja i wstrzemięźliwość
— Wojciech Gołąbowski

Logiczna zmiana nastroju
— Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Jak długo gotuje się strusie jajo na twardo?
— Wojciech Gołąbowski

Ilu piratów, tyle map
— Miłosz Cybowski

Dla wytrwałych
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.