Wyszukaj w | MadBooks.pl |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić |
Prezenty świąteczne 2015: Gry planszoweDziś proponujemy na prezent to, co od lat popularyzujemy jako idealny upominek choinkowy dla wszystkich, niezależnie od płci, wieku, przekonań i charakteru. Gdy planszowe! Oto piętnaście tytułów, które doskonale będą wyglądały zawinięte w świąteczny papier.
EsensjaPrezenty świąteczne 2015: Gry planszoweDziś proponujemy na prezent to, co od lat popularyzujemy jako idealny upominek choinkowy dla wszystkich, niezależnie od płci, wieku, przekonań i charakteru. Gdy planszowe! Oto piętnaście tytułów, które doskonale będą wyglądały zawinięte w świąteczny papier. „Carcassonne. Gorączka złota” to samodzielna gra, która różni się od podstawowej wersji nie tylko scenerią, ale również nieco odmiennymi regułami rozgrywki, które przekładają się bezpośrednio na całkiem nowe emocje w jej trakcie. W kolejnych rundach będziemy tutaj budować z kafelków kawałek Dzikiego Zachodu, gdzie właśnie odkryto złoża tego cennego kruszcu, a także zdobywać cenne punkty za żetony wydobycia oraz ukończone elementu krajobrazu (prerie ze stadami dzikich koni i indiańskimi obozami, tory kolejowe ze zwrotnicami i lokomotywami, góry ze złotymi samorodkami czy wreszcie amerykańskie miasteczka). Istotne jest, że nie da się skupić jedynie na rozbudowywaniu posiadanych elementów krajobrazu, gdyż przyjęte zasady punktacji wręcz zachęcają do negatywnej interakcji z rywalami. „Gorączka złota” – tak jak podstawowy tytuł serii – świetnie sprawdza się w sytuacji, kiedy chcemy miło spędzić czasu w rodzinnym gronie, ale dodatkowo może przyciągnąć osoby, które lubią trochę pogłówkować w trakcie rozgrywki i nad spokojne układanie puzzli przedkładają interakcję z innymi graczami. Więcej w naszej recenzji. Coś dla miłośników gier ekonomicznych i optymalizacji ruchów. Następczyni „Agricoli”, złożona gra, w której gracze, wcielając się w krasnoludów, rozwijają swoje włości orząc, siejąc, hodując zwierzęta czy budując kopalnie. Zdecydowanie prezent wagi ciężkiej nie tylko ze względu na wymagającą rozgrywkę, ale i duże i wypełnione po brzegi drewnianymi elementami pudełko. Więcej w naszej recenzji. Szalona imprezowa gra zręcznościowa. Przemierzanie lochów i walka z potworami, ale wszystko to z przymrużeniem oka. Naszą prawdziwą bronią jest kostka, a celem plansza-tarcza. Tylko odpowiednio dokładne rzuty pozwolą na pokonanie najbardziej zaciekłych wrogów. A łatwo nie będzie, bo czasami rzucamy normalnie, a czasami z obrotu, tyłem czy lewą ręką. Nie ma jednak obaw o brak wyzwania – jeśli dojdziemy do wprawy w rzutach, to zawsze możemy zwiększyć stopień trudności. Więcej w naszej recenzji. Gra dla dwóch osób, idealna na zimowe wieczory, bo tematem przewodnim jest szycie kołdry. W rzeczywistości to gra logiczna pozwalająca na odpowiednim zapełnianiu własnej planszy (kołdry) żetonami (kawałkami materiału), co przypomina nieco dopasowywanie klocków w Tetrisie. Gra trwa szybko, zasady są proste, a rozgrywka bardzo wciągająca, od razu jest ochota na rewanż. To jeden z tych tytułów, do którego łatwo zachęcić zarówno początkujących, jak i zaawansowanych graczy. Więcej w naszej recenzji. Kolejna 2-osobowa gra w naszym zestawieniu, tym razem to mniejsza wersja „7 Cudów Świata”. Gracze rywalizują ze sobą budując takie miasto, które na zakończenie gry przyniesie najwięcej punktów zwycięstwa, a wszystko dzięki umiejętnemu pozyskiwaniu kart surowców i budowli. W grze mamy trzy sposoby na osiągnięcie wygranej (poprzez przewagę militarną, naukową lub zwycięstwo cywilne), co pozwala na dostosowanie strategii do aktualnej sytuacji. Mimo sporej losowości, „Pojedynek” pozwala na planowanie akcji w przód. Polecamy nie tylko miłośnikom oryginalnych „7 Cudów Świata”. Więcej w naszej recenzji. W grze wcielamy się w kupców przemierzających wraz ze swymi pomocnikami bazar w tytułowym Istambule. Każdy kafelek modułowej planszy to inne miejsce na targu, a każde oferuje unikalne usługi – można zrobić zakupy, napić się herbaty, a nawet odwiedzić jubilera. A wszystko w wyścigu po cenne rubiny, bo wygrywa ten, kto najszybciej stanie się ich posiadaczem. Gra wymaga optymalizacji ruchów i przemyślanej strategii, gdyż ścieżek do zwycięstwa jest wiele. Ze względu na kilka wariantów trudności, tytuł ten nadaje się dla graczy na każdym poziomie zaawansowania. Więcej w naszej recenzji. Gra karciana, która lekko nawiązuje do popularnego „Remika”. W grze występują talie kart, z których każda przypisana jest do jednego z greckich bogów. Zadaniem graczy jest takie kolekcjonowanie kart i wykorzystywanie ich mocy, by na końcu mieć najwięcej punktów zwycięstwa. Do rozgrywki wykorzystywanych jest tylko kilka dostępnych talii, co zapewnia niepowtarzalność i zróżnicowanie rozgrywek – od spokojnego kolekcjonowania bonusów aż po interakcję negatywną. Grę charakteryzuje piękne wykonanie i nawiązanie do greckiej mitologii. Polecamy nie tylko miłośnikom składania karcianych kombosów. Więcej w naszej recenzji. Gra towarzyska – starcie dobra ze złem – odmiana popularnej „Mafii”, ale dużo od niej ciekawsza. Gracze wcielają się w rycerzy Króla Artura poszukujących świętego Graala oraz w popleczników Mordreda, którzy chcą, aby poszukiwania się nie udały. Wszystko rozgrywa się w atmosferze tajemnicy i z ogromną porcją blefu. Idealna do rozgrywek w większym gronie. Więcej w naszej recenzji. Przepięknie wydana i bajecznie kolorowa gra dla miłośników zagadek logicznych. To pozycja raczej dla zaawansowanych graczy, którzy lubią mocniej ruszyć głową nad planszą, nie obawiając się przy okazji odrobiny blefu. Do gry wykorzystywana jest aplikacja na smartfony, która idealnie współgra z mechaniką. Podczas rozgrywki przyjdzie nam mieszać mikstury, które można później sprzedać lub wypić czy też publikować i obalać teorie na temat połączeń rożnych składników, a wszystko to w humorystycznej oprawie. Więcej w naszej recenzji. Gra o tworzeniu planet i kreowaniu na nich życia. Oferuje wiele możliwości, wyborów i dróg do zwycięstwa. Można skupić się na realizowaniu własnych celów, można też obrać inną strategię i przeszkadzać innym graczom w zdobywaniu bonusów. Każdy zbudowany w grze świat jest niepowtarzalny, graczom nie grozi więc nuda, a dzięki dobremu skalowaniu „ExoPlanets” sprawdzą się w każdym gronie. Więcej w naszej recenzji. Połączenie Sherlocka Holmesa z opowiadaniami o Cthulhu. Gra karciana pełna blefu i ukrytych tożsamości, w której gracze starają się zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa bez zdradzania, do której z dwóch ścierających się ze sobą frakcji należą. Klimat, niezbyt długi czas rozgrywki i sporo emocji sprawiają, że „Studium w szmaragdzie” zyskało na świecie wielu wielbicieli. Więcej w naszej recenzji. Klasyka się nie starzeje, to z pewnością można napisać o grze „Tikal”, której polskie wydanie pojawiło się wiele lat po ukazaniu się gry na rynku europejskim. Gracze wcielają się w odkrywców przemierzających gwatemalską dżunglę w poszukiwaniu skarbów i ukrytych w gąszczu piramid. Wiele możliwości i dróg zwycięstwa oraz niezbyt trudne zasady, czynią z tej pozycji grę praktycznie dla każdego miłośnika planszówek. Więcej w naszej recenzji. Coś dla miłośników złośliwości i wbijania szpili innym graczom. „Intryganci” to lekka karcianka, w której można wygrać dzięki zebraniu określonej liczby unikalnych postaci lub gdy któryś z współgraczy nie może już wykonać dozwolonej akcji. Jako że drugi sposób jest zdecydowanie łatwiejszy, gracze skupiają się na eliminowaniu przeciwników. Dobra zabawa gwarantowana. Więcej w naszej recenzji. Gra towarzyska testująca spostrzegawczość i refleks – zależności od wyłożonego na stole symbolu gracze wykonują pewną czynność, liczy się szybkość i brak pomyłek. Rozgrywka toczy się bardzo szybko, a gra zapewnia kilka stopni trudności, dzięki czemu przez dłuższy czas będzie da wszystkich wyzwaniem. Więcej w naszej recenzji. Gra o piratach, przy której emocje są nie mniejsze niż na prawdziwym morzu. Zadaniem uczestników jest budowa jak najokazalszego żaglowca i wyposażenie go załogę i odpowiednie sprzęty. W każdej rundzie gracze mają jedynie piętnaście sekund na podjęcie najistotniejszych decyzji. Liczy się szybkość, spryt i przewidywanie zagrań przeciwników. „Piratoons!” to pozycja dla całej rodziny. Więcej w naszej recenzji. 16 grudnia 2015 |
Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.
więcej »Mimo dodatkowego dnia tegoroczny luty nie obfitował w nadmiar warhammerowych nowinek.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Pod ciepłą kołderką
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Tylko dla dwojga
— Miłosz Cybowski
Nie przegap: Grudzień 2015
— Esensja
Na straganie w dzień targowy
— Jakub Małecki
A planety szaleją, szaleją
— Agata Hanak
Jak zdobywano Dziki Zachód
— Marcin Mroziuk
Nie przegap: Listopad 2015
— Esensja
Podziemne uprawy
— Agata Hanak
Zabawa na okrągło
— Jakub Małecki
Pojedynek gigantów
— Agata Hanak
Loading…
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Film
— Esensja
Książki
— Esensja
33 komiksy pod choinkę
— Esensja Komiks
Krótko o grach: Asasyni warci wielbłąda
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Czy Hokusai byłby dumny?
— Miłosz Cybowski
Bądź jak Indiana Jones
— Agata Hanak
Aż posypie się tynk
— Miłosz Cybowski
Mała Esensja: Zmień kanał (w inny kanał)
— Wojciech Gołąbowski
Z aparatem przez dżunglę
— Agata Hanak
Japońskie pejzaże
— Agata Hanak
Do ostatniej kropli krwi
— Marcin Mroziuk
Żeglując po japońskich wodach
— Agata Hanak
Mała Esensja: Czarny Kotruś przynosi pecha
— Marcin Mroziuk
Prezenty świąteczne 2016: Gry planszowe
— Esensja
Po grę marsz: Wrzesień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Sierpień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Lipiec 2016
— Esensja
Gra Pomyłek już w sklepach
— Esensja
Po grę marsz: Czerwiec 2016
— Esensja
Po grę marsz: Maj 2016
— Esensja
Po grę marsz: Kwiecień 2016
— Esensja
SPOT coraz bliżej!
— Esensja
Larpuj na północy!
— Esensja