Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Prezenty świąteczne 2015: Gry planszowe

Dziś proponujemy na prezent to, co od lat popularyzujemy jako idealny upominek choinkowy dla wszystkich, niezależnie od płci, wieku, przekonań i charakteru. Gdy planszowe! Oto piętnaście tytułów, które doskonale będą wyglądały zawinięte w świąteczny papier.

Esensja

Prezenty świąteczne 2015: Gry planszowe

Dziś proponujemy na prezent to, co od lat popularyzujemy jako idealny upominek choinkowy dla wszystkich, niezależnie od płci, wieku, przekonań i charakteru. Gdy planszowe! Oto piętnaście tytułów, które doskonale będą wyglądały zawinięte w świąteczny papier.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
„Carcassonne. Gorączka złota” to samodzielna gra, która różni się od podstawowej wersji nie tylko scenerią, ale również nieco odmiennymi regułami rozgrywki, które przekładają się bezpośrednio na całkiem nowe emocje w jej trakcie. W kolejnych rundach będziemy tutaj budować z kafelków kawałek Dzikiego Zachodu, gdzie właśnie odkryto złoża tego cennego kruszcu, a także zdobywać cenne punkty za żetony wydobycia oraz ukończone elementu krajobrazu (prerie ze stadami dzikich koni i indiańskimi obozami, tory kolejowe ze zwrotnicami i lokomotywami, góry ze złotymi samorodkami czy wreszcie amerykańskie miasteczka). Istotne jest, że nie da się skupić jedynie na rozbudowywaniu posiadanych elementów krajobrazu, gdyż przyjęte zasady punktacji wręcz zachęcają do negatywnej interakcji z rywalami. „Gorączka złota” – tak jak podstawowy tytuł serii – świetnie sprawdza się w sytuacji, kiedy chcemy miło spędzić czasu w rodzinnym gronie, ale dodatkowo może przyciągnąć osoby, które lubią trochę pogłówkować w trakcie rozgrywki i nad spokojne układanie puzzli przedkładają interakcję z innymi graczami.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Coś dla miłośników gier ekonomicznych i optymalizacji ruchów. Następczyni „Agricoli”, złożona gra, w której gracze, wcielając się w krasnoludów, rozwijają swoje włości orząc, siejąc, hodując zwierzęta czy budując kopalnie. Zdecydowanie prezent wagi ciężkiej nie tylko ze względu na wymagającą rozgrywkę, ale i duże i wypełnione po brzegi drewnianymi elementami pudełko.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Szalona imprezowa gra zręcznościowa. Przemierzanie lochów i walka z potworami, ale wszystko to z przymrużeniem oka. Naszą prawdziwą bronią jest kostka, a celem plansza-tarcza. Tylko odpowiednio dokładne rzuty pozwolą na pokonanie najbardziej zaciekłych wrogów. A łatwo nie będzie, bo czasami rzucamy normalnie, a czasami z obrotu, tyłem czy lewą ręką. Nie ma jednak obaw o brak wyzwania – jeśli dojdziemy do wprawy w rzutach, to zawsze możemy zwiększyć stopień trudności.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Gra dla dwóch osób, idealna na zimowe wieczory, bo tematem przewodnim jest szycie kołdry. W rzeczywistości to gra logiczna pozwalająca na odpowiednim zapełnianiu własnej planszy (kołdry) żetonami (kawałkami materiału), co przypomina nieco dopasowywanie klocków w Tetrisie. Gra trwa szybko, zasady są proste, a rozgrywka bardzo wciągająca, od razu jest ochota na rewanż. To jeden z tych tytułów, do którego łatwo zachęcić zarówno początkujących, jak i zaawansowanych graczy.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Kolejna 2-osobowa gra w naszym zestawieniu, tym razem to mniejsza wersja „7 Cudów Świata”. Gracze rywalizują ze sobą budując takie miasto, które na zakończenie gry przyniesie najwięcej punktów zwycięstwa, a wszystko dzięki umiejętnemu pozyskiwaniu kart surowców i budowli. W grze mamy trzy sposoby na osiągnięcie wygranej (poprzez przewagę militarną, naukową lub zwycięstwo cywilne), co pozwala na dostosowanie strategii do aktualnej sytuacji. Mimo sporej losowości, „Pojedynek” pozwala na planowanie akcji w przód. Polecamy nie tylko miłośnikom oryginalnych „7 Cudów Świata”.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
W grze wcielamy się w kupców przemierzających wraz ze swymi pomocnikami bazar w tytułowym Istambule. Każdy kafelek modułowej planszy to inne miejsce na targu, a każde oferuje unikalne usługi – można zrobić zakupy, napić się herbaty, a nawet odwiedzić jubilera. A wszystko w wyścigu po cenne rubiny, bo wygrywa ten, kto najszybciej stanie się ich posiadaczem. Gra wymaga optymalizacji ruchów i przemyślanej strategii, gdyż ścieżek do zwycięstwa jest wiele. Ze względu na kilka wariantów trudności, tytuł ten nadaje się dla graczy na każdym poziomie zaawansowania.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Gra karciana, która lekko nawiązuje do popularnego „Remika”. W grze występują talie kart, z których każda przypisana jest do jednego z greckich bogów. Zadaniem graczy jest takie kolekcjonowanie kart i wykorzystywanie ich mocy, by na końcu mieć najwięcej punktów zwycięstwa. Do rozgrywki wykorzystywanych jest tylko kilka dostępnych talii, co zapewnia niepowtarzalność i zróżnicowanie rozgrywek – od spokojnego kolekcjonowania bonusów aż po interakcję negatywną. Grę charakteryzuje piękne wykonanie i nawiązanie do greckiej mitologii. Polecamy nie tylko miłośnikom składania karcianych kombosów.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Gra towarzyska – starcie dobra ze złem – odmiana popularnej „Mafii”, ale dużo od niej ciekawsza. Gracze wcielają się w rycerzy Króla Artura poszukujących świętego Graala oraz w popleczników Mordreda, którzy chcą, aby poszukiwania się nie udały. Wszystko rozgrywa się w atmosferze tajemnicy i z ogromną porcją blefu. Idealna do rozgrywek w większym gronie.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Przepięknie wydana i bajecznie kolorowa gra dla miłośników zagadek logicznych. To pozycja raczej dla zaawansowanych graczy, którzy lubią mocniej ruszyć głową nad planszą, nie obawiając się przy okazji odrobiny blefu. Do gry wykorzystywana jest aplikacja na smartfony, która idealnie współgra z mechaniką. Podczas rozgrywki przyjdzie nam mieszać mikstury, które można później sprzedać lub wypić czy też publikować i obalać teorie na temat połączeń rożnych składników, a wszystko to w humorystycznej oprawie.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Gra o tworzeniu planet i kreowaniu na nich życia. Oferuje wiele możliwości, wyborów i dróg do zwycięstwa. Można skupić się na realizowaniu własnych celów, można też obrać inną strategię i przeszkadzać innym graczom w zdobywaniu bonusów. Każdy zbudowany w grze świat jest niepowtarzalny, graczom nie grozi więc nuda, a dzięki dobremu skalowaniu „ExoPlanets” sprawdzą się w każdym gronie.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Połączenie Sherlocka Holmesa z opowiadaniami o Cthulhu. Gra karciana pełna blefu i ukrytych tożsamości, w której gracze starają się zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa bez zdradzania, do której z dwóch ścierających się ze sobą frakcji należą. Klimat, niezbyt długi czas rozgrywki i sporo emocji sprawiają, że „Studium w szmaragdzie” zyskało na świecie wielu wielbicieli.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Klasyka się nie starzeje, to z pewnością można napisać o grze „Tikal”, której polskie wydanie pojawiło się wiele lat po ukazaniu się gry na rynku europejskim. Gracze wcielają się w odkrywców przemierzających gwatemalską dżunglę w poszukiwaniu skarbów i ukrytych w gąszczu piramid. Wiele możliwości i dróg zwycięstwa oraz niezbyt trudne zasady, czynią z tej pozycji grę praktycznie dla każdego miłośnika planszówek.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Coś dla miłośników złośliwości i wbijania szpili innym graczom. „Intryganci” to lekka karcianka, w której można wygrać dzięki zebraniu określonej liczby unikalnych postaci lub gdy któryś z współgraczy nie może już wykonać dozwolonej akcji. Jako że drugi sposób jest zdecydowanie łatwiejszy, gracze skupiają się na eliminowaniu przeciwników. Dobra zabawa gwarantowana.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Gra towarzyska testująca spostrzegawczość i refleks – zależności od wyłożonego na stole symbolu gracze wykonują pewną czynność, liczy się szybkość i brak pomyłek. Rozgrywka toczy się bardzo szybko, a gra zapewnia kilka stopni trudności, dzięki czemu przez dłuższy czas będzie da wszystkich wyzwaniem.
Więcej w naszej recenzji.
Wyszukaj wMadBooks.pl
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Gra o piratach, przy której emocje są nie mniejsze niż na prawdziwym morzu. Zadaniem uczestników jest budowa jak najokazalszego żaglowca i wyposażenie go załogę i odpowiednie sprzęty. W każdej rundzie gracze mają jedynie piętnaście sekund na podjęcie najistotniejszych decyzji. Liczy się szybkość, spryt i przewidywanie zagrań przeciwników. „Piratoons!” to pozycja dla całej rodziny.
Więcej w naszej recenzji.
koniec
16 grudnia 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
Miłosz Cybowski

3 IV 2024

Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.

więcej »

Magia i Miecz: Siłą rozpędu
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

13 III 2024

Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.

więcej »

W krainie Wojennego Młota: Luty 2024
Miłosz Cybowski

6 III 2024

Mimo dodatkowego dnia tegoroczny luty nie obfitował w nadmiar warhammerowych nowinek.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o grach: Pod ciepłą kołderką
— Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Tylko dla dwojga
— Miłosz Cybowski

Nie przegap: Grudzień 2015
— Esensja

Na straganie w dzień targowy
— Jakub Małecki

A planety szaleją, szaleją
— Agata Hanak

Jak zdobywano Dziki Zachód
— Marcin Mroziuk

Nie przegap: Listopad 2015
— Esensja

Podziemne uprawy
— Agata Hanak

Zabawa na okrągło
— Jakub Małecki

Pojedynek gigantów
— Agata Hanak

Z tego cyklu

Loading…
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Film
— Esensja

Książki
— Esensja

33 komiksy pod choinkę
— Esensja Komiks

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.