Wyszukaj w | MadBooks.pl |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić |
Po grę marsz: Czerwiec 2016Czerwiec prawie za nami - czas na informacje ze świata gier planszowych.
EsensjaPo grę marsz: Czerwiec 2016Czerwiec prawie za nami - czas na informacje ze świata gier planszowych. Aztekowie wprowadzają nowe zasady oraz nowy surowiec do świata Osadników: Narodziny Imperium. Aztekowie stawiają świątynie, organizują festiwale i ceremonie, by uzyskać przychylność bogów i prosić o błogosławieństwo. Dzięki temu rozszerzeniu pozostałe frakcję będą w stanie wprowadzić religie i panteon własnych bogów do swojego Imperium. Dodatek zawiera nową planszę frakcji, talie kart Azteków, żetony błogosławieństw oraz karty rozszerzające dla pozostałych frakcji, dzięki którym będą w stanie wykorzystać umiejętności Azteków! Osadnicy Narodziny Imperium: Azterkowie to dodatek, do którego potrzebujecie podstawowej wersji gry. Sam dodatek oferuje dodatkową frakcję, którą będziecie można wykorzystać podczas partii w Osadników! Wydawnictwo Portal Games rozpoczęło przedsprzedaż dodatku, który można zamówić bezpośrednio na stronie wydawnictwa. Gracze, którzy zamówią dodatek bezpośrednio ze strony wydawcy otrzymają go na kilka tygodni przed premierą sklepową. Premiera dodatku przewidziana jest na październik 2016. Portal Games zapowiedziało wydanie gry Cry Havoc, gry strategicznej stworzonej przez Granta Rodieka, Michała Oracza oraz Michała Walczaka. Cry Havoc to asymetryczna gra dla 2-4 graczy, oparta na mechanice kontrolowania terytoriów (area control). Każdy gracz przewodzi jednej z czterech unikatowych Frakcji, zawzięcie walczących o zdobycie jak największej ilości regionów obfitujących w złoża drogocennych kryształów. Wraz z rozwojem gry gracze będą rozwijać swoje talie kart frakcji, wznosić dedykowane Frakcji struktury i korzystać ze specjalnych zdolności frakcyjnych. Przedsprzedaż gry trwa do końca lipca lub wyczerpania zapasów. Każda osoba, która chce zagrać w Cry Havoc przed oficjalną premierą gry powinna zamówić swoją kopię w przedsprzedaży! Dodatkowo otrzyma zestaw 8 kart specjalnych celów, które otworzą przed graczami dodatkowe sposoby na uzyskanie punktów podczas gry. Obóz Ninja to rodzinna gra karciana w sam raz dla graczy planszówkowych, którzy szukają szybkiego lecz wymagającego tytułu! Gra opiera się na znanym z przeboju Hej! To moja ryba! mechanizmie, gdzie gracze poruszają swoimi pionami i zbierają karty z pól, na których rozpoczęli swój ruch. Zaplanuj swój ruch na kilka kolejek do przodu, przygotuj się do zebrania kolejnych kart i zaskocz przeciwnika specjalnymi zdolnościami! Gra ukaże się w lipcu tego roku. W pudełku znajduje się 8 kart startowych, 56 kart treningu, 13 kart klanu Ninja, 5 kart pułapek, 3 karty ściany i 16 drewnianych figurek Ninja! Gra ukaże się w linii gier familijnych 2 Pionków, obok uznanych już na rynku tytułów takich jak Wesoła Farma, Szalone Zegarki czy Rączki złączki. Galakta wystartowała z olbrzymią kampanią crowdfundingową Cthulhu Wars na wspieram.to. Cel jest ambitny – wydanie polskiej wersji kultowej i niezwykle klimatycznej strategii Cthulhu Wars, a po ufundowaniu – także rozpoczęcie prac nad przygotowaniem dodatków. Lecz Przedwieczni zawsze byli z Galaktą i kto, jeśli nie Galakta, miałby się podjąć tego zadania? Zachęcamy do odwiedzenia strony kampanii na wspieram.to i zapoznania się z kampanią. Galakta przygotowała z resztą w ramach nagród nie tylko bazową grę, ale także dodatki (które można zamówić samodzielnie) w postaci świecącego w ciemności Cthulhu i zestawu kostek, które na pewno ucieszą wszystkich posiadaczy edycji angielskiej i kolekcjonerów. Dodatkowo każdy, kto zdecyduje się wesprzeć projekt do 29 VI, otrzyma grę w niższej cenie, a także unikalną figurkę-popiersie H. P. Lovecrafta, służącą jako znacznik pierwszego gracza. O Draculi nie trzeba wiele pisać – kultowa gra powraca w nowej, jeszcze piękniejszej i jeszcze bardziej klimatycznej odsłonie. Zachwalana mechanika, teraz doszlifowana do perfekcji, wpływa na dużą przyjemność z gry i niski próg wejścia. Dzięki nowemu podejściu do instrukcji, podzielonej na wersję dla początkujących i księgę uszczegóławiającą wszystkie zasady, Galakta zapewnia, że teraz jeszcze łatwiej jest rozpocząć rozgrywkę i szybko wciągnąć się w intrygę utkaną przez hrabiego Draculę. Koniec z wertowaniem długiego podręcznika – szybkie przeczytanie zasad wystarczy do rozpoczęcia gry, w której jeden gracz, jako Dracula, musi uciekać przed kilkoma łowcami, tropiącymi go po całej Europie. Jeśli znacie poprzednią edycję Runebunda i wiążecie z nią przyjemne wspomnienia, III edycja nie powinna was zawieść. Galakta zaprasza do coraz bogatszego i coraz lepiej znanego graczom uniwersum Terrinoth, gdzie do 4 bohaterów ścigać się będzie o sławę, walcząc z potworami, poszukując starożytnych artefaktów i przeżywając niesamowite przygody. W porównaniu do poprzedniej edycji, autorzy gry zdecydowali się znacznie usprawnić system walki i testów umiejętności, tak aby gracze mieli większy wpływ na przebieg wydarzeń i mogli lepiej dostosować wyposażenie swoich postaci. Warhammer Quest: Przygodowa gra karciana to kolejna gra osadzona w nieśmiertelnym uniwersum Warhammera, w której gracze muszą współpracować, aby odkryć tajemnicę miasteczka Schompf i udaremnić nikczemne machinacje goblinów, szczuroludzi i orków. Jest to zupełnie nowe podejście do gier karcianych w wydaniu Fantasy Flight Games – Warhammer Quest: przygodowa gra karciana nie jest ani grą kolekcjonerską, ani grą LCG. Tutaj wszystko zawiera się w podstawowym pudełku z grą. Gracze nie budują swoich talii, lecz na początku gry otrzymują kartę bohatera i 4 umiejętności, które wzmacniają z każdą kolejną przygodą. Długa kampania oferuje wiele godzin rozrywki, a dodatkowy scenariusz „losowy” sprawia, że gra po zakończeniu kampanii nie będzie powtarzalna i zapewni za każdym razem inne doświadczenia. 30 czerwca 2016 |
Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Sztuka dedukcji
— Agata Hanak
Morze pełne kości
— Jakub Małecki
Esensja gra na wakacjach
— Miłosz Cybowski, Alicja Kuciel, Marcin Mroziuk
Ucieczka z Nowego Jorku
— Justyna Lenda
Żelazne prawo, ale prawo
— Kamil Sambor
Twardsi niż Max Rockatansky
— Kamil Sambor
Nadchodzi nowa era
— Jakub Małecki
Orzeźwiające szkielety
— Kamil Sambor
Helmowy Jar to pestka!
— Kamil Sambor
Arsenał Mistrza Gry
— Jakub Gromnicki
Po grę marsz: Sierpień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Lipiec 2016
— Esensja
Gra Pomyłek już w sklepach
— Esensja
Po grę marsz: Maj 2016
— Esensja
SPOT coraz bliżej!
— Esensja
Larpuj na północy!
— Esensja
Rusza kampania gry Simurgh
— Esensja
Nadchodzi Simurgh
— Esensja
Boss Monster - wyniki konkursu
— Esensja
Jak powstają niezwykłe gry
— Esensja