
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić |
Po grę marsz: Sierpień 2016Na koniec miesiąca kolejna porcja growych informacji.
Esensja „Gra Pomyłek” to towarzyska gra, w której liczą się wiedza i spryt. Za jej powstanie odpowiadają tak znakomici autorzy jak Bruno Cathala i Ludovic Maublanc. Małe pudełko zmieści się w kieszeni, a rozgrywka dostarczy świetnej zabawy w każdym towarzystwie. Esensja Wydanictwo Baldar zbiera fundusze na wydanie „Orleanu” na platformie wspieram.to. Mimo, że kampania jeszcze trwa, osiągnięto już kwotę minimalną, co nie dziwi, bo gra ta jest wysoko w rankingu najlepszych gier wszech czasów według boardgamegeek.com. Warto wspomóc wydanie i zdobyć własny egzemplarz. Esensja Na wspieram.to trwa zbiórka funduszy na wydanie trzeciej już edycji „Labyrinth: Paths of Destiny”. Polscy twórcy dużą wagę przywiązują do ciągłego ulepszania tej pełnej rywalizacji i złośliwości gry. Jeśli chcecie się przekonać co tym razem się zmieniło, to wesprzyjcie projekt na wspieram.to Esensja Łatwo w ostatnim czasie zaobserwować pewien trend: gracze otrzymali bowiem aż trzy wspaniałe gry o wikingach, łamiące konwencję, w której zazwyczaj gry o tej tematyce były tworzone. Rozgrywka w grach o tej tematyce dzieliła się na dwie podstawowe kategorie: gier logicznych oraz gier przygodowych. Wydany niedawno, także po polsku, Blood Rage oraz Champions of Midgard (niestety bez rodzimej wersji… ) stanowiły powiew świeżości – łączyły w luźny sposób elementy gry ekonomicznej i tak zwanego „ameritrashu” (gier z mocnym elementem losowości, skupionych na otoczce fabularnej i bohaterach z ich specyficznymi umiejętnościami, ze sporą ilością negatywnej interakcji). Games Factory Publishing postawił na trzeci tytuł z tej wielkiej trójcy – Riders of the North Sea, skupiający się przede wszystkim na ekonomii – w którym element losowy jest zdecydowanie na niskim poziomie, najwięcej zaś zależy od umiejętności rozplanowania przez graczy akcji oraz wypracowaniu własnego, dostosowanego do sytuacji na planszy stylu gry. Esensja Galakta obwieściła polskie wydanie drugiej edycji „Posiadłości Szaleństwa”, która trafi do polskich graczy jeszcze w tym roku. Główna zmiana to zastąpienie Strażnika Tajemnic aplikacją mobilną, dzięki czemu mamy do czynienia z pełną kooperacją. Będzie też możliwość zaadaptowania scenariuszy z poprzedniego wydania, więc warto mieć obie gry w swojej kolekcji. Esensja „Puerto Rico” to już gra-legenda, od lat w ścisłej czołówce najlepszych gier wszech czasów. Tym razem w nowej odsłonie graficznej i z drobnymi zmianami. Esensja „Listy z Whitechapel” to znakomita pozycja dedukcyjna, kompletnie pozbawiona losowości. Tym razem do polskich graczy trafi dodatek pozwalający na zmianę równowagi stron, co pozwoli na lepsze dopasowanie rozgrywki do możliwości graczy. Esensja Portal Games ma zaszczyt zapowiedzieć wydanie nowej gry: Poprzez Wieki. Jest to mikro gra osadzona w starożytnym świecie, w czasach, kiedy wielkie królestwa rodzą się i upadają wraz z upływem czasu. Poprzez Wieki jest grą przeznaczoną dla dwóch graczy, która łączy w sobie prostotę rozgrywki znaną z mikro gier oraz strategię opartą o kolekcjonowanie zestawów kart oraz system draftu (znany np. z fazy wypatrywania Osadników: Narodziny Imperium). Już niedługo przedsprzedaż! Esensja Tak, to już oficjalna informacja – Galakta wyda w Polsce nominowaną do prestiżowej nagrody Spiel des Jahres grę Imhotep: Budowniczy Egiptu. Jej autorem jest nie kto inny jak sam Phil Walker-Harding, twórca takich gier jak Kakao, czy Sushi Go Party! ![]() 31 sierpnia 2016 |
Sporo nowości, jeszcze więcej zapowiedzi, czyli krótko o tym, co w Warhammerze w te wakacje piszczy.
więcej »Wprawdzie upały nie sprzyjają nawet czynnościom wymagającym tak niewiele wysiłku jak czytanie, ale może znajdzie się kilkoro śmiałków chcących nadrobić nasze czerwcowe teksty?
więcej »Jak co miesiąc zapraszamy do sprawdzenia czy nie przegapiliście jakiejś ciekawej recenzji.
więcej »Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski
Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski
Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski
Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski
Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski
Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski
Błękit
— Miłosz Cybowski
Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski
Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski
W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski
Prezenty świąteczne 2016: Gry planszowe
— Esensja
Strategia nad Loarą
— Agata Hanak
Nie przegap: Sierpień 2016
— Esensja
Wiesz czy nie wiesz?
— Agata Hanak
Po grę marsz: Lipiec 2016
— Esensja
Krótko o grach: Asasyni warci wielbłąda
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Czy Hokusai byłby dumny?
— Miłosz Cybowski
Liczy się mechanika, nie klimat
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Tylko dla dwojga
— Miłosz Cybowski
Bądź jak Indiana Jones
— Agata Hanak
Krótko o grach: Nowa, lepsza „Machina”
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Krótkie, ale wymagające
— Miłosz Cybowski
Na farmie w Peru
— Agata Hanak
Japońskie pejzaże
— Agata Hanak
Żeglując po japońskich wodach
— Agata Hanak
Po grę marsz: Lipiec 2016
— Esensja
Gra Pomyłek już w sklepach
— Esensja
Po grę marsz: Czerwiec 2016
— Esensja
Po grę marsz: Maj 2016
— Esensja
SPOT coraz bliżej!
— Esensja
Larpuj na północy!
— Esensja
Rusza kampania gry Simurgh
— Esensja
Nadchodzi Simurgh
— Esensja
Boss Monster - wyniki konkursu
— Esensja
Jak powstają niezwykłe gry
— Esensja