Po grę marsz: Czerwiec 2010Wyjątkowo maj obfitował w wiele ciekawych premier. Teraz jednak wszystko zaczyna wracać do normy – za oknem czerwiec, na sklepowych półkach właściwa dla okresu letniego posucha. Niemniej, znajdzie się kilka tytułów godnych uwagi.
Kamil BogusiewiczPo grę marsz: Czerwiec 2010Wyjątkowo maj obfitował w wiele ciekawych premier. Teraz jednak wszystko zaczyna wracać do normy – za oknem czerwiec, na sklepowych półkach właściwa dla okresu letniego posucha. Niemniej, znajdzie się kilka tytułów godnych uwagi. W cyklu tym prezentujemy najbardziej godne polecenia gry wideo, które w danym miesiącu trafią do sklepów. Rynek rozwija się niezwykle prężnie, do sprzedaży trafia coraz więcej gier, w tym wiele pozycji miernych. W całym tym gąszczu wyłapujemy dla Was pozycje godne polecenia. Nie możemy jednak zagwarantować, że ciekawie zapowiadający się tytuł nie będzie rozczarowujący. DEMON’S SOULS Wreszcie, po blisko półtora roku od premiery w Japonii, rewelacyjna produkcja From Software trafiła na Stary Kontynent. Mimo upływu czasu, gra ani trochę nie straciła na jakości – to nadal ten sam świetny, bardzo wymagający tytuł, który podbił serca graczy z Kraju Kwitnącej Wiśni. Twórcy zdecydowali się stworzyć RPG, osadzone w świecie fantasy, które miałoby nawiązywać do gier z końcówki XX w., nie odbiegając przy tym od dzisiejszych standardów. Niewiadomą był wspomniany już wyśrubowany poziom trudności. Eksperyment się powiódł, tytuł został ciepło przyjęty tak przez graczy, jak i media. Produkcja ta stanowi nie lada wyzwanie, jednak ilość dobrej zabawy, oferowanej przez Demon’s Souls, rekompensuje wszystkie zgrzyty zębów. Platforma: PlayStation 3 DISCIPLES III: ODRODZENIE Trzecia odsłona solidnego konkurenta dla Heroes of Might & Magic z opóźnieniem wreszcie trafi do sklepów. Disciples III, tak jak poprzednie odsłony, jest strategią turową osadzoną w krainie Nevendaar. Zadaniem gracza nadal jest, kierując jedną z kilku właściwych dla świata fantastycznego frakcji, zbieranie surowców oraz walka. Tym razem jednak twórcy przenieśli widok z łże-3D do pełnego trójwymiaru. Platforma: PC LIMBO Gra tworzona przez małe, duńskie studio wpisuje się w nowy nurt tytułów niezależnych. Limbo to platformówka o obłędnej oprawie – dzięki czarno-białej stylistyce wizualnej oraz niepokojącej muzyce twórcom udało się stworzyć sugestywny klimat tytułowego progu piekła. Platforma: Xbox 360 METAL GEAR SOLID PEACE WALKER PSP zdaje się mieć ostatnio gorszą passę – konkurencja urosła w siłę, a platformę gnębi bardzo duże piractwo. Przede wszystkim jednak – ostatnimi czasy brakuje świetnych tytułów, które byłyby w stanie zachęcić graczy do kupna tej mobilnej konsoli. Nadchodzący MGS: Peace Walker może choć odrobinę poprawić tę sytuację. Gra jest kolejną odsłoną uznanej serii japońskich skradanek. W Peace Walker wcielamy się w słynnego żołnierza – Big Bossa – który w 1974 r. zostaje zrzucony na Puerto Rico, z zadaniem sprawdzenia trudnej, politycznej sytuacji. Gracz będzie mógł skradać się, strzelać i dowodzić oddziałem najemników. Zaś akcja i intryga zostaną przyprawione znakomitą oprawą audiowizualną i ciekawie poprowadzoną narracją. Nie zabraknie także solidnie przygotowanego trybu współpracy dla maksymalnie 4 osób. Platforma: PSP PUZZLE QUEST 2 Kontynuacja jednego z najbardziej wciągających tytułów, który łączy rozgrywkę rodem z Bejeweled z fabułą i zadaniami właściwych dla RPG. Twórcy nie zapowiedzieli jak dotąd żadnych znaczących nowości (może poza trybem dla wielu graczy), ale możemy być pewni, że dostaniemy wciągający, niesamowicie grywalny tytuł. Platformy: PC, NDS, X360 SINGULARITY Wielokrotnie opóźniane dzieło Raven - studia odpowiedzialnego m.in. za Soldier of Fortune – jest FPS-em, w którym bohater ma władzę nad czasem. Zabawy z zaginaniem czasoprzestrzeni są już dość wyeksploatowanym motywem, jednak w tym przypadku twórcy postanowili pójść o krok dalej. Będziemy mogli nie tylko spowalniać czas, ale także wysyłać w przeszłość bądź przyszłość poszczególne elementy otoczenia. Dzięki temu odbudujemy zdemolowany most, nadgryziemy zębem czasu konstrukcje budynków i rozwiążemy oryginalne zagadki. Tło fabularne stanowi zaś pewien tajemniczy, nieudany eksperyment, który zaważył na losach zimnej wojny. Platformy: PC, PS3, X360 SNIPER: GHOST WARRIOR Do rodzimego City Interactive przylgnęła – całkiem zasłużenie – etykietka producenta gier najgorszego sortu, których jedynym atutem jest niska cena. Teraz CI postanowiło stworzyć coś ambitniejszego. Najmocniejszą stroną tej produkcji ma być mechanika walki tytułowego snajpera. Mimo że gra ma być o niebo lepsza od pozostałych gier tego wydawcy, to nie możemy liczyć na hit - to nadal produkcja niskobudżetowa. Choć jeśli ktoś przedkłada stonowane strzelanie z ukrycia nad heroiczną walkę w stylu Johna Rambo, to nie będzie raczej zawiedziony, sięgając po tę grę. Platformy: PC, 360 SUPER MARIO GALAXY 2 Kolejna gra z wąsatym hydraulikiem zbiera w prasie niebotycznie wysokie oceny – najniższą z nich jest 9/10, co wiele mówi o jakości tego tytułu. Gra oferuje masę znakomicie zaprojektowanych poziomów, w tym stworzone w 2D lub ze zmienną grawitacją. Brak przemocy i kolorowa grafika sprawiają, że jest to idealna gra dla najmłodszych, choć i starsi gracze na pewno nie będą się przy niej nudzić. Platforma: Wii 14 czerwca 2010 |
Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.
więcej »Mimo dodatkowego dnia tegoroczny luty nie obfitował w nadmiar warhammerowych nowinek.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
Wrzesień 2016
— Esensja
Kwiecień 2016
— Esensja
Listopad 2011
— Kamil Bogusiewicz, Ewa Drab
Październik 2011
— Kamil Bogusiewicz, Ewa Drab
Kwiecień 2011
— Kamil Bogusiewicz
Styczeń 2011
— Kamil Bogusiewicz
Październik 2010
— Kamil Bogusiewicz
Wrzesień 2010
— Kamil Bogusiewicz
Sierpień 2010
— Kamil Bogusiewicz
Lipiec 2010
— Kamil Bogusiewicz
Podsumowanie 2010 roku – gry wideo
— Kamil Bogusiewicz
Uczeń przerósł mistrza
— Kamil Bogusiewicz
Nie żałuję ani minuty spędzonej nad klawiaturą
— Kamil Bogusiewicz, Piotr Mańkowski, Konrad Wągrowski
6 grzechów głównych recenzenta gier wideo
— Kamil Bogusiewicz
Heh, swego czasu pogrywałam w Dicpiples II. Miała klimat i ładną grafikę. Podobały mi się oryginalne projekty jednostek (choć nie wszyscy moi znajomi je lubili, niektórych niezmiernie irytowały np. elfy z uszami jak wieszaki). Tym niemniej, jak dla mnie grafik, który był odpowiedzialny za wizerunki jednostek zasłużył na uznanie.
Miło słyszeć, że wreszcie wychodzi trójka... choć pewnie nie pójdzie na moim 5letnim komputerze ;P