Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 maja 2022
w Esensji w Esensjopedii

‹Szalony wyścig polnych myszek›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSzalony wyścig polnych myszek
Data produkcji10 października 2011
Wydawca Hobbity.eu
EAN3770002277003
Info2-4 graczy, od 5 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mała Esensja: Mysia reakcja łańcuchowa
[„Szalony wyścig polnych myszek” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Z pewnością każdy, kto za młodu w klasycznych grach planszowych przesuwał pionek po planszy, natrafiając na pole specjalne – nie tyle w wyniku własnego rzutu kostką, ile komplikacji spowodowanych innym polem specjalnym – pytał: „ale czy to pole mnie dotyczy, czy nie?”. W „Szalonym wyścigu polnych myszek” nie ma się nad czym zastanawiać. Owszem, dotyczy.

Wojciech Gołąbowski

Mała Esensja: Mysia reakcja łańcuchowa
[„Szalony wyścig polnych myszek” - recenzja]

Z pewnością każdy, kto za młodu w klasycznych grach planszowych przesuwał pionek po planszy, natrafiając na pole specjalne – nie tyle w wyniku własnego rzutu kostką, ile komplikacji spowodowanych innym polem specjalnym – pytał: „ale czy to pole mnie dotyczy, czy nie?”. W „Szalonym wyścigu polnych myszek” nie ma się nad czym zastanawiać. Owszem, dotyczy.

Dziękujemy wydawnictwu Hobbity.eu za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

‹Szalony wyścig polnych myszek›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSzalony wyścig polnych myszek
Data produkcji10 października 2011
Wydawca Hobbity.eu
EAN3770002277003
Info2-4 graczy, od 5 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Gra, wydana przez Hobbity.eu, przeznaczona jest dla dwóch do czterech graczy, a składa się z trzydziestu paru pól, tworzących ścieżkę. Prawie każde z nich jest polem specjalnym, z którym wiąże się losowo wybrana akcja. Te zaś mogą dotyczyć gracza, który na nim akurat stanął – ale równie dobrze mogą dotyczyć innych pionków-myszek. Często w wyniku akcji żeton własny lub rywala może zostać przesunięty na kolejne pole specjalne, gdzie… i tak dalej, do wyczerpania ruchu. W efekcie prosty rzut kostką i przesunięcie własnego znacznika o kilka pól do przodu może zakończyć się zupełnie nieoczekiwanymi konsekwencjami. Zwłaszcza, gdy grają trzy lub cztery osoby.
Choć pojedynczy ruch może powodować nieliche komplikacje, zasady są bardzo przejrzyste i przyswajalne nawet dla pięciolatków. Po rozłożeniu kolorowej, grubo podklejonej planszy, należy przemieszać – odwrócone właściwym rysunkiem do dołu – karty akcji i rozmieścić je losowo na prawie wszystkich polach ścieżki. Każdy gracz otrzymuje swojego pionka (wiadomo, kto gra którym), losuje też kolor domku, do którego ma podążać. Z tym, że wylosowana barwa (karta chatki) pozostaje tajemnicą każdego gracza.
Wśród kart akcji, leżących na polach specjalnych (czyli prawie wszędzie), są te najprostsze: przesuń własny pionek o N pól, przesuń myszkę określonego koloru o N pól, przesuń dowolny (ale nie własny) żeton o N pól (czasem w przód, czasem wstecz), przesuń się na określone pole (w tym na START), rzuć ponownie kostką. Są też jednak i akcje nietypowe, jak „przeprowadzka": zamień się domkiem z dowolnym graczem (lub, jeśli grają mniej niż cztery osoby, z pozostałej puli), oczywiście zachowując tajemnicę koloru oddawanego i przejmowanego przed pozostałymi rywalami. Jak „połóż płytkę «STOP»” lub „połóż płytkę «PUŁAPKA»”, ułatwiające przyhamowanie zbyt rozpędzonych graczy. Czy wreszcie jak „Twój przyjaciel pies”, pomagająca uniknąć powrotu na START.
Celem każdej myszki jest jej domek. Ale meta tego wyścigu wcale nie leży na końcu ścieżki… Owszem, jest tam chatka „niebieska”, lecz pozostałe leżą bliżej – „czerwona” aż o dziewięć pól! Niesprawiedliwość? Nie, co wynika z kilku (losowo rozłożonych) kart „przeprowadzki”, tajemnicy koloru posiadanego aktualnie domku oraz faktu, że w wyniku reakcji łańcuchowej danego ruchu jest możliwość przesunięcia pionka POZA pole pożądanej mety (wtedy pionkiem trzeba się wracać). Naprawdę zabawne jest, że nie ma się jeszcze z czego cieszyć, gdy po rzucie kostką nasza myszka stanie na polu odpowiadającym posiadanej aktualnie chatce… Bo musi tam nadal stać PO zakończeniu owego ruchu (czyli po przejściu huraganu związanego z akcjami specjalnymi) – no i owa chatka wtedy nadal musi być nasza…
Poza kolorem własnego pionka-myszki, nic tu nie jest pewne. W jednym ruchu sytuacja na planszy może się zmienić diametralnie. Niewielka zaś długość ścieżki powoduje, że nawet powrót na start (dość częsty!) nie jest tak bolesny. Gra jest ładnie wydana, kolorowa, z grubą planszą, tekturowymi kartami oraz drewnianymi myszkami (i kostką). Pionki mają swój woreczek, szkoda, że wydawca nie dorzucił drugiego na karty (początkowo w wytłoczce). Instrukcja ładna i przejrzysta, zasady proste, cena przystępna. Polecam.
koniec
16 kwietnia 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o grach: Technika walki gazrurką
Miłosz Cybowski

14 V 2022

Dawno żadna gra komputerowa (a do tego zręcznościówka!) nie sprawiła mi tyle frajdy co „Streets of Rage 4”. Czwarta odsłona hitu sprzed lat może nie jest żadną rewolucją, ale w świetnym stylu reaktywuje nieco już wyświechtany gatunek.

więcej »

Krótko o grach: Komiksowo i kolorowo
Miłosz Cybowski

23 IV 2022

„Spaceland” reklamowany jest jako powrót do leciwych gier taktycznych – jeśli pamiętacie „Incubation”, z pewnością wiecie, czego się spodziewać. Kłopot w tym, że komiksowa grafika i niektóre rozwiązania dość mocno psują przyjemność płynącą z rozrywki.

więcej »

Jezioro bez jeziora
Agata Hanak

16 IV 2022

Jeśli należycie do grona wielbicieli eurogier, to z pewnością nie są Wam obce gry Alexandra Pfistera. Niedawno na polskim rynku ukazał się „Boonlake” – najnowszy tytuł tego autora. Zobaczmy, czy i tym razem gra nie zawiodła oczekiwań.

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Wszystkie końce świata
— Marcin Mroziuk

Od zmierzchu do świtu
— Marcin Mroziuk

Zakaz wstępu do lasu
— Marcin Mroziuk

Kroszonka-wydmuszka
— Wojciech Gołąbowski

Z fantazją i humorem
— Marcin Mroziuk

W stronę czegoś niesamowitego…
— Joanna Kapica-Curzytek

Stare opowieści na nowo odkryte
— Marcin Mroziuk

Wszystkie bziki Julka
— Marcin Mroziuk

Puste postumenty
— Marcin Mroziuk

W poszukiwaniu ideału
— Marcin Mroziuk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.