Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Tobago›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTobago
Data produkcji2009
Wydawca Rio Grande Games
Info2-4 graczy, od 12 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Online: Skarby na tajemniczej wyspie
[„Tobago”, „Tobago” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wybierz się na Tobago i szukaj skarbów. Zbieraj wskazówki, przemierzaj wyspę, bądź sprytniejszy od przeciwników. Czekają na Ciebie skrzynie pełne złota, ale uważaj, żeby nie spadła na nie klątwa!

Agata Hanak

Online: Skarby na tajemniczej wyspie
[„Tobago”, „Tobago” - recenzja]

Wybierz się na Tobago i szukaj skarbów. Zbieraj wskazówki, przemierzaj wyspę, bądź sprytniejszy od przeciwników. Czekają na Ciebie skrzynie pełne złota, ale uważaj, żeby nie spadła na nie klątwa!

‹Tobago›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTobago
Data produkcji2009
Wydawca Rio Grande Games
Info2-4 graczy, od 12 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
„Tobago” to gra przygodowa, w której gracze wcielają się w poszukiwaczy skarbów przemierzających tytułową wyspę. Gra polega na szukaniu skrzyń ze skarbami poprzez dodawanie wskazówek określających miejsce ich zakopania. Mamy cztery rodzaje skarbów, każdy oznaczony innym kolorem. Na początku rozgrywki na planszy losowo rozmieszczane są chaty, palmy i statuy. Ważny jest kierunek, w którym te ostatnie są one zwrócone – determinuje on, gdzie później w czasie gry będą pojawiały się amulety. Każdy z graczy losuje jedną wskazówkę i umieszcza ją pod wybranym skarbem, następnie otrzymuje 4 karty wskazówek (lub 6 przy dwóch graczach) na rękę. Po dołożeniu pierwszej informacji dotyczącej miejsca ukrycia skarbu (np. w dżungli), należy postawić znaczniki w danym kolorze na wszystkich polach, które potencjalnie oznaczają miejsce zakopania skrzyni.
Rozgrywka polega na dokładaniu przez graczy kolejnych wskazówek tak długo, aż miejsce ukrycia skarbu będzie jednoznacznie ujawnione – zostanie tylko jeden znacznik na planszy. Każda kolejna informacja musi zawężać pole poszukiwań, czyli powodować usunięcie chociaż jednej kostki. Udział w poszukiwaniach, czyli dodawania informacji, premiowane jest możliwością udziału w podziale łupów. Gdy na planszy zostanie już tylko jedna kostka w kolorze danego skarbu, to wskazuje ona jednoznacznie gdzie należy szukać. Po odkopaniu skrzyni następuje podział jej zawartości pomiędzy tych, którzy przyczynili się do jej znalezienia. Każdy z graczy ciągnie z talii skarbów tyle kart ile dał wskazówek (odkopanie też liczy się jak wskazówka), ogląda je w sekrecie i przekazuje znalazcy. Ten dodaje dodatkową kartę bez patrzenia na nią, tasuje je wszystkie i odkrywa pierwszą. Karta trafia to tej osoby, która jako pierwsza zadeklaruje chęć jej zabrania, a osoby pytane są w kolejności dokładania wskazówek. Jeżeli ktoś dał kilka informacji, to będzie miał kilka szans na zabranie kart. Jeśli nikt nie zdecyduje się na dany skarb, to karta odkładana jest na bok. Taki podział trwa aż do skończenia kart skarbów (przy czym nikt nie może wziąć więcej kart niż dał wskazówek) lub do wylosowania karty klątwy. Wtedy dzielenie się łupem dobiega końca, a każdy z graczy, który jeszcze miał szansę za zgarnięcie czegoś dla siebie musi odrzucić amulet lub oddać swoją najcenniejszą kartę.

‹Tobago›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTobago
WWW
Amulety (trzy sztuki) pojawiają się na planszy po każdym odkopaniu skarbów, morze wyrzuca je na brzeg w zasięgu wzroku statui. Można je zabrać stając swoim pionkiem na polu z amuletem. Zapewniają one nie tylko ochronę przed klątwą, ale pozwalają także na wykonanie akcji dodatkowych (np. dodatkowy ruch pionka, czy dołożenie wskazówki). Ich działanie jest jednorazowe, ale można mieć ich dowolną liczbę.
Gra kończy się gdy zabraknie kart w talii skarbów. Wygrywa ten, kto podczas rozgrywki zdobył najwięcej złotych monet.
„Tobago” jest całkiem udaną symulacją poszukiwania skarbów. Dobrze sprawdza się jako gra rodzinna, jej proste zasady pozwalają na wciągnięcie w rozgrywkę początkujących graczy. Najlepiej sprawdza się w 3 lub 4 osoby, przy 2 brakuje trochę emocji. Nie jest to jednak pozycja, która potrafi przykuć graczy do stołu na długie godziny. Wersja online bardzo ułatwia zarządzanie informacjami – kostki oznaczające potencjalne miejsca zakopania skarbu są automatycznie rozmieszczane. W wersji pudełkowej wymaga to skupienia i uwagi. Krótki czas rozgrywki – tylko pół godziny – sprawia, że warto spróbować odkryć w sobie ducha poszukiwacza przygód.
koniec
8 listopada 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.