Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Vlaada Chvátil
‹Tash-Kalar: Legendarna Arena›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTash-Kalar: Legendarna Arena
Data produkcjipaździernik 2014
Autor
Producent Czech Games Edition
Wydawca Rebel.pl
EAN5901549927290
Info2 - 4 osoby; od 13 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Władcy areny
[Vlaada Chvátil „Tash-Kalar: Legendarna Arena” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Leśne Królestwo, Górskie Ostępy, a może Południowe Imperium? Czyja szkoła magii bitewnej okaże się najskuteczniejsza? By to rozstrzygnąć, trzeba zagrać w „Tash- Kalar”.

Jakub Małecki

Władcy areny
[Vlaada Chvátil „Tash-Kalar: Legendarna Arena” - recenzja]

Leśne Królestwo, Górskie Ostępy, a może Południowe Imperium? Czyja szkoła magii bitewnej okaże się najskuteczniejsza? By to rozstrzygnąć, trzeba zagrać w „Tash- Kalar”.

Podziękowania dla wydawnictwa Rebel za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Vlaada Chvátil
‹Tash-Kalar: Legendarna Arena›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTash-Kalar: Legendarna Arena
Data produkcjipaździernik 2014
Autor
Producent Czech Games Edition
Wydawca Rebel.pl
EAN5901549927290
Info2 - 4 osoby; od 13 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Gra wydana w 2013 roku, dzięki wielu innowacyjnym rozwiązaniom, wzbudziła niemałe zainteresowanie wśród doświadczonych graczy. Nie dziwne zatem, że doczekaliśmy się w końcu jej polskiej wersji. A ta jest istotna o tyle, że „Tash- Kalar” zawiera znaczną ilość tekstu na kartach, co mogło wcześniej utrudnić rozgrywkę osobom nie znającym zbyt dobrze języka obcego. Wartością dodaną jest także odświeżenie szaty graficznej, po tym zabiegu gra prezentuje się zdecydowanie okazalej. Przybliżmy jednak nieco zasady tym, którzy słyszą o tym tytule po raz pierwszy.
W „Tash-Kalar” przyjdzie nam wcielić się w magów uprawiających sztukę walki, polegającą na przyzywaniu na arenę fantastycznych istot. By to uczynić, czarnoksiężnicy muszą jednak wpierw stworzyć specjalne wzory, posługując się kamieniami mocy. Każdy z graczy dysponuje swoją talią, dodatkowo można czerpać kartoniki ze wspólnego stosu bytów legendarnych. W swoim ruchu mamy do dyspozycji dwie akcje, które można przeznaczyć na wyłożenie kamienia w swoim kolorze na wolnym polu planszy lub, gdy utworzymy już z nich odpowiednią figurę, przyzwanie istoty, którą posiadamy na ręce. Każda z nich ma oczywiście zdolności specjalne, pozwalające na przesuwanie żetonów, awansowanie ich do wyższej rangi czy siane spustoszenia w szeregach wroga. By zapobiec efektowi „kuli śnieżnej”, grający mogą raz na turę użyć tzw. flary, która pomaga osobom, które dostały mocnego łupnia, szybciej się pozbierać. Dzięki temu pojedynki są przeważnie emocjonujące do samego końca.
W „Tash-Kalar” można grać w dwóch wariantach. W pierwszym zdobywamy punkty za niszczenie kamieni przeciwników, w drugim, tym znacznie ciekawszym, realizujemy zadania. Może być to np. połączenie ciągiem żetonów dwóch stron planszy czy otoczenie wroga. Im trudniejsza misja, tym większe profity, a wybierać możemy w każdym momencie spośród trzech celów. Czy gra ma jakieś wady? Przy liczbie graczy większej od dwóch robi się dość chaotyczna, na szczęście istnieje interesujący wariant zespołowy, w którym partnerzy siedzą naprzeciwko siebie i korzystają ze wspólnego koloru kamieni. W polskim wydaniu doskwiera mi właściwie tylko jeden drobiazg, natury lingwistycznej. Żetony, czy też kamienie, są określone pionami, co nijak pasuje do tego jak wyglądają. Mimo ładnych paru partii za sobą wciąż nie mogę się do tego przyzwyczaić.
„Tash-Kalar” przyciągnął mnie prostotą zasad i możliwością ciągłego kombinowania. Każda kolejna tura to jakby łamigłówka do rozwiązania. Przy należytym poznaniu kart można zacząć przewidywać posunięcia oponentów. Grę cechuje olbrzymia interakcja pomiędzy uczestnikami, przez cały czas uprzykrzamy, nie zawsze świadomie, życie naszym współgraczom. Zwolennicy pasjansów niech lepiej poszukają czegoś innego. Do wersji oryginalnej wyszedł już pierwszy dodatek, zatytułowany „Everfrost”, w bardzo mroźnych klimatach. Pozostaje mieć nadzieję, że również u nas będzie on szybko dostępny.
koniec
15 listopada 2014

Komentarze

15 XI 2014   08:36:09

pomaga osob_om_

16 XI 2014   10:18:51

Wygląda super :D Jak wygląda czas rozgrywki ?

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Pikantne skojarzenia
— Agata Hanak

Łatwy cel
— Jakub Małecki

Nadchodzi zima
— Jakub Małecki

Wszechświat pełen niebezpieczeństw
— Jakub Małecki

Wyhoduj własnego potwora
— Kamil Sambor

Władza absolutna
— Kamil Sambor

To nie jest gra dla małych dzieci
— Kamil Sambor

Tegoż autora

Cnota umiaru
— Jakub Małecki

Coś dla koneserów
— Jakub Małecki

Escape room domowej roboty
— Jakub Małecki

Wielki spęd bydła
— Jakub Małecki

Gnom jaszczurowi wilkiem
— Jakub Małecki

Ukryte piękno
— Jakub Małecki

Precyzja w cenie
— Jakub Małecki

Po trupach do celu
— Jakub Małecki

W koło Macieju
— Jakub Małecki

Podnieś i dostarcz
— Jakub Małecki

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.