Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Uwe Rosenberg
‹Patchwork›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPatchwork
Data produkcjilipiec 2015
Autor
Wydawca Rebel.pl
Dystrybutor Rebel.pl
EAN590154992759
Info2 osoby; od 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Guzik mnie obchodzi!
[Uwe Rosenberg „Patchwork” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W dzisiejszych czasach żeby się przebić, trzeba być oryginalnym. Taki właśnie jest „Patchwork” – gra o szyciu kołdry.

Jakub Małecki

Guzik mnie obchodzi!
[Uwe Rosenberg „Patchwork” - recenzja]

W dzisiejszych czasach żeby się przebić, trzeba być oryginalnym. Taki właśnie jest „Patchwork” – gra o szyciu kołdry.

Podziękowania dla wydawnictwa Rebel za udostępnienie gry na potrzeby recenzji.

Uwe Rosenberg
‹Patchwork›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPatchwork
Data produkcjilipiec 2015
Autor
Wydawca Rebel.pl
Dystrybutor Rebel.pl
EAN590154992759
Info2 osoby; od 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Temat tematem, ale chyba najdziwniejsze w tej grze jest to, kto ją wymyślił. Autorem jest bowiem nie kto inny jak sam Uwe Rosenberg. Co sprawiło, że osoba odpowiedzialna za tytuły tak ciężkie jak „Agricola” czy „Le Havre” zabrała się za coś znacznie błahszego, z zupełnie innej bajki? Chęć sprawdzenia się, odetchnięcia, zmiana klimatu? Kwestie to o tyle ciekawe, co nie istotne w obliczu pytania fundamentalnego – czy i tym razem twórcy udało się przelać nieco swojego geniuszu do małego, tekturowego pudełka?
„Patchwork” to dwuosobowa gra logiczna, w której uczestnicy prześcigają się w szyciu włókienniczej kreacji. Każdy dysponuje planszą kołdry o wymiarach 9x9 – to na niej będzie powstawać nasze dzieło, natomiast na środku stołu należy umieścić główną planszę czasu, która odmierzać będzie kolejne etapy rozgrywki. Wokół niej układane są trzydzieści trzy żetony kawałków materiałów, wielkości od dwóch do ośmiu pól, o bardzo fantazyjnych kształtach, przypominających te z popularnego „tetrisa”. Pomiędzy dwoma z nich ustawiany jest specjalny pionek. Na żetonach podany jest ich koszt, wartość czasu, jaki gracz będzie musiał poświęcić na „wplecenie” ich w swoją planszę, na niektórych narysowana jest także pewna liczba guzików. Te ostatnie stanowią w grze walutę, a partię rozpoczyna się w pięcioma sztukami.
Źródło: Rebel.pl
Źródło: Rebel.pl
W swoim ruchu mamy do wyboru jedną z dwóch opcji. Pierwszą jest prześcignięcie znacznika czasu przeciwnika, co skutkuje zdobyciem guzików w liczbie przebytych właśnie pól. Druga możliwość pozwala na zakup materiału i składa się z kilku kroków. Wpierw wybieramy jeden z trzech skrawków, które znajdują się na prawo od specjalnego pionka, po czym przesuwamy go na to miejsce. Następnie płacimy za materiał, umieszczamy go na planszy tak, by nie zachodził na inne, a na koniec przesuwamy swój znacznik czasu o wymaganą liczbę pól. Godnym wspomnienia jest fakt, że gracze niekoniecznie wykonują swoje ruchy naprzemiennie, przeprowadza się je bowiem tak długo, aż nie zostanie minięty znacznik przeciwnika na planszy czasu. Istotne jest też to, że na właśnie tam co kilka pól pojawia się symbol guzika oraz rozłożonych jest pięć jednopolowych skrawków. Gdy którykolwiek z uczestników mija symbol, pobiera natychmiast z banku tyle guzików, ile znajduje się ich aktualnie na jego kołdrze. Inaczej jest z kawałkami materiału, bo tutaj panuje zasada „kto pierwszy, ten lepszy”. Rozgrywka toczy się do momentu, aż oba znaczniki graczy osiągną metę. Wtedy to od zdobytych dotychczas guzików należy odjąć dwa punkty za każde pozostałe nam puste pole. Dodatkowe siedem oczek może przypaść osobie, która w trakcie partii jako pierwsza wypełniła kwadrat pól o wymiarach 7x7.
„Patchwork” z marszu podbił moje serce. Półgodzinna partia przemija niepostrzeżenie, a na swoją kolej nie czekamy zbyt długo. Ciekawych decyzji do podjęcia jest sporo, ale nie rozboli nas od tego głowa. Zapłacić więcej za materiał z nadrukowanymi guzikami czy kupić tańszy, ale o niewygodnym kształcie? Podebrać przeciwnikowi skrawek, który będzie mu idealnie pasował, czy skupić się raczej na swoim wzorze? To tylko kilka przykładowych problemów, które przyjdzie nam roztrząsać. Jeśli dodamy do tego porządne wykonanie i bardzo przystępną cenę, to wyjdzie nam produkt pozbawiony wad. A dobrych gier dla dwojga nigdy zbyt wiele. „Patchwork” to idealna pozycja do popołudniowej kawy.
koniec
19 sierpnia 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o grach: Pod ciepłą kołderką
— Miłosz Cybowski

Tegoż twórcy

W koło Macieju
— Jakub Małecki

Podziemne uprawy
— Agata Hanak

Szklana ekonomia
— Jakub Małecki

Portowe zmagania
— Jakub Małecki

Niedzielni gracze: Agricola
— Artur Król, Beata Rzepka

Być opatem, być opatem
— Kamil Sambor

Golasy, hipisi i kowboje
— Kamil Sambor

Kulinarne ćwiczenie pamięci
— Kamil Sambor

Tegoż autora

Cnota umiaru
— Jakub Małecki

Coś dla koneserów
— Jakub Małecki

Escape room domowej roboty
— Jakub Małecki

Wielki spęd bydła
— Jakub Małecki

Gnom jaszczurowi wilkiem
— Jakub Małecki

Ukryte piękno
— Jakub Małecki

Precyzja w cenie
— Jakub Małecki

Po trupach do celu
— Jakub Małecki

W koło Macieju
— Jakub Małecki

Podnieś i dostarcz
— Jakub Małecki

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.