Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Bruno Cathala, Charles Chevallier
‹Kraken›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKraken
Data produkcjiIV kwartał 2015
Autor
Wydawca Rebel.pl
EAN3770000010411
Info2-4 osoby, od 14 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Klątwa czarnych pereł
[Bruno Cathala, Charles Chevallier „Kraken” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
O grze „Abyss” wiele się mówi w kontekście jej niezwykłej urody. Niedawno ukazał się do niej dodatek – „Kraken”, który wprowadza jeszcze więcej pięknie ilustrowanych kart, a do tego czarne perły i figurkę Krakena. W rozgrywkach jednak ważna jest przyjemność z gry, a nie sam wygląd, jak to zatem wygląda od tej strony? Zapraszam do przeczytania recenzji.

Agata Hanak

Klątwa czarnych pereł
[Bruno Cathala, Charles Chevallier „Kraken” - recenzja]

O grze „Abyss” wiele się mówi w kontekście jej niezwykłej urody. Niedawno ukazał się do niej dodatek – „Kraken”, który wprowadza jeszcze więcej pięknie ilustrowanych kart, a do tego czarne perły i figurkę Krakena. W rozgrywkach jednak ważna jest przyjemność z gry, a nie sam wygląd, jak to zatem wygląda od tej strony? Zapraszam do przeczytania recenzji.

Dziękujemy wydawnictwu Rebel.pl za udostępnienie egzemplarza gry na potrzeby recenzji.

Bruno Cathala, Charles Chevallier
‹Kraken›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKraken
Data produkcjiIV kwartał 2015
Autor
Wydawca Rebel.pl
EAN3770000010411
Info2-4 osoby, od 14 lat
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Kraken” do gry wymaga wersji podstawowej, dlatego jeżeli nie znacie „Abyss” to zachęcam do zapoznania się najpierw z jej recenzją, tu skupię się na opisaniu tego, co wnosi sam dodatek.
Przede wszystkim pojawia się nowa rasa sojuszników – Krakeni. Można ich wykorzystywać jako dżokery podczas rekrutacji Lordów – Krakeni mogą wcielać się w przedstawicieli dowolnej innej rasy. Po rekrutacji żaden z nich nie zostaje z graczem, co pozwala na łatwiejsze przyłączanie silnych członków innych ras – jeśli przykładowo rekrutujemy mając konika morskiego o wartości 5 oraz Krakena o dowolnej mocy, to właśnie konik zostanie z nami po zakończeniu transakcji. To wszystko brzmi dobrze, ale ma też swoje ciemne strony – czarne perły. A właściwie srebrne, bo taki kolor mają te, które można znaleźć w pudełku. Każde zagranie Krakena zmusza nas do wzięcia tylu pereł ile widnieje na jego karcie. Każda czarna perła tu punkt ujemny na koniec rozgrywki, a gracz, który będzie miał najwięcej tych klejnotów, straci dodatkowo pięć punktów. Trzeba więc nowej rasy używać rozważnie i szybko się przeklętych pereł pozbywać. Nie jest to jednak takie proste. Nie możemy wykorzystywać ich na normalnych zasadach – wchodzą w obieg wyłącznie wtedy, gdy nie posiadamy już żadnych zwykłych pereł, a i tak możemy wydawać je pojedynczo. Czeka więc nas nie lada wyzwanie, żeby zyski nie okazały się mniejsze niż straty.
Co jeszcze znajdziemy w pudełku? Bardzo ładnie wykonaną, plastikową figurkę. Jej jedynym celem jest wskazywanie gracza, który w danym momencie ma najwięcej czarnych pereł, czyli grozi mu utrata dodatkowych punktów na koniec gry. Mamy też nowych Lordów, z których część wpływa na sposób użycia czarnych pereł, na przykład umożliwiając łatwiejsze się ich pozbycie. Są też trzy szczególne postacie – Obserwator, Wartownik i Czatownik. Mając któregoś z nich w swoim posiadaniu możemy rezerwować (za pomocą żetonu z wizerunkiem Lorda) dowolne miejsce, stos rady lub Lorda. Rezerwacja może równie dobrze oznaczać blokowanie, ponieważ nie ma obowiązku kupna.
Ostatnią nowością są dodatkowe miejsca – z czego kilka z nich to sanktuaria, dotąd niewystępujące w grze. Biorąc sanktuarium, losujemy kartę Łupu i sprawdzamy jej wartość. Oprócz punktów zwycięstwa karty te mogą dawać klucze, perły czy żetony potworów. Pojawia się tu też element hazardu. Po wylosowaniu pierwszego łupu i zabraniu nagród można zdecydować się na dociągnięcie kolejnej karty. Możemy to robić tak długo, aż nie powiemy pas lub nie trafi nam się łup o identycznej wartości punktowej. Wtedy tracimy dublujące się karty (tracąc też potencjalne punkty zwycięstwa), ale zostawiamy sobie dodatkowe nagrody, które udało nam się zdobyć. To już wszystko, co oferuje nam „Kraken”. Nowości wprowadzają sporo urozmaicenia w grze, nie czyniąc przy okazji rewolucji. Zwiększona jest interakcja między graczami, więcej jest też możliwości taktycznych. Zaletą dodatku jest to, że wprowadzając więcej wyborów, nie wydłuża czasu rozgrywki. Podsumowując – nie sądzę, żeby osoby, którym „Abyss” nie przypadł do gustu, zmieniły po rozgrywce w „Krakena” zdanie – za mało tu innowacji, które miałyby wpłynąć na postrzeganie gry. Dodatek docenią przede wszystkim osoby lubiące wersję podstawową, bo czyni on tę grę pełniejszą i ciekawszą; ja już nie wyobrażam sobie rozgrywek bez niego.
koniec
25 grudnia 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.