Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Warcraft III: The Frozen Throne›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWarcraft III: The Frozen Throne
Data produkcji1 lipca 2003
Producent Blizzard Entertainment
Wydawca Blizzard Entertainment
InfoRekomendowane wymagania sprzętowe: Pentium II 400MHz, 128MB RAM, 8MB akcelerator graficzny, 550 MB HDD
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Zapowiada się mroźne lato
[„Warcraft III: The Frozen Throne” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Warcraft to najsłynniejszy, a prawdopodobnie również najlepszy cykl komputerowych strategii czasu rzeczywistego w konwencji fantasy. Na rynku króluje od wielu lat – premiera pierwszej części odbyła się w 1994 roku. Od tamtej chwili rzesze graczy czekały z niecierpliwością na kolejne odsłony sagi. W międzyczasie ukazywały się zaś dodatki do Warcraftów lub samodzielne tytuły z logiem firmy Blizzard.

Bartosz Jeziorski

Zapowiada się mroźne lato
[„Warcraft III: The Frozen Throne” - recenzja]

Warcraft to najsłynniejszy, a prawdopodobnie również najlepszy cykl komputerowych strategii czasu rzeczywistego w konwencji fantasy. Na rynku króluje od wielu lat – premiera pierwszej części odbyła się w 1994 roku. Od tamtej chwili rzesze graczy czekały z niecierpliwością na kolejne odsłony sagi. W międzyczasie ukazywały się zaś dodatki do Warcraftów lub samodzielne tytuły z logiem firmy Blizzard.

‹Warcraft III: The Frozen Throne›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułWarcraft III: The Frozen Throne
Data produkcji1 lipca 2003
Producent Blizzard Entertainment
Wydawca Blizzard Entertainment
InfoRekomendowane wymagania sprzętowe: Pentium II 400MHz, 128MB RAM, 8MB akcelerator graficzny, 550 MB HDD
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
„Minęło wiele miesięcy od dnia, kiedy Archimonde i Płonący Legion zostali pokonani w bitwie na Górze Hyjal. Niewzruszone nocne elfy, pod przywództwem arcydruida Furiona Stormrage i kapłanki Tyrande Whisperwind, z powrotem zniknęły w cieniach Lasu Ashenvale, zamierzając wyleczyć blizny starożytnych ziem, skażonych złem Legionu.
Ale pozostała jeszcze jedna mroczna samotna dusza. W ciemnym zakątku świata istota znana jako Illidan Stormrage knuje… i czeka”
Gdy ukazywały się kolejne część sagi, słychać było wprawdzie głosy malkontentów narzekających, że ten czy inny element w grze jest niedopracowany itp., ale niknęły one w morzu zachwytów tysięcy graczy z całego świata.
Warcraft charakteryzuje się grywalnością na zupełnie niespotykanym poziomie. Wiele miesięcy, a często i lat po premierze tytułu na serwerach internetowych można spotkać graczy zawsze chętnych do udziału w sieciowej potyczce.
Przypadek firmy Blizzard i gier przez nią tworzonych jest pewnego rodzaju fenomenem w branży, wartym oddzielnego opracowania. Przy okazji wydania pierwszego oficjalnego dodatku do Warcrafta III warto wspomnieć jednak, że Blizzard zawsze kładł nacisk na jakość, a nie ilość wydawanych produktów. Gdy inne firmy softwarowe wydają kilka tytułów rocznie, Blizzard w całej swej historii wydał na komputery PC zaledwie sześć samodzielnych tytułów oraz cztery bardzo rozbudowane dodatki do nich!
Gry firmy Blizzard po wejściu na rynek natychmiast stają się bestsellerami w swoich kategoriach pod względem sprzedanych egzemplarzy. Zdarzają się wprawdzie firmy, których poszczególne gry osiągają lepsze wyniki sprzedaży, ale tak długo tak mocno utrzymywać się na rynku potrafi tylko Blizzard. Słowem: przez jakość do kieszeni i serc graczy…
Połowę opublikowanych przez Blizzard tytułów stanowią gry z serii Warcraft. Saga rozgrywa się w owładniętym wojną ludzi i orków, pełnym magii świecie Azeroth. Kanwę pierwszych dwóch części stanowiły zmagania obu ras. W części trzeciej uniwersum Warcrafta zostało przez autorów znacznie rozbudowane. Pojawiły się dwie nowe rasy: nieumarłych i nocnych elfów oraz tajemniczy Płonący Legion, który – jak się okazało – z ukrycia wpływał na losy świata i pchał pozostałe rasy do śmiertelnych zmagań. Przez to wszystko seria stała się znacznie bardziej mroczna i tajemnicza.
Kosztem liczby występujących jednocześnie w rozgrywce jednostek wprowadzono także pewne elementy RPG: bohaterowie, którzy mogą zdobywać doświadczenie, rozwijać się, gromadzić przedmioty i artefakty itp.
Wydany w 2002 roku Warcraft III Reign of Chaos stał się wielkim przebojem, a fani gier RTS z niecierpliwością oczekiwali na oficjalny dodatek do gry.
Dziś po premierze Warcraft III Frozen Throne mogę śmiało przyznać, że warto było czekać. Produkt, który jest „tylko” dodatkiem do głównej gry (do rozpoczęcia rozgrywki jest wymagane zainstalowanie wersji podstawowej) spełnia wiele kryteriów stawianych przed samodzielnymi tytułami. Przy tym nie ma się wrażenia, że to kolejny dodatek wydany na fali popularności wersji podstawowej, który ma wyciągnąć z kieszeni graczy jeszcze trochę kasy. To przemyślany i dopracowany produkt, który wzbogaca oraz poprawia i tak już bardzo dobrą grę.
Co dostajemy więc za cenę 79,90 zł (jak na dodatek dość wysoką)?
Po pierwsze: zajmującą intrygę. W trzech nowych kampaniach czeka nas kontynuacja i rozwinięcie losów bohaterów i poszczególnych ras. Łącznie 24 nowe misje.
Po drugie: wprowadzono także kilku nowych bohaterów oraz jednostek, co znacznie wzbogaciło rozgrywkę. Została także zaimplementowana możliwość przeniesienia działań na zbiorniki wodne, co stanowi odzew na prośby wielu graczy po wydaniu Reign of Chaos. Trudno nie docenić satysfakcji, jaką daje desant na niczego się nie spodziewające nadmorskie miasto wroga….
Nie potrafię wskazać elementów, które w grze można ocenić krytycznie. Jedyny mój zarzut to to, że gra jest za krótka.
Świetna, klimatyczna muzyka i efekty dźwiękowe, bardzo dobra choć już nie najnowocześniejsza oprawa graficzna pozwalają z czystym sumieniem zarekomendować ten tytuł. Ci, którzy grali w Warcraft III Reign of Chaos z pewnością powinni sięgnąć po ten dodatek.
A tym, którzy nie grali jeszcze w Warcrafta III powiem tylko: jeśli mielibyście w 2003 roku kupić tylko jedna grę – strategię czasu rzeczywistego – to niech będzie nią Warcraft III wraz z dodatkiem Frozen Throne.
koniec
10 sierpnia 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Dwa szybkie horrory
— Bartosz Jeziorski

Trust no one
— Bartosz Jeziorski

Studnia
— Bartosz Jeziorski

Szaman uczuć
— Bartosz Jeziorski

Niewykorzystany atut
— Bartosz Jeziorski

Bez fajerwerków
— Bartosz Jeziorski

Czas niszczy wszystko
— Bartosz Jeziorski

Coś miłego dla oka
— Bartosz Jeziorski

Dobre rzemiosło
— Bartosz Jeziorski

Trzy miliony kłopotów
— Bartosz Jeziorski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.