Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Kristian Čurla
‹Poprzez Wieki›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPoprzez Wieki
Tytuł oryginalnyTides of Time
Data produkcjilistopad 2015
Autor
Wydawca Portal Games
Info2 osoby; od 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Krótko o grach: Krótkie, ale wymagające
[Kristian Čurla „Poprzez Wieki” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Czy przy pomocy piętnastu kart, kilku linijek tekstu i pięciu symboli można stworzyć wciągającą i grywalną grę dla dwojga? „Poprzez wieki” pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Krótkie, ale wymagające
[Kristian Čurla „Poprzez Wieki” - recenzja]

Czy przy pomocy piętnastu kart, kilku linijek tekstu i pięciu symboli można stworzyć wciągającą i grywalną grę dla dwojga? „Poprzez wieki” pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe.

Kristian Čurla
‹Poprzez Wieki›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPoprzez Wieki
Tytuł oryginalnyTides of Time
Data produkcjilistopad 2015
Autor
Wydawca Portal Games
Info2 osoby; od 8 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
W niewielkim pudełku znajdziemy karty (piętnaście sztuk), kafelki (cztery sztuki), bloczek do podliczania punktów oraz instrukcję (liczącą sobie całe dwie strony, z czego prawie połowa to szczegółowy opis kart i ich działania).
Naszym celem będzie odpowiednie zagrywanie kart na stół oraz tworzenie z nich kombinacji, które przyniosą nam najwięcej punktów. To właśnie obecność symboli na wyłożonych kartach będzie najczęściej (choć nie zawsze) się liczyć, aczkolwiek to, jak wielkie zyski nam przyniosą, zależy z kolei od ich treści.
Ważną mechaniką jest przekazywania sobie kart przez graczy po każdym ruchu (niczym w „7 cudach świata”). Pozwala nam to śledzić poczynania przeciwnika i, na podstawie lokacji już zagranych oraz tych, które znajdują się w naszych rękach, jesteśmy w stanie z dużym prawdopodobieństwem ocenić, jaką strategię obrała druga osoba. A że gra jest krótka (toczy się przez zaledwie trzy rundy), to musimy mieć baczenie na zmieniającą się sytuację na stole. Co więcej, planując kolejne ruchy trzeba pamiętać, że karty, z którymi rozpoczynamy grę, będą wykorzystane również przez przeciwnika. Niekiedy jeden zły ruch potrafi dać drugiej osobie przewagę, którą może być później trudno zniwelować. Szczególnie w późniejszych etapach gry zbyt daleko idące planowanie okazuje się zgubne.
Gra wymaga od nas ciągłego analizowania prawdopodobieństwa i dostosowywania ruchów do działań przeciwnika. Rozgrywka do lekkich nie należy, ale nie da się ukryć, że pozostaje dynamiczna i wciągająca aż do samego końca. Chociaż punkty podliczamy po każdej rundzie, to dopiero ostateczna punktacja pozwala na wyłonienie zwycięzcy i to w trzeciej rundzie szanse na zdobycie największej liczby punktów są największe. Nie wolno zapominać o estetycznej stronie „Poprzez wieki” – karty są duże, a ilustracje na nich przepiękne. Co prawda związek między mechaniką o fabularnym tłem rozgrywki jest znikomy, ale w zupełności nie przeszkadza to w dobrej zabawie.
koniec
23 marca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Rodzina jest najważniejsza
— Miłosz Cybowski

Nie tylko dla ornitologów
— Miłosz Cybowski

Pod ciepłą kołderką
— Miłosz Cybowski

Turpizm w RPG
— Miłosz Cybowski

Niełatwe wybory religijne
— Miłosz Cybowski

Tomek na tropach yeti
— Miłosz Cybowski

2‑letni detektyw
— Agnieszka Jackowska

W poszukiwaniu wolności
— Miłosz Cybowski

Długie macki, zgrabne pośladki
— Miłosz Cybowski

Celowe bieganie w kółko
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.