Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Adrian Adamescu, Daryl Andrews
‹Sagrada›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSagrada
Data produkcji13 listopada 2018
Autor
Wydawca Fox Games
CyklSagrada
EAN5907078169194
Info1-4 osoby; od 13 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Parcie na szkło
[Adrian Adamescu, Daryl Andrews „Sagrada” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Trzeba przyznać, że jak na grę opierającą się na zarządzaniu kostkami, „Sagrada” oferuje o wiele mniej losowości niż podobne tego typu tytuły. Stanowi przy tym dość uniwersalną pozycję – dobrze mogą się przy niej bawić zarówno zaawansowani, jak i niedzielni i rodzinni gracze.

Miłosz Cybowski

Parcie na szkło
[Adrian Adamescu, Daryl Andrews „Sagrada” - recenzja]

Trzeba przyznać, że jak na grę opierającą się na zarządzaniu kostkami, „Sagrada” oferuje o wiele mniej losowości niż podobne tego typu tytuły. Stanowi przy tym dość uniwersalną pozycję – dobrze mogą się przy niej bawić zarówno zaawansowani, jak i niedzielni i rodzinni gracze.

Adrian Adamescu, Daryl Andrews
‹Sagrada›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSagrada
Data produkcji13 listopada 2018
Autor
Wydawca Fox Games
CyklSagrada
EAN5907078169194
Info1-4 osoby; od 13 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Sagrada” to jedna z tych gier, w których nie sposób pominąć jakości wykonania – głównie dlatego, że jest ona naprawdę wysoka i utrzymana w temacie i klimacie samej rozgrywki. Gracze wcielają się w role witrażystów, którzy przy użyciu różnokolorowych kostek sześciościennych będą tworzyli witraże na własnych planszach. Każdy obraz ze szkła jest odmienny, wymagając umieszczania odpowiednich kolorów oraz wartości przedstawionych na kostkach w przewidzianych na to miejscach. W każdej rozgrywce każdy z graczy ma do ułożenia jeden witraż składający się z pól cztery na pięć (w sumie dwadzieścia pól). Na samym początku gracze dostają możliwość wybrania wzoru, który będą tworzyli (te miewają różny poziom trudności) – warto nadmienić, że na każdym z nich tylko część pól wymaga umieszczenia na nich określonych kolorów lub wartości, podczas gdy na pozostałych możemy umieścić dowolne kostki.
Aczkolwiek z tą dowolnością to nie do końca tak jest, bo obowiązują nas pewne (stosunkowo proste) reguły: kostki o tym samym kolorze lub wartości nie mogą ze sobą sąsiadować. O ile na samym początku nie stanowi to zbyt dużego problemu, to w kolejnych rundach, kiedy na naszej planszy znajduje się coraz więcej elementów witrażu, a miejsca zaczyna być coraz mniej, możliwości stopniowo maleją. Może okazać się, że w pewnym momencie po prostu nie będziemy mogli dodać żadnej kostki. Szczęśliwie możemy posłużyć się narzędziami, które dają nam szansę na niewielkie modyfikacje już wyłożonych kostek (lub kostek, które chcielibyśmy dołożyć).
Rozgrywka jest szybka i przyjemna. Z solidnego worka w każdej rundzie ciągniemy odpowiednią liczbę kostek (dwukrotność liczby graczy plus jeden), którymi rzucamy jeden raz. Następnie spośród nich wybieramy po dwie, które następnie trafiają na nasz witraż. Pierwszy gracz (czyli ten, który w danej rundzie losował kostki) wybiera jedną, kolejni gracze również jedną, ostatni zaś gracz bierze dwie, ponieważ w tym momencie kolejka zawraca – dalsze kostki są pobierane od gracza przedostatniego do pierwszego. Jedna, przez nikogo niewybrana kostka trafia następnie na licznik rund (których jest dziesięć) i worek przekazywany jest kolejnej osobie. Te nadmiarowe sześcianiki służą nie tylko odliczaniu kolejnych etapów, ale mogą, przy użyciu niektórych narzędzi, zostać wykorzystane później przez graczy.
Na samym końcu następuje podliczanie punktów, które zdobywamy za nasze ukryte cele (czyli za wartości na jednym, określonym przed grą, kolorze kostek, innym dla każdej osoby) oraz za cele ogólne (tych zwykle mamy trzy, losowane spośród dostępnych opcji również przed rozgrywką, jednakowe dla wszystkich).
Mimo odmienności, stawiam frajdę płynącą z rozgrywki w „Sagradę” na poziomie tej towarzyszącej grze w recenzowanego już „Azula”. Owszem, w tym drugim tytule mamy do czynienia z nieco mniejszym elementem losowym i zdecydowanie większymi możliwościami planowania. W „Sagradzie” nie mamy za dużo czasu, by śledzić postępowanie przeciwników – próby skompletowania naszego własnego witrażu są wystarczająco zajmujące.
koniec
12 kwietnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż autora

Przygody z literaturą
— Miłosz Cybowski

Dylematy samoświadomości
— Miłosz Cybowski

Tysiąc lat później
— Miłosz Cybowski

Europa da się lubić
— Miłosz Cybowski

Zimnowojenne kompleksy i wojskowa utopia
— Miłosz Cybowski

Powrót na „Discovery”
— Miłosz Cybowski

Odyseja kosmiczna 2001: Pisarz i Reżyser
— Miłosz Cybowski

Mniej, ale więcej
— Miłosz Cybowski

Jak drzewiej o erpegach rozprawiano
— Miłosz Cybowski

Wojenna matematyka
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.