Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Matt Hyra, Ben Stoll
‹Pojedynek Superbohaterów DC: Deck Building Game›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPojedynek Superbohaterów DC: Deck Building Game
Tytuł oryginalnyDC Comics Deck-Building Game
Data produkcjiwrzesień 2019
Autor
Producent Cryptozoic Entertainment
Wydawca Egmont
CyklPojedynek Superbohaterów DC
EAN5908215010560
Info2-5 osób; od 14 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Pokonaj wszystkich superłotrów
[Matt Hyra, Ben Stoll „Pojedynek Superbohaterów DC: Deck Building Game” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Uniwersum filmowe DC nie rozwinęło się tak spektakularnie jak to Marvela. Część produkcji z ostatnich lat była – delikatnie mówiąc – rozczarowująca. Wystarczy wspomnieć o „Legionie samobójców” czy „Świcie sprawiedliwości”. Mimo to jednak w innej kategorii DC może triumfować nad Marvelem: wśród gier karcianych, czego namacalnym dowodem jest recenzowany „Pojedynek superbohaterów”.

Maciej Jasiński

Pokonaj wszystkich superłotrów
[Matt Hyra, Ben Stoll „Pojedynek Superbohaterów DC: Deck Building Game” - recenzja]

Uniwersum filmowe DC nie rozwinęło się tak spektakularnie jak to Marvela. Część produkcji z ostatnich lat była – delikatnie mówiąc – rozczarowująca. Wystarczy wspomnieć o „Legionie samobójców” czy „Świcie sprawiedliwości”. Mimo to jednak w innej kategorii DC może triumfować nad Marvelem: wśród gier karcianych, czego namacalnym dowodem jest recenzowany „Pojedynek superbohaterów”.

Matt Hyra, Ben Stoll
‹Pojedynek Superbohaterów DC: Deck Building Game›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPojedynek Superbohaterów DC: Deck Building Game
Tytuł oryginalnyDC Comics Deck-Building Game
Data produkcjiwrzesień 2019
Autor
Producent Cryptozoic Entertainment
Wydawca Egmont
CyklPojedynek Superbohaterów DC
EAN5908215010560
Info2-5 osób; od 14 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Jest to gra typu deck building, w których zadaniem graczy jest tworzenie własnej talii z dostępnych kart. Wybór jest duży, bo własny zestaw można zbudować ze 114 kart talii głównej oraz dodatkowych. Wśród kart mamy bohaterów (np. Mroczny Rycerz, Catwoman, Człowiek ze stali), łotrów (np. Lobo, Człowiek-Zagadka, Harley Quinn), supermoce (Superszybkość, Rentgenowski wzrok, Kuloodporność), ekwipunki (np. Batmobil, Batsyganał, Łuk Green Arrowa) oraz lokacje (np. Azyl Arkham, Jaskinia Nietoperza, Wieża Tytanów). To, które z tych kart będą najbardziej przydatne dla określonego gracza, determinuje losowy wybór superbohatera, którego ma się przez całą grę. Przykładowo Batman dostaje bonusy za ekwipunki, Superman za supermoce, a Wonder Woman za łotrów. Wszystko to sprawia, że kombinacji jest naprawdę dużo, a ograniczony dobór kart (w swojej turze można korzystać z banku pięciu kart oraz kopniaków), sprawia, że każda rozgrywka jest zupełnie inna. Po dwóch tygodniach codziennego grania nie nudzi się jeszcze ani trochę, bo karty na siebie wpływają i przy odpowiednim doborze można tworzyć skomplikowane combosy. Dlatego każda własne tura to okazja do kombinowania aby jak najlepiej i najbardziej optymalnie wykorzystać karty dostępne w ręku.
Gra w dwie osoby jest w pełni satysfakcjonująca, jednak dopiero przy trzech lub czterech graczach robi się naprawdę interesująco. Niektóre karty przy liczniejszym gronie stają się skuteczniejsze (np. Rentgenowski wzrok) a ataki superłotrów (których trzeba pokonać) bardziej dotkliwe i mniej przewidywalne – gdy np. każdy gracz musi odłożyć dwie karty, a te są później po potasowaniu rozdzielane losowo.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Najistotniejsze jednak jest to, że dająca tak wiele przyjemności rozgrywka opiera się na czytelnych i prostych zasadach. Według producentów jest ona przeznaczona dla graczy mających co najmniej 14 lat. Jednak mój dziewięcioletni syn (który wcześniej grał już trochę ze mną w Magic the Gathering), po pierwszej rozgrywce załapał wszystkie zasady i zapamiętał opisy kart, a tym samym ich działanie.
Warto wspomnieć, że to nie tylko bardzo grywalny produkt, ale też bardzo starannie wykonany. Piękne ilustracje na kartach cieszą oko, a estetyczne pudełko z odpowiednimi przegródkami pozwala na selekcję kart po zakończonej rozgrywce, co przyspiesza późniejsze przygotowanie nowej partii.
Pojedynek superbohaterów to znakomita gra dla całej rodziny. Oczywiście po jakimś czasie nawet tak dobry tytuł może się nieco znudzić, ale są już dostępne dwa dodatki. Pierwszy z nich to wydany jeszcze w ubiegłym roku zestaw „Strażnicy”, przenoszący rozgrywkę w realia komiksu stworzonego przez Alana Moore’a i Dave’a Gibbonsa.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Natomiast pod koniec lutego bieżącego roku swoją premierę miał bardziej rozbudowany dodatek pt. „Kryzys”, pozwalający na różne sposoby rozbudowywać rozgrywkę z wersji podstawowej. Zdecydowanie polecam.
Plusy:
  • proste i czytelne zasady
  • duża różnorodność kart i tym samym też rozgrywki
  • świetne wykonanie
  • bardzo udane dodatki do wersji podstawowej
Krótko:
Jeśli ktoś jest fanem uniwersum DC, to nie może przegapić gry, która pozwala wcielić się w ulubionych bohaterów.
koniec
12 września 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Erpegi ze starej szafy: Magia Kuby Rozpruwacza
Miłosz Cybowski

13 VIII 2022

„Dzień niepodległości” rozgrywa się w podzielonym między Unię a Konfederację Dodge City, tuż przed obchodami tytułowego święta przez ludzi z północy. Umieszczenie niewielkiej przygody detektywistycznej właśnie w tak konkretnym miejscu i czasie okazuje się bardzo dobrym pomysłem, pozwalającym poczuć polityczne i społeczne podziały świata Martwych Ziem.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Święta na Dziwnym Zachodzie
Miłosz Cybowski

6 VIII 2022

„Córa zatracenia” to pierwsza z całego szeregu groszowych przygód do Martwych Ziem. Poznajemy w niej Ronana Lyncha, odkrywamy jego przeszłość jako byłego oficera Unii i nieumarłego rewolwerowca. A poza tym dostajemy bożonarodzeniową historię do wykorzystania w naszych kampaniach.

więcej »

Krótko o grach: Długie macki, zgrabne pośladki
Miłosz Cybowski

2 VII 2022

Wśród wyrastających jak grzyby po deszczu planszówek o tematyce nawiązującej do twórczości H. P. Lovecrafta, „Death May Die” wyróżnia się nie tylko rozmiarem.

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Jak dokopać superbohaterom?
— Maciej Jasiński

Tegoż autora

Pożegnanie z Dzikim Zachodem
— Maciej Jasiński

Finał najdłuższej przygody w historii polskiego komiksu
— Maciej Jasiński

Demony przeszłości kontratakują
— Maciej Jasiński

Wyszczekany superbohater
— Maciej Jasiński

Zabójca z sąsiedztwa
— Maciej Jasiński

Kolejna zagłada Gotham
— Maciej Jasiński

Tajemnice starego cmentarza
— Maciej Jasiński

Na podbój Złotego Globu!
— Maciej Jasiński

W śniegach mroźnej północy
— Maciej Jasiński

Przystanek Alaska
— Maciej Jasiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.