Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace
‹Marvel Champions: The Card Game›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMarvel Champions: The Card Game
Data produkcji2019
Autor
Wydawca FFG
CyklMarvel Champions
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Karty superbohaterów
[Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace „Marvel Champions: The Card Game” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Marvel Champions: The Card Game” to kolejny tytuł z gatunku LCG i jednocześnie jeszcze jedna gra kooperacyjna od Fantasy Flight Games. Jako superbohaterowie przyjdzie łączyć nam swoje siły, by walczyć z przeróżnymi złoczyńcami. Nie zawsze będzie to walka zakończona sukcesem, ale… zabawa jest przednia!

Miłosz Cybowski

Karty superbohaterów
[Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace „Marvel Champions: The Card Game” - recenzja]

„Marvel Champions: The Card Game” to kolejny tytuł z gatunku LCG i jednocześnie jeszcze jedna gra kooperacyjna od Fantasy Flight Games. Jako superbohaterowie przyjdzie łączyć nam swoje siły, by walczyć z przeróżnymi złoczyńcami. Nie zawsze będzie to walka zakończona sukcesem, ale… zabawa jest przednia!

Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace
‹Marvel Champions: The Card Game›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMarvel Champions: The Card Game
Data produkcji2019
Autor
Wydawca FFG
CyklMarvel Champions
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Nie ma co ukrywać – po tylu różnych podejściach do tematu Living Card Game (wspomnijmy chociażby „Grę o Tron”, „Androida”, „Legendę Pięciu Kręgów” czy „Horror w Arkham”), twórcy z gier z FFG zdołali wreszcie stworzyć karciankę, która zawiera w sobie wszystko, co powinna. A przy tym wcale nie uwiera nas, jako graczy, konieczność dokupywania coraz to nowych dodatków – czy to złoczyńców i kampanii, czy też nowych bohaterów.
Przede wszystkim należy zwrócić uwagę, że po raz pierwszy sam zestaw podstawowy daje nam do rąk nie jakiś półprodukt (jak było chociażby w „Legendzie Pięciu Kręgów”), do którego trzeba dorzucić kilka dodatków, żeby gra miała sens, ale w pełni grywalny zestaw. W jego skład wchodzi piątka superbohaterów (Iron Man, Captain Marvel, Spider-Man, Black Panther oraz She-Hulk) oraz trzy scenariusze (czyli troje łotrów, z którymi przyjdzie nam walczyć: Rhino, Klaw oraz Ultron). Sama podstawa to gra kompletna, która zapewnia sporo zabawy. Rozgrywka każdym bohaterem jest inna i poznawanie ich możliwości oraz wypracowywanie najlepszych strategii zajmuje trochę czasu. Co ważniejsze – każdy z nich jest unikatowy nie tylko pod kątem mechanicznym, ale też niezwykle wierny swojemu komiksowemu pierwowzorowi. Iron Man, żeby daleko nie szukać, na samym początku rozgrywki jest dość słaby, dopiero z czasem (kiedy na stół wychodzą kolejne elementy jego stroju) nabiera odpowiednich mocy.
Jednym z elementów rozgrywki jest konieczność ciągłego balansowania między rolą superbohatera (która pozwala nam na walkę ze złoczyńcami) a jego alter-ego (która z kolei pozwala nam złapać oddech i wyleczyć się – ceną tego jest niestety zostawienie złoczyńcom wolnej ręki we wprowadzaniu swoich misternych planów w życie). Niewiele jest gier, w których strona mechaniczna byłaby tak znakomicie połączona z fabułą.
Na duży plus należy zaliczyć fakt, że twórcy nie sięgnęli wyłącznie po powszechnie znanych (głównie dzięki filmom z tego uniwersum) bohaterów, dorzucając także tych mniej znanych (wielu zupełnie niszowych, jak chociażby Squirrel Girl, pojawia się w naszych taliach jako sojusznicy). To samo dotyczy złoczyńców – o ile Ultrona jeszcze większość będzie kojarzyć z filmu, a Rhino z historii o Spider-Manie, to już Klaw jest jedną z tych postaci, o którą musieliśmy zapytać Googla.
„Marvel Champions” nie jest grą, w którą dobrze bawić się mogą tylko i wyłącznie wielcy fani uniwersum Marvela. „Zwykli” gracze odnajdą tu solidną mechanikę, bardzo dużą regrywalność i, co najważniejsze, kooperację, w której faktycznie liczy się współpraca.
koniec
27 listopada 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Powrót do Szmaragdowego Cesarstwa
— Miłosz Cybowski

Tegoż autora

Przygody z literaturą
— Miłosz Cybowski

Dylematy samoświadomości
— Miłosz Cybowski

Tysiąc lat później
— Miłosz Cybowski

Europa da się lubić
— Miłosz Cybowski

Zimnowojenne kompleksy i wojskowa utopia
— Miłosz Cybowski

Powrót na „Discovery”
— Miłosz Cybowski

Odyseja kosmiczna 2001: Pisarz i Reżyser
— Miłosz Cybowski

Mniej, ale więcej
— Miłosz Cybowski

Jak drzewiej o erpegach rozprawiano
— Miłosz Cybowski

Wojenna matematyka
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.