Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Eric M. Lang, Andrea Chiarvesio
‹Marvel United: X-Men›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMarvel United: X-Men
Data produkcjiwrzesień 2021
Autor
Wydawca CMON
CyklMarvel United
Info2-4 graczy, od 14 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Krótko o grach: Celowe bieganie w kółko
[Eric M. Lang, Andrea Chiarvesio „Marvel United: X-Men” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Marvel United: X-Men” oferuje niecodzienne połączenie stosunkowo prostych zasad z całym szeregiem możliwości i ogromną (patrząc na liczbę dodatków) regrywalnością.

Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Celowe bieganie w kółko
[Eric M. Lang, Andrea Chiarvesio „Marvel United: X-Men” - recenzja]

„Marvel United: X-Men” oferuje niecodzienne połączenie stosunkowo prostych zasad z całym szeregiem możliwości i ogromną (patrząc na liczbę dodatków) regrywalnością.

Eric M. Lang, Andrea Chiarvesio
‹Marvel United: X-Men›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMarvel United: X-Men
Data produkcjiwrzesień 2021
Autor
Wydawca CMON
CyklMarvel United
Info2-4 graczy, od 14 lat
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
W każdej rozgrywce będziemy wcielali się w jednego z wybranych X-Menów (w podstawce dostajemy ich do dyspozycji sześciu – plus dwoje postaci, które mogą służyć albo jako bohaterowie, albo złoczyńcy), których cel jest prosty – pokonanie wybranego wroga. Na stół wędrują losowo wybrane, umieszczone w okręgu lokacje, po których będziemy się przemieszczać, figurki naszych herosów i figurka przeciwnika.
Przy pomocy zagrywanych z ręki kart będziemy wykonywali rozmaite akcje: ruch, atak lub akcje specjalne (ratowanie cywilów lub zajmowanie się kartami zagrożeń). Element kooperacyjny zawiera się tutaj w tym, że w każdej rundzie mamy do dyspozycji symbole zarówno z właśnie zagranej przez nas karty, jak i karty zagranej przed chwilą przez poprzedniego gracza. W efekcie kooperacja i wspólne planowanie nabierają bardzo dużego znaczenia. Co więcej, dostępność symboli na kartach w pełni odpowiada bohaterom i nikogo nie dziwi, że Wolverine dysponuje dużą ilością ataków, czego nie można powiedzieć o Profesorze X. Jakby tego było mało, wszyscy bohaterowie dysponują też akcjami specjalnymi, dodatkowo wyróżniającymi ich na tle całej reszty.
O ile różnorodność herosów określana jest na kartach, to o wiele większe pole do popisu autorzy mieli w przypadku złoczyńców. Owszem, oni także dokładają swoje ruch i specjalne działania, ale każdy z nich atakuje w inny sposób (np. Sabretooth poluje na wybranego bohatera i to właśnie jemu zadaje obrażenia), inne są też ich cele, po których osiągnięciu gra się kończy, o szeregu różnych innych smaczków nie wspominając. Pamiętajmy, że do dyspozycji w samej wersji podstawowej mamy czterech złoczyńców przeciwko sześciu (lub ośmiu) bohaterom. To bardzo dużo kombinacji, a jeśli dodamy do tego fakt, że jedna rozgrywka zajmuje zwykle około godziny, dostajemy grę, która zapewnia nam rozrywkę na długo.
Nie będzie przesadą napisać, że „Marvel United: X-Men” to po części gra, po części zagadka logiczna, której elementy mamy widoczne od samego początku na stole. Oczywiście pozostaje nam element losowy w postaci kart, ale dysponujemy wystarczająco licznymi możliwościami, by tę losowość zniwelować. Czasami kilka partii zajmuje nam poszukiwanie najlepszego rozwiązania, niektóre kombinacje bohaterów mogą sprawdzać się lepiej od innych, ale ostatecznie wszyscy gracze muszą zapracować na ten sukces. Co czyni z gry jedną z lepszych i szybszych kooperacji ostatnich lat.
koniec
18 czerwca 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Erpegi ze starej szafy: Magia Kuby Rozpruwacza
Miłosz Cybowski

13 VIII 2022

„Dzień niepodległości” rozgrywa się w podzielonym między Unię a Konfederację Dodge City, tuż przed obchodami tytułowego święta przez ludzi z północy. Umieszczenie niewielkiej przygody detektywistycznej właśnie w tak konkretnym miejscu i czasie okazuje się bardzo dobrym pomysłem, pozwalającym poczuć polityczne i społeczne podziały świata Martwych Ziem.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Święta na Dziwnym Zachodzie
Miłosz Cybowski

6 VIII 2022

„Córa zatracenia” to pierwsza z całego szeregu groszowych przygód do Martwych Ziem. Poznajemy w niej Ronana Lyncha, odkrywamy jego przeszłość jako byłego oficera Unii i nieumarłego rewolwerowca. A poza tym dostajemy bożonarodzeniową historię do wykorzystania w naszych kampaniach.

więcej »

Krótko o grach: Długie macki, zgrabne pośladki
Miłosz Cybowski

2 VII 2022

Wśród wyrastających jak grzyby po deszczu planszówek o tematyce nawiązującej do twórczości H. P. Lovecrafta, „Death May Die” wyróżnia się nie tylko rozmiarem.

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.