Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 czerwca 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXVI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

więcej »

Zapowiedzi

growe

więcej »

Matt Forbeck
‹Strange Bedfellows›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułStrange Bedfellows
Data produkcji1997
Autor
Wydawca Pinnacle
CyklDeadlands, Under a Harrowed Moon, Dime Novels
Info64s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Erpegi ze starej szafy: Między wilkołakiem a wygrzebańcem
[Matt Forbeck „Strange Bedfellows” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Czy mogłoby być coś bardziej pasującego do Martwych Ziem niż crossover z Wilkołakiem na dzikim zachodzie (czyli „Werewolf: The Wild West”)? O ile jednak sam pomysł jest godzien uwagi, to już jego wykonanie w postaci czwartej groszowej przygody pt. „Strange Bedfellows” rozczarowuje.

Miłosz Cybowski

Erpegi ze starej szafy: Między wilkołakiem a wygrzebańcem
[Matt Forbeck „Strange Bedfellows” - recenzja]

Czy mogłoby być coś bardziej pasującego do Martwych Ziem niż crossover z Wilkołakiem na dzikim zachodzie (czyli „Werewolf: The Wild West”)? O ile jednak sam pomysł jest godzien uwagi, to już jego wykonanie w postaci czwartej groszowej przygody pt. „Strange Bedfellows” rozczarowuje.

Matt Forbeck
‹Strange Bedfellows›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułStrange Bedfellows
Data produkcji1997
Autor
Wydawca Pinnacle
CyklDeadlands, Under a Harrowed Moon, Dime Novels
Info64s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Opowiadanie przedstawia nam ciąg dalszy przygód Ronana Lyncha – tym razem ponownie w towarzystwie Betty i Van Heltera (czyli postaci znanych z „Córy zatracenia” [link]). Choć nieumarły rewolwerowiec miał już do czynienia z różnymi dziwnymi potworami, to wilkołaki, które napotyka na swojej drodze, nie pochodzą wcale ze znanego mu świata. Jak się bowiem okazuje, jeden z wilkołaków opuścił swój świat i, podróżując przez Umbrę, dotarł na Dziwny Zachód. Za nim ruszyła grupa pościgowa, mająca na celu poradzenie sobie z renegatem. Wszystko to jest dość grubymi nićmi szyte, szczególnie zaś swoboda, z jaką nowoprzybyli garou sieją chaos i wdają się w walkę z każdym, kogo napotykają na swojej drodze – w tym oczywiście z samym Lynchem i jego kompanami. Ale kiedy opadnie już kurz i wszyscy (zgodnie z prawidłami tworzenia drużyn w erpegach) się pogodzą, możemy poczytać przydługie dialogi tłumaczące, jak działa wilkołacza magia i podróż między światami. Zakończenie zaś wydaje się napisane na szybko i bez większego pomysłu, zapowiadając jednocześnie ciąg dalszy trylogii „Unharrowed Moon”.
Niewiele lepiej jest z samą przygodą – czy może raczej jej brakiem. Jak dowiadujemy się w drugiej części, tak naprawdę nie ma żadnej fabuły, a sednem całej historii (którą będziemy musieli sami stworzyć) jest doprowadzenie do epickiego finału (o nim za moment). Ukłonem w stronę fanów Martwych Ziem lub Wilkołaka są propozycje na wprowadzenie bohaterów z obu uniwersów do przygody. Choć motywy, które mogą popychać kowbojów z Dziwnego Zachodu do działania, są w pełni zrozumiałe, to już kwestia pogoni przez Umbrę za jednym renegatem dla grupy garou wydaje się o wiele mniej przemyślana (by nie powiedzieć, że jest zupełnie bez sensu). Opis przygody dostarcza nam najważniejszych zrębów, które sprowadzają się do przedstawiania dotychczasowych wydarzeń, głównych bohaterów niezależnych i miejsc, które posse będzie mogła odwiedzić. Rzecz jednak w tym, że wszystko to jest bardzo nieskładne – do tego stopnia, że nawet główny antagonista prezentuje się zupełnie bezbarwnie. Co gorsza, można nawet poczuć do niego pewną sympatię, bo w szaleństwie, które go ogarnęło, jest metoda. Gwoździem do trumny jest zakończenie, w którym Matt Forbeck mówi nam wprost, co powinno się wydarzyć i że naszą rolą, jako Mistrza Gry, jest zadbanie o to, by finał nie odbiegł zanadto od tego, co autor sobie zaplanował.
Dodane na samym końcu zasady łączenia obu systemów, z przeliczaniem poszczególnych cech i umiejętności między nimi, to, no właśnie, zaledwie dodatek, który nie został przy tym najlepiej przemyślany. Skłonny jestem przyznać rację Wydawnictwu MAG, które nie zdecydowało się na wydanie tej przygody groszowej z uwagi na jej niską jakość. Polscy fani Wilkołaka i Martwych Ziem niewiele stracili na braku polskiej wersji „Strange Bedfellows”.
koniec
3 września 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Cień rabusia grobów
Miłosz Cybowski

16 VI 2024

„Shadow of the Tomb Raider” jest zdecydowanie najładniejszą z dotychczasowych gier z udziałem Lary Croft. Ale dobra grafika to zdecydowanie zbyt mało, by można było uznać tę część serii za udaną.

więcej »

W świecie pdf-ów: Staroświatowa gastronomia
Miłosz Cybowski

8 VI 2024

Mniejsze dodatki do czwartej edycji Warhammera to w większości przypadków pozycje, które nie wnoszą zbyt wiele ani do świata, ani do rozgrywki. Nie inaczej jest z „Taverns of the Old World”.

więcej »

Zapiski niedzielnego gracza: Śmierć jest tylko początkiem
Miłosz Cybowski

2 VI 2024

„Dead Cells” z pewnością zasługuje na uwagę każdego fana platformówek i gier spod znaku roguelike i metroidvania.

więcej »

Polecamy

Staroświatowa gastronomia

W świecie pdf-ów:

Staroświatowa gastronomia
— Miłosz Cybowski

See you Space Cowboy
— Miłosz Cybowski

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Nie ma wody na pustyni
— Miłosz Cybowski

Stopniowanie napięcia
— Miłosz Cybowski

Ci źli Decadosi
— Miłosz Cybowski

Wędrówka wśród ogrodów
— Miłosz Cybowski

Rycerz i jego poszukiwania
— Miłosz Cybowski

Podróż ku oświeceniu
— Miłosz Cybowski

Panowie na włościach
— Miłosz Cybowski

Tego robaka nie da się zalać
— Miłosz Cybowski

Zaleźć komuś za skórę
— Miłosz Cybowski

Żegnajcie, przygody groszowe!
— Miłosz Cybowski

Tegoż twórcy

Są dwa rodzaje ludzi na tym świecie
— Wiktor Matlakiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.