Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Matt Forbeck
‹Savage Passage›

EKSTRAKT:20%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSavage Passage
Data produkcji1998
Autor
Wydawca Pinnacle
CyklDeadlands, Under a Harrowed Moon, Dime Novels
ISBN-101-889546-18-6
Info64s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Erpegi ze starej szafy: Niepotrzebna kontynuacja
[Matt Forbeck „Savage Passage” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Crossover Martwych Ziem i Wilkołaka został od razu pomyślany jako trylogia, a „Savage Passage” jest jej środkową częścią. Nie ma co owijać w bawełnę: jeśli „Strange Bedfellows” byli kiepscy, to co dopiero powiedzieć o tej – pożal się Boże – przygodzie!

Miłosz Cybowski

Erpegi ze starej szafy: Niepotrzebna kontynuacja
[Matt Forbeck „Savage Passage” - recenzja]

Crossover Martwych Ziem i Wilkołaka został od razu pomyślany jako trylogia, a „Savage Passage” jest jej środkową częścią. Nie ma co owijać w bawełnę: jeśli „Strange Bedfellows” byli kiepscy, to co dopiero powiedzieć o tej – pożal się Boże – przygodzie!

Matt Forbeck
‹Savage Passage›

EKSTRAKT:20%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSavage Passage
Data produkcji1998
Autor
Wydawca Pinnacle
CyklDeadlands, Under a Harrowed Moon, Dime Novels
ISBN-101-889546-18-6
Info64s.
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Kup w
DriveThruRPG
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Od początku widać, że nie będzie najlepiej. Opowiadanie przenosi nas i znanych z poprzedniej części bohaterów do świata Wilkołaka, ale główną rzeczą, która tam się dzieje, to rozmowy tłumaczące wszystkim tajemnice garou. Napisano to w stylu wyraźnie pokazującym, że Matt Forbeck świetnie się bawił i chyba miał nadzieję, iż taką samą przednią zabawę dostarczy swoim czytelnikom. A tu niespodzianka! Dialogi okazują się drętwe, fabuły tam praktycznie nie ma żadnej, a cięte riposty zaczynają nużyć już po trzeciej stronie. Jeśli dodamy do tego długie wyjaśnienia prezentowane przez bohaterów, to całość pozostawia po sobie bardzo duży niesmak.
Do głównych problemów należy bowiem zaliczyć pytanie o to, do kogo niby skierowana jest ta przygoda? Pamiętajmy bowiem, że mamy do czynienia z drugą częścią; tymczasem autor raz po raz (zarówno w opowiadaniu, jak i „przygodzie” – o której za moment) czyni ukłony w stronę czytelników, którzy nie mieli jeszcze do czynienia ze „Strange Bedfellows”. Nie wiem jak Wy, ale gdybym nie znał Wilkołaka i poczuł się zachęcony pierwszą odsłoną tej mini-serii, to po drugi tom sięgałbym już z podręcznikiem pod ręką. Tym bardziej dziwi przekonanie Forbecka, że trzeba wyjaśniać wszystko: od tego, czym są caerny, po pochodzenie Tancerzy Czarnej Spirali. W efekcie zamiast rzucenia się na głęboką wodę, tkwimy praktycznie w tym samym miejscu – dosłownie i w przenośni.
Jeśli w opowiadaniu jeszcze coś się dzieje (niewiele, ale zawsze to coś!), to sama przygoda po raz kolejny zostaje nam zaprezentowana jako… brak przygody. Ot, macie tutaj opis wydarzeń, ale zanim do tego przejdziemy pomówmy o tym, co wydarzyło się wcześniej (czyli kilka stron o „Strange Bedfellows”), kim są główni antagoniści i co tak naprawdę knują. A zamiast przygody – opis dwóch lokacji i zapis tego, jak bohaterowie muszą zostać schwytani, torturowani, a następnie uwolnieni, żeby móc uciec bez żadnego wpływu na fabułę. A dla tych, którzy pierwszy raz – mechanizm konwersji zasad Deadlands i Wilkołaka.
Można się czepiać rozmaitych szczegółów, ale o wiele bezpieczniej będzie jednak ominąć „Savage Passage” szerokim łukiem, by oszczędzić sobie czasu, pieniędzy i frustracji.
koniec
10 września 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zapiski niedzielnego gracza: Wolność i swoboda
Miłosz Cybowski

14 IV 2024

„Broforce” nie jest grą nową, ale lubię do niej wracać – ta brutalna platformówka nabija się z popkulturowych klisz w sposób podobny do filmowej serii „Expendables”. Robi to jednak o wiele lepiej. I zabawniej.

więcej »

Krótko o grach: Rodzina jest najważniejsza
Miłosz Cybowski

6 IV 2024

„Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy” jest jedną z tych gier, które w świetnym stylu łączą ze sobą temat z mechaniką. Rozbudowa drzewa genealogicznego naszej rodziny, aranżowanie udanych mariaży i dbanie o kolejnych potomków naprawdę wciąga.

więcej »

Erpegi ze starej szafy: Nie ma wody na pustyni
Miłosz Cybowski

17 II 2024

„Don′t Drink the Water” Matta Cuttera to solidna, nieskomplikowana przygoda, która świetnie oddaje klimat Martwych Ziem.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Nie ma wody na pustyni
— Miłosz Cybowski

Stopniowanie napięcia
— Miłosz Cybowski

Ci źli Decadosi
— Miłosz Cybowski

Wędrówka wśród ogrodów
— Miłosz Cybowski

Rycerz i jego poszukiwania
— Miłosz Cybowski

Podróż ku oświeceniu
— Miłosz Cybowski

Panowie na włościach
— Miłosz Cybowski

Tego robaka nie da się zalać
— Miłosz Cybowski

Zaleźć komuś za skórę
— Miłosz Cybowski

Żegnajcie, przygody groszowe!
— Miłosz Cybowski

Tegoż twórcy

Są dwa rodzaje ludzi na tym świecie
— Wiktor Matlakiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.