Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Jan Madejski
‹Niepodległa›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNiepodległa
Data produkcjilistopad 2018
Autor
Wydawca IPN
Info60-90 minut
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

„Niepodległa” od IPN

Esensja.pl
Esensja.pl
IPN
Jesienią 2018 r. Instytut Pamięci Narodowej uczci 100-lecie odrodzenia Polski niezwykłą grą planszową. Jej przedmiotem jest odtworzenie walki o odzyskanie przez Polskę niepodległości. Gracze wspólnie dążą do zwycięstwa, a w razie porażki razem przeżywają jej gorycz.

IPN

„Niepodległa” od IPN

Jesienią 2018 r. Instytut Pamięci Narodowej uczci 100-lecie odrodzenia Polski niezwykłą grą planszową. Jej przedmiotem jest odtworzenie walki o odzyskanie przez Polskę niepodległości. Gracze wspólnie dążą do zwycięstwa, a w razie porażki razem przeżywają jej gorycz.

Jan Madejski
‹Niepodległa›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNiepodległa
Data produkcjilistopad 2018
Autor
Wydawca IPN
Info60-90 minut
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Akcja gry rozpoczyna się w roku 1914 i trwa do 1920. Plansza przedstawia obszar przyszłej Polski. Gracze podejmują działania właściwe bohaterom czasów walk o niepodległość: starają się szerzyć idee niepodległościowe, zabiegać o narodową zgodę oraz umacniać pozycję Polski na świecie. Jeżeli spełnią określone warunki, Polska odzyska niepodległość w wielkim finale roku 1918. Epilogiem gry są jednak wojna polsko-bolszewicka oraz konferencja w Paryżu. Mimo odzyskania suwerenności Polska może przestać istnieć. „Żeby zwiększyć atrakcyjność gry, dopuszczamy różne warianty historii. To uświadamia uczestnikom zabawy, że odzyskanie i utrzymanie niepodległości wcale nie były proste i oczywiste. Gdyby nie zbiorowy wysiłek Polaków, historia mogłaby potoczyć się zupełnie inaczej” – mówi Adam Hlebowicz, dyrektor Biura Edukacji Narodowej IPN, odpowiedzialnego za przygotowanie gry.
To najokazalsza z dotychczasowych gier IPN, prawdziwa planszówkowa megaprodukcja na cześć 100-lecia. Gra będzie zawierać 19 unikatowych kości do gry, dziesiątki żetonów i drewnianych znaczników oraz ponad sto pięknie ilustrowanych kart. To liczba elementów niespotykana w grach IPN. Na szczególną uwagę zasługuje pięć specjalnych kostek postaci. Emocje podczas rzutu kością Piłsudskiego czy Dmowskiego są gwarantowane. „Niepodległa” jest wyjątkowa również dlatego, że to pierwsza kooperacyjna gra Instytutu. Gracze nie rywalizują ze sobą, ale wspólnie walczą przeciwko systemowi gry. Taki zabieg ma dobitnie pokazać, że tylko dzięki wspólnemu wysiłkowi wszystkich, czasem nawet niechętnych sobie działaczy niepodległościowych Polska odzyskała niepodległość.
Podobnie jak pozostałe gry przygotowane przez IPN, także i „Niepodległa” została pomyślana jako narzędzie edukacyjne. W grze pojawia się ponad 80 wydarzeń i postaci. Dzięki temu bogactwu gracze podczas zabawy będą poznawali historię odzyskania niepodległości. Zaznaczmy, że do rozgrywki nie jest wymagana żadna wiedza. Uczestnicy wszystkiego dowiedzą się przy stole.
Gra ma dwa warianty. Pełny – do rozegrania w około 60–90 minut oraz wariant prostszy, „szkolny”, przeznaczony do edukacji, którego rozegranie powinno zająć nie więcej niż 20–30 minut. „To będą w zasadzie dwie różne gry, w które będzie można zagrać z użyciem tych samych elementów. Mamy nadzieję, że „Niepodległa” spodoba się zarówno uczniom, rodzinom, jak i nieco bardziej zaawansowanym graczom, których zaciekawią użyte w grze mechanizmy” – mówi Karol Madaj, pomysłodawca gry i autor większości gier planszowych IPN.
„Tym razem zaprojektowanie gry dla IPN powierzyliśmy Janowi Madejskiemu, doświadczonemu projektantowi gier, który świetnie radzi sobie z trudnymi tematami. Oprawą graficzną zajął się Roman Kucharski wraz ze studiem Art Sun. Konsultantem historycznym oraz autorem opracowania dołączonego do gry jest dr Wojciech Markert z Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Wydaniem gry zajmują się pracownicy Biura Edukacji Narodowej, czyli Karol Madaj i ja. Mamy silny zespół współpracowników. Przed nami jeszcze dużo pracy, ale widać już pierwsze efekty. Mamy nadzieję, że finał będzie olśniewający” – dodaje na zakończenie Łukasz Pogoda.
koniec
16 listopada 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Promocja: Z ekranu komputera na dywan – najlepsze LEGO dla graczy

11 IV 2024

W świecie pełnym ekscytujących gier komputerowych LEGO wkracza na scenę, oferując szeroki wybór zestawów, które przenoszą ulubione światy wirtualne prosto na dywan w pokoju malucha. Dla fanów gier, zarówno młodych, jak i tych bardziej dojrzałych, LEGO stworzyło zestawy, które zapewniają godziny wspaniałej zabawy. Jakie jest najlepsze LEGO dla graczy? Wybierz je wspólnie z nami!

więcej »

Promocja: Porównanie wymagań systemowych pomiędzy wersją PC a konsolową gry Wiedźmin 3

2 IV 2024

Gra Wiedźmin 3 dostępna jest na komputery osobiste, a także na takie konsole jak PlayStation 4 i Xbox One. Każda z tych platform ma swoje zalety i wady. Dlatego wybór platformy sprzętowej nie powinien być przypadkowy. Pod uwagę wziąć należy kilka czynników. Przede wszystkim bardzo istotny jest efekt wizualny. Warto zatem poznać różnice w wymaganiach sprzętowych między wersją na PC a wersją na konsolę.

więcej »

Promocja: Lajki na Facebooku - odkryj siłę interakcji

26 III 2024

Lajki na Facebooku, czyli popularne „Facebook Likes”, odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu naszej interakcji społecznej w świecie online w mediach społecznościowych. Choć mogą się wydawać jedynie niewinnymi gestami potwierdzającymi czyjąś treść lub zdjęcie, mają one znacznie większe znaczenie niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. W rzeczywistości, lajki stanowią fundament naszego doświadczenia na Facebooku, wpływając na nasze samopoczucie, interakcje z innymi użytkownikami oraz nawet (...)

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Inne recenzje

Jak Polacy o niepodległość walczyli
— Miłosz Cybowski

Tegoż autora

IPN
— Premiera międzynarodowej edycji „Kolejki”

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.