Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Kadr, który…: Pościg

Esensja.pl
Esensja.pl
W komiksie, gdzie wszystkie postaci są uczłowieczonymi zwierzętami, nikogo nie zdziwi, że do roli cyrkowych akrobatów najlepiej nadają się gibbony białorękie. Tylko gdzie w tej scenie znajduje się główny bohater? I kto tak naprawdę nim jest w „Amarillo"?

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadr, który…: Pościg

W komiksie, gdzie wszystkie postaci są uczłowieczonymi zwierzętami, nikogo nie zdziwi, że do roli cyrkowych akrobatów najlepiej nadają się gibbony białorękie. Tylko gdzie w tej scenie znajduje się główny bohater? I kto tak naprawdę nim jest w „Amarillo"?
To już szósty opisywany przeze mnie kadr z cyklu o detektywie Blacksadzie. Pochodzi z tomu „Amarillo”, w którym nasz ulubiony kocur właściwie nie jest głównym bohaterem. Większość fabuły dotyczy dramatycznych perypetii młodego pisarza, wzorowanego na artystach z ruchu bitników (lata pięćdziesiąte XX wieku). Chad Lowell został przedstawiony jako szczupły, rozczochrany lew, z rysami „twarzy” budzącymi odruchową sympatię, nawet pomimo jego skłonności do zachowań sprzecznych z prawem.
W kadrze oglądamy scenę rozgrywającą się w czasie dorywczej pracy Chada w cyrku (swoją drogą, co najmniej dwie sceny z tego epizodu nadają się do kolejnych „Kadr, który”, ze względu na interesujące pokazanie życia cyrkowców od zaplecza). Nasz bohater właśnie wpakował się w kolejne kłopoty, i to na tyle poważne, że ścigają go wszyscy, którzy aktualnie nie znajdują się na arenie. Ujęcie jest bardzo dynamiczne dzięki zastosowaniu dużej liczby ukośnych linii i kształtów: liny cyrkowego namiotu krzyżują się z uchwyconymi w locie sylwetkami gibbonów; szczególnie wyrazisty jest ten o czarnej sierści – na skutek kontrastu wybija się na pierwszy plan, dodając całemu rysunkowi głębi. Oczywiście głębię podkreśla też znaczna różnica rozmiarów trzech małpich akrobatów w zestawieniu z postaciami na ziemi. Ruch członków personelu nadbiegających z lewej i z prawej strony prowadzi wzrok widza do umieszczonej w centrum postaci uciekającego – małej, a jednak wyrazistej dzięki znajdującej się nieco dalej plamie światła. Blask lamp dodatkowo podkreśla nastrój zapadającego zmierzchu; dodatkową zaletą jest fakt, że cały komiks został pokolorowany za pomocą farb akwarelowych.
koniec
8 grudnia 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Komiksowe Top 10: Marzec 2024
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

17 IV 2024

W 24 zestawieniu najlepiej sprzedających się komiksów, opracowanym we współpracy z księgarnią Centrum Komiksu, czas się cofnął. Na liście znalazły się bowiem całkiem nowe przygody pewnych walecznych wojów z Mirmiłowa i ich smoka… Ale, o dziwo, nie na pierwszym miejscu.

więcej »

Po komiks marsz: Kwiecień 2024
Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch

11 IV 2024

Wiosna w pełni także na rynku komiksowym. Jest z czego wybierać i aż strach pomyśleć, co będzie się działo w maju.

więcej »

Najlepsze komiksy 2023 roku według czytelników Esensji
Esensja Komiks

4 IV 2024

Tradycyjnie, jak co roku, przeprowadziliśmy wśród czytelników Esensji ankietę, w której mieli wskazać najlepsze komiksy minionego roku. Najwyższa pora aby zapoznać się z jej wynikami.

więcej »

Polecamy

Batman zdemitologizowany

Niekoniecznie jasno pisane:

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część pierwsza
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Głowa astronauty czy ufoludka?
— Wojciech Gołąbowski

W świetle i bez niego
— Wojciech Gołąbowski

Właściwy człowiek na właściwym grzbiecie
— Konrad Wągrowski

Trójwymiarowość
— Wojciech Gołąbowski

Sakai i Andreas
— Wojciech Gołąbowski

Pośród cieni
— Wojciech Gołąbowski

Co to to, kto to tak pcha
— Marcin Mroziuk

Ho, ho… kurde bele… ho!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

No wiesz ty co…?
— Wojciech Gołąbowski

Kto wrobił G.H. Fretwella?
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż twórcy

Szekspir w parku, metro w likwidacji
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Odbicie w lustrze
— Paweł Ciołkiewicz

Esensja czyta dymki: Styczeń 2018 (2)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Muzyka i maski
— Agnieszka Szady

Trzy spojrzenia na tom trzeci
— Wojciech Gołąbowski, Agnieszka Szady, Robert Wyrzykowski

Blacksad: Lepsze niż ciepłe bułeczki
— Artur Długosz

Krótko o komiksach: Styczeń 2002
— Marcin Herman, Paweł Nurzyński

Tegoż autora

Po komiks marsz: Marzec 2024
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Po komiks marsz: Luty 2024
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: Walka Thora z podwodnym Sauronem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (31)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

I gwiazdka z nieba nie pomoże, kiedy brak natchnienia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tajemnica beczki z solą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Serializacja MCU
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Od Lukrecji Borgii do bitew kosmicznych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Półelfi łotrzyk w kanale burzowym
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zwariowane studentki znów atakują
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.