Kadr, który…: Wiwat postaci drugoplanoweMoje podstawowe skojarzenie z graficzką komiksu „Bionik Jaga” to słowo „morskozielony”. Skojarzenie dotyczące scenariusza to „chaotyczny”.
Agnieszka ‘Achika’ SzadyKadr, który…: Wiwat postaci drugoplanoweMoje podstawowe skojarzenie z graficzką komiksu „Bionik Jaga” to słowo „morskozielony”. Skojarzenie dotyczące scenariusza to „chaotyczny”. „Bionik Jaga” to publikowany w Relaxie komiks Roczka i Karmowskiego (imiona nieznane) o przygodach młodej kobiety, zajmującej się tropieniem i unieszkodliwianiem niebezpiecznych wynalazków. Każdy odcinek stanowi odrębną historię, najczęściej trudną do zrozumienia, a to z powodu wyrywkowo opowiadanej fabuły; poszczególne kadry wyglądają bardziej jak ilustracje do niezaistniałego opowiadania, niż jak pełnoprawny komiks. A szkoda, bo warstwa graficzna jest ciekawa i niebanalna, zupełnie niepodobna do innych dzieł publikowanych w rzeczonym czasopiśmie. Ascetycznie zakomponowane kadry zatopione są w błękitach i seledynach, z bardzo nielicznymi akcentami żółci lub oranżu (na przykład włosy głównej bohaterki). Postaci obwiedzione zostały grubszym konturem, światłocień pojawia się rzadko, a jeżeli już, to tworzony subtelnym kreskowaniem. Natomiast zadziwiająco po amatorsku narysowane są dymki, zupełnie nieprzystosowane do długości wypowiedzi. W odcinku pod tytułem „Szklana śmierć” Jaga zostaje wysłana przez swoich bliżej niesprecyzowanych mocodawców do bliżej niesprecyzowanej instytucji naukowej, gdzie prowadzony jest eksperyment z pączkującymi kulami, które mają „wszystko zatopić w szkliwie”. Ich wzrost uruchamiany jest za pomocą bliżej niesprecyzowanego nadajnika, który trzeba zniszczyć zębami zdalnie sterowanego (w bliżej niesprecyzowany sposób) szczura. Sekwencje ze szczurami to zdecydowanie najmocniejsza strona odcinka – jak widać na załączonym kadrze, są to zwierzęta obdarzone nie tylko zdolnością myślenia abstrakcyjnego, ale i skłonnościami filozoficznymi! 22 grudnia 2016 |
Komiks to nie tylko historyjki obrazkowe. Jest on umownym przedstawieniem rzeczywistości oraz otaczającego nas świata. Jak na ten gatunek patrzono w Polsce Ludowej drugiej połowy lat 70.? I co wspólnego z teoretykami literatury, a także dziennikarzami tygodnika „Razem” mają poszczególne epizody „Porad Praktycznego Pana”? O tym wszystkim przeczytacie w artykule poniżej.
więcej »Komiksy DC z fabułą osadzoną w alternatywnym uniwersum, czyli tak zwane „elseworldy”, między 1990 a 2010 rokiem były normą. W roku 2011 rozpoczęła się era „The New 52”, wielki restart całego uniwersum, które samo stało się w całości takim właśnie elseworldem. Jakby tego było mało, DC postanowiło uruchomić kolejne światy alternatywne w stosunku do nowo powstałego. Tak powstała „Ziemia Jeden”.
więcej »Zmiany, zmiany, zmiany. W 23 zestawieniu najlepiej sprzedających się komiksów, opracowanym we współpracy z księgarnią Centrum Komiksu, same nowości i ani jednej pozycji sprzed miesiąca.
więcej »Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński
Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński
Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński
Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński
„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński
Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński
Nowe status quo
— Marcin Knyszyński
Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński
Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński
Pusta jest jego ręka! Część pierwsza
— Marcin Knyszyński
Kadr, który…: Hrabia narozrabia?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Kadr, który…: Pory roku
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Prezenty świąteczne 2016: Komiksy
— Esensja
Nie przegap: Październik 2016
— Esensja
Esensja czyta dymki: Październik 2016
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch
Po komiks marsz: Październik 2016
— Esensja
Czar „Relaksu” #32: Słowo - zapewne - nie ostatnie
— Sebastian Chosiński
Głowa astronauty czy ufoludka?
— Wojciech Gołąbowski
W świetle i bez niego
— Wojciech Gołąbowski
Właściwy człowiek na właściwym grzbiecie
— Konrad Wągrowski
Trójwymiarowość
— Wojciech Gołąbowski
Sakai i Andreas
— Wojciech Gołąbowski
Pośród cieni
— Wojciech Gołąbowski
Co to to, kto to tak pcha
— Marcin Mroziuk
Ho, ho… kurde bele… ho!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
No wiesz ty co…?
— Wojciech Gołąbowski
Kto wrobił G.H. Fretwella?
— Paweł Ciołkiewicz
Komiksowe pożegnanie
— Marcin Osuch
Biały też może być
— Marcin Osuch
Diplodok remastered
— Marcin Osuch
Wyłącz ten telewizor!
— Marcin Osuch
(Trochę) Anty-Żbik
— Marcin Osuch
Krótko o komiksach: Nie dla dzieci
— Marcin Osuch
Krótko o komiksach: Komiksowa zawiść
— Marcin Osuch
Historia w obrazkach: Konkwistadorzy!
— Sebastian Chosiński
Kajko i Kokosz dla zaawansowanych i nie tylko
— Marcin Osuch
Witaj, belgijski czytelniku!
— Dagmara Trembicka-Brzozowska
Po komiks marsz: Marzec 2024
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Po komiks marsz: Luty 2024
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Krótko o filmach: Walka Thora z podwodnym Sauronem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (31)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
I gwiazdka z nieba nie pomoże, kiedy brak natchnienia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Tajemnica beczki z solą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Serializacja MCU
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Od Lukrecji Borgii do bitew kosmicznych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Półelfi łotrzyk w kanale burzowym
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Zwariowane studentki znów atakują
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Wygląda jak komiks Sieńczyka. Czyżby się inspirował?