
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić |
Komiks Roku 2022 – nominacjePodobnie jak przez kilka ostatnich lat, przedstawiamy Wam listę najlepszych premier komiksowych minionych 12 miesięcy wybranych przez redakcję Esensji. W tym roku jest to 45 pozycji, na które będziecie mogli zagłosować, by ustalić listę czytelniczą. Głosować możecie TUTAJ.
Esensja KomiksKomiks Roku 2022 – nominacjePodobnie jak przez kilka ostatnich lat, przedstawiamy Wam listę najlepszych premier komiksowych minionych 12 miesięcy wybranych przez redakcję Esensji. W tym roku jest to 45 pozycji, na które będziecie mogli zagłosować, by ustalić listę czytelniczą. Głosować możecie TUTAJ. Awanturniczo-przygodowy komiks Patricka Cothiasa i André Juillarda z gatunku płaszcza i szpady urzeka swoim rozmachem oraz pieczołowitością. Intrygi i przygody rozgrywające się na tle wiernie zarysowanych zdarzeń historycznych dostarczają mnóstwo emocji podczas lektury. Legendarne miasta” to tytuł pierwszego tomu z przygodami Alvara Mayora. Album zawiera osiemnaście rozgrywających się w XVI wieku opowieści o przygodach tajemniczego przewodnika, który w kolejnych podróżach po Ameryce Południowej poszukuje prawdy o sobie samym. Publikowaną w latach 1977-1986 na łamach magazynu komiksowego „Skorpio” serię stworzyli dwaj giganci – Carlos Trillo oraz Enrique Breccia. I to w zasadzie powinno wystarczyć za rekomendację… Chyba najlepszy nowy komiks z Batmanem, jaki został wydany w Polsce w minionym roku. Cofamy się do samych początków kariery mrocznego rycerza, który musi zmagać się nie tylko z policją i mieszkańcami Gotham, ale i swoim własnym sobowtórem. W komiksach „DC Black Label” nie zawsze można było znaleźć „Batmana” na wysokim poziomie – tym razem jednak się udało. „Bestia” autorstwa Zidrou i Franka Pé, stanowi autorską wersję przygód stworzenia powołanego do życia przez André Franquina w roku 1952. Wtedy to na łamach magazynu „Spirou” zadebiutował dziwny zwierzak – Marsupilami. Pierwszy tom serii zapowiada się doskonale. Dynamiczna akcja została połączona z umiejętnym poruszaniem drażliwych problemów społecznych. Taka formuła sprawdza się doskonale. Jeśli dodamy do tego niesamowicie efektowne i wysmakowane rysunki umiejętnie nawiązujące do frankofońskiej klasyki komiksów dla dzieci, ale równocześnie wnoszące do niej świeżość i powagę, otrzymamy obraz komiksu, z którym warto spędzić zimowe wieczory. Kolejne, po znakomitej „Sabrinie” znakomite dzieło Nicka Drnaso. Tym razem nie ma w nim jednej bohaterki, lecz zbiór różnych bohaterów, którzy w różnych sytuacjach znajdują się w niekomfortowym położeniu. Jak i w „Sabrinie” mamy tu mistrzostwo stylu i komiksowej narracji – prostota, ale też przejrzystość grafiki, płynnie rozrzucone niedopowiedzenia, fabuła z pozoru pozbawiona emocji, a w rzeczywistości wypełniona nimi po brzegi. Niesamowity komiks Manu Larceneta pozostaje z czytelnikiem na długo po zakończonej lekturze. Niepokojące studium psychiki człowieka poszukującego swojego miejsca w życiu odsłania najmroczniejsze zakamarki ludzkiej duszy. To co najciekawsze czeka nas w kontynuacji tej historii. „Bruno Brazil” to świetna lektura. Szaleńcze tempo akcji i doskonałe rysunki czynią z tych opowieści doskonałą pozycję dla fanów komiksowej klasyki. Scenarzysta porusza wątki, które rozpalały wyobraźnię czytelników przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, ale i dziś pozostają aktualne. Komiksowy James Bond w frankofońskim wydaniu prezentuje się bardzo interesująco i bez wątpienia warto czekać na kolejne dwa tomy wydania zbiorczego. Drugi tom przygód dzielnego trapera i jego rodziny to kolejna porcja przygód dla – niekoniecznie nostalgicznych – miłośników familijnych westernów. John Wagner i Arthur Ranson opowiadają o bezwzględnym zabójcy, który bierze udział w grze w zabijanie. I tyle. Nie ma tu drugiego dna. Nie ma ukrytych znaczeń. Jest za to mnóstwo akcji i przemocy, misternie skonstruowana fabuła oraz świetne rysunki „Clean Break” to drugi po „Dodo” komiks Felipe Nunesa wydany na polskim rynku. Tym razem dostajemy mocną historię noir, rozgrywający się w nowym, wspaniałym i dość przerażającym świecie. Świecie, w którym zakazany jest… cukier. Autor pod płaszczykiem czarnego kryminału, którego akcja osadzona została w realiach s-f, oferuje w gruncie rzeczy złożony dramat psychologiczny z mocnymi wątkami krytyki społecznej. Owszem na pierwszym planie są osobiste problemy bohaterów, ale rozgrywają się one w świecie, który z założenia ma być idealny. Ta nowa utopia ma jednak – jakżeby inaczej – swoje bardzo mroczne oblicze. Nie jest to oczywiście pierwsza refleksja na temat kosztów stworzenia nowego, wspaniałego świata, ale bez wątpienia Nunes podszedł do tego zagadnienia w bardzo oryginalny sposób. Najlepszy komiks wydawnictwa Non Stop Comics A.D. 2022. Oto świat, w którym urzeczywistniają się wszelkie teorie spiskowe – wszystko zależy od ilości osób, które w nie wierzą. Razem z głównym bohaterem komiksu odkrywamy tajemna historię świata, dowiadujemy się na czym tak naprawdę wyrosła nasza cywilizacja i ile prawdy znajdziemy „W archiwum X”. „Departament prawdy” wymaga otwartego umysłu i wyjścia poza utarte schematy – nagradza za odwagę z nawiązką! Holenderska scenarzystka Aimee de Jong opowiada w „Dniach piasku” o bardzo trudnych czasach. Lata trzydzieste ubiegłego wieku, Wielki Kryzys, środkowo południowe stany zasypane gęstym pyłem, bieda, głód i śmierć. Komiks bardzo smutny, grający na emocjach i pokazujący, że cieszyć można się nawet z „ujemnego stanu posiadania”. Jeden z mocniejszych punktów zeszłorocznej oferty Non Stop Comics. „Długiemu pożegnaniu” bliżej do powiastki filozoficznej, niż horroru. O tym, że nie ma tu mrugania okiem do czytelnika, czy żaglowaniem popkulturowymi motywami, niech świadczy fakt, iż przyjaciel detektywa, Groucho ani razu nie stara się być zabawny. Wielowymiarowość scenariusza podszytego melancholią sprawia, że pozycja ta staje się unikatowa i zasługuje na uwagę nie tylko wyjadaczy pulpowych opowieści grozy, do tradycji których „Dylan Dog” bardzo chętnie się odwołuje. Niniejszy album jest swoistym zwieńczeniem całej kolekcji wydawanej przez Naszą Księgarnię. Uzupełnia on paski prasowe o wszelkiej maści rysunki, dowcipy, rysunki, które wyszły spod ręki Charlesa M. Schulza. Bardzo ważne domknięcie całości „Fistaszków zebranych”. W wydawnictwo Non Stop Comics wydało na naszym rynku jeden z najbardziej specyficznych komiksów roku 2022. „Heavy Liquid”, bo o nim mowa, napisany i narysowany przez Paula Pope’a to komiks-psychodelik nie dbający o komfort czytelnika. Znaczy – fajna rzecz. Nakreślona z rozmachem tajemnicza historia fantastycznonaukowa. Bohater przemierza korytarze ogromnego statku kosmicznego, napotykając na swej drodze ludzi, automaty i dziwne istoty, a my wraz z nim powoli odkrywamy tajemnice świata go otaczającego. Szczegółowa grafika w stylu Moebiusa, SF przywołujące nieco na myśl „Robota” Snerga, „Non-Stop” Aldissa, bądź „Prom kosmiczny 03” Grega Beara czy dzieła Petera Wattsa. „Jedynaczka” to piękna i pobudzająca wyobraźnię opowieść o niezwykłej podróży. Mała dziewczynka wybiera się na spacer do swojej babci, ale zanim do niej trafi, przeżywa wiele niesamowitych emocji w prawdziwie baśniowym świecie. Joker jako sadystyczny, seryjny morderca, Harley jako ścigająca go policyjna profilerka. Zupełnie inny Joker, zupełnie inna Harley – choć z powyższego opisu wcale to nie wynika. Skrajnie realistyczne podejście do komiksowej relacji dwóch etatowych klaunów DC Comics – choć tu, zarówno im, jak i wspomnianej relacji, daleko do utartego już popkulturowego wzorca. Bardzo mocny punkt oferty Egmontu 2022 roku. „Wanted Lucky Luke” to drugi tom przygód dzielnego kowboja autorstwa Matthieu Bonhomme’a. Scenarzysta i rysownik w jednej osobie proponuje nam autorskie podejście do przygód postaci stworzonej przez Morrisa (a później rozwiniętej przez Goscinnego). I jest to podeście więcej niż udane. Trzeci tom zbiorczy najlepszego komiksu o Lucyferze, Gwieździe Zarannej, dawnym władcy piekieł. Mike Carey opowiedział o tym, co porabiał Lucyfer zaraz po tym, jak opuścił piekło po konfrontacji z Morfeuszem – i zrobił to w niesamowity sposób. Zakończenie „Lucyfera” jest takie, jak cała seria – inteligentne, emocjonujące, nacechowane magią, grozą i… niedopowiedzeniem. „Mały astronauta” nie jest typową pozycją mówiącą o nieuleczalnej chorobie. Zamiast wyrzucania żalu lub szokowania odbiorcy, jej celem jest ukazanie życia codziennego rodzin dotkniętych wspomnianym problemem. Nie mówi, że wszystko idzie jak po maśle ale jednocześnie pokazuje, że nie jest to również brnięcie przez permanentną depresję. Tom swoją obecnością zmienił życie wielu osób. I wciąż to robi. Za każdym razem, kiedy zdecydujemy się sięgnąć po ten komiks. „Młody Leonardo” to świetny komiks adresowany do najmłodszych, ukazujący fascynujące życie Leonarda da Vinci. Nie ma to, co zrozumiałe, skomplikowanych wywodów na temat renesansowego wynalazcy, naukowca i artysty. Zamiast tego otrzymujemy utrzymane w konwencji komiksu dziecięcego zabawne jednoplanszówki z młodym geniuszem w roli głównej. |
W pierwszym roku działalności TM-Semic do niewielkiego grona superbohaterów, którzy otrzymali swoje miesięczniki dołączył także Superman. I trzeba przyznać, że wejście miał wzorowe.
więcej »Prezentujemy zdjęcia ze spotkania z Grzegorzem Rosińskim, które miało miejsce w dniu 3 marca 2023. Spotkanie odbyło się w Galerii Komiksu i Ilustracji Polishcomicart.pl.
więcej »Wydawnictwo Egmont wprowadza sukcesywnie na nasz rynek komiksy Alana Moore’a z jego własnego imprintu założonego w wydawnictwie „Wildstorm” w 1999 roku – „America’s Best Comics”. Trzytomowy „Tom Strong” powstawał w latach świetności „ABC” – zobaczmy co ciekawego możemy tu znaleźć.
więcej »Kurde blaszka!
— Marcin Knyszyński
Podpatrywanie człowieczeństwa
— Marcin Knyszyński
Suprawielki pantechnobarok
— Marcin Knyszyński
Teraz (naprawdę) mamy kryzys
— Marcin Knyszyński
Zielone koszmary
— Marcin Knyszyński
To jest Sparta!!!
— Marcin Knyszyński
Między złotem a srebrem
— Marcin Knyszyński
Ten, którego nadejście zauważasz
— Marcin Knyszyński
Samotni wśród bliskich
— Marcin Knyszyński
Gdy zło zwycięża…
— Marcin Knyszyński
Najlepsze komiksy 2022 roku
— Esensja Komiks
Co łączy Forda Falcona z Czerwonym Baronem?
— Marcin Osuch
Rewolucja zaczyna się tutaj…
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Kiedy przypłynie perłowa łódź…
— Paweł Ciołkiewicz
Najlepszy tata, na świecie
— Paweł Ciołkiewicz
Komiksowe Top 10: Komiksowe Top 2022 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Komiksowe Top 10: Grudzień 2022
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Pejzaż wojenny. Piękna podróż przez okrutny czas
— Paweł Stolarczyk
Włoch, Niemiec i Rosjanin uciekają z niewoli…
— Paweł Ciołkiewicz
Po komiks marsz: Grudzień 2022
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch
Poszukiwacze zaginionego celu
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Teatr cieni
— Paweł Ciołkiewicz
Imperium po drugiej stronie lustra
— Tomasz Nowak
W grocie króla trolli
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Nadchodzą mroczne czasy
— Marcin Knyszyński
W chwili cierpienia każdy jest sam
— Paweł Ciołkiewicz
Podróż do wnętrza Ter
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
A po nocy przychodzi dzień
— Marcin Knyszyński
Książkomiks
— Dagmara Trembicka-Brzozowska
Pustynia rzeczywistości
— Paweł Ciołkiewicz
Najlepsze komiksy 2022 roku
— Esensja Komiks
Spotkania autorskie podczas „Niech żyje komiks!”
— Esensja Komiks
Najlepsze komiksy 2021 roku
— Esensja Komiks
Najlepsze komiksy 2021 – nominacje
— Esensja Komiks
Najlepsze komiksy 2020 roku
— Esensja Komiks
Komiks roku 2020 - nominacje
— Esensja Komiks
Nowy „Thorgal” już niedługo
— Esensja Komiks
Najczarniejsze szwarccharaktery polskiego komiksu
— Esensja Komiks
10 najlepszych komiksów 2019 roku
— Esensja Komiks
Najlepsze komiksy 2019 roku - nominacje
— Esensja Komiks