
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić |
Najlepsze komiksy 2021 rokuW głosowaniu na komiks roku 2021 czytelnicy Esesnji przyznali tytuł najlepszego albumowi „Dom” Paco Roki, wydanemu przez Kulturę Gniewu. Poniżej pierwsza dziesiątka głosowania.
Esensja KomiksNajlepsze komiksy 2021 rokuW głosowaniu na komiks roku 2021 czytelnicy Esesnji przyznali tytuł najlepszego albumowi „Dom” Paco Roki, wydanemu przez Kulturę Gniewu. Poniżej pierwsza dziesiątka głosowania. Piękna, skromna lecz wielowymiarowa historia. Komiks opowiada o trojgu rodzeństwa, które wraca do swego rodzinnego domu po śmierci ich ojca, by zrobić tam porządki i być może przygotować do sprzedaży. Miejsce budzi w nich wiele wspomnień, każąc spojrzeć na nowo na swe dzieciństwo i rodzinne więzy. Nieskomplikowana, ale bardzo ładna strona graficzna, niby prosty, ale wielowarstwowy, przepełniony retrospekcjami scenariusz, prawdziwe emocje, uniwersalna tematyka, ale w bardzo osobistym spojrzeniu czynią z „Domu” dzieło naprawdę wyjątkowe. W naszych corocznym plebiscycie kierujemy się zasadą, że nie umieszczamy w nim wznowień. W przypadku tego albumu zrobiliśmy wyjątek, przede wszystkim ze względu na bogactwo materiałów dodatkowych. A swoją drogą, w tym wydaniu znajdziecie także niepublikowane nigdy w wersjach albumowych kadry i całe strony. Czy można stworzyć ciekawy komiks o niewidomej dziewczynce i jej koleżance, będącej mimem? Maciej Kur i Magdalena Kania udowodnili, że można i to jeszcze jak można. „Emilka Sza” jest kolejnym przykładem, że w Polsce powstaję ciekawe i oryginalne historyjki obrazkowe. A oto kolejne dzieło duetu Tom King, Mitch Gerads. „Szeryf Babilonu” nie jest tak dobry jak „Mister Miracle”, ale ma wszystko, aby stanąć w szranki o tytuł najlepszego komiksu roku 2021. Przeznaczony jest oczywiście tylko dla dorosłych. Jest brutalny, dosadny, krwawy – ale i inteligentny, pasjonujący oraz prawdziwie wstrząsający. King/Gerads to uznana marka – panowie poruszają się swobodnie zarówno w świecie superbohaterów jak i poza nim. Kolejny tom przygód kociego detektywa (ale czytać można nie znając poprzednich) jest jak zwykle perfekcyjnie narysowany i jak zwykle pokazuje w tle realne zdarzenia z powojennych Stanów Zjednoczonych: od epidemii polio, przez niszczenie transportu miejskiego aż po plenerowe spektakle teatralne. Te ostatnie w tajemniczy sposób łączą się z pierwszoplanowym wątkiem, czyli morderstwem przewodniczącego związku zawodowego budowniczych metra. Lektura obowiązkowa nie tylko dla wielbicieli kryminałów w klimatach noir, ale dla każdego miłośnika dobrego komiksu. Lektura „Katedry Otchłani” potrafi zająć dłuższą chwilę. Po prostu niekiedy trzeba wręcz nacieszyć oko pracami francuskiego rysownika Sébastiena Greniera, zatrzymując się na dłużej, zwłaszcza kiedy mamy do czynienia z monumentalnymi, dwustronicowymi pracami. Strzałem w dziesiątkę było to, że wydawnictwo Lost In Time zdecydowało się wydać tę pozycję w powiększonym formacie. Może i jest on mniej poręczny, ale dzięki temu można w pełni docenić wizualny rozmach przesyconych szczegółami prac. Klasyk. J.M. DeMatteis i Sal Buscema przedstawili Spider-Mana w nieco innym wydaniu niż rządzący i dzielący w latach dziewięćdziesiątych Todd McFarlane. Położyli o wiele większy nacisk na psychologiczną warstwę postaci – nie tylko samego Pająka, ale i jego wrogów. Sęp, Puma, Zielony Goblin i jeszcze kilku innych marvelowskich złoli zostało przedstawionych jak moralnie niejednoznaczne i wewnętrzne skonfliktowane postacie. Znakomita rzecz – nie do przeoczenia przez fanów „TM-Semic”. Jest coś w tym, że frankofońskich twórców komiksowych od dawna tematyka Dzikiego Zachodu. „Do ostatniego” to kolejna taka produkcja i trzeba przyznać, że wygląda ciekawie, trochę w duch „Bez przebaczenia” Eastwooda”. Rozpisana na pięć wątków, przepełniona czarnym humorem, zaskakująca opowieść o przewrotności losu w stylu „Magnolii” Paula Thomasa Andersona. Rzecz więc może nie niespotykana, ale jednak w historii polskiego komiksu dosyć wyjątkowa. Misterna konstrukcja scenariusza, niebanalna grafika, oryginalne kadrowanie, jeden z ciekawszych polskich komiksów ostatnich lat. „Shankar” to wielowymiarowa opowieść o losach mitycznego bohatera, który przemierza świat, szukając prawdy o sobie samym. Bez wątpienia Eduardo Mazzitelli gra w tej samej, najwyższej lidze, nieosiągalnej dla większości komiksowych scenarzystów. Umiejętność czerpania z mitów, baśni, legend oraz współczesnej kultury popularnej i literatury czyni z jego dzieła, opowieść absolutnie wyjątkową. ![]() 27 marca 2022 |
W pierwszym roku działalności TM-Semic do niewielkiego grona superbohaterów, którzy otrzymali swoje miesięczniki dołączył także Superman. I trzeba przyznać, że wejście miał wzorowe.
więcej »Prezentujemy zdjęcia ze spotkania z Grzegorzem Rosińskim, które miało miejsce w dniu 3 marca 2023. Spotkanie odbyło się w Galerii Komiksu i Ilustracji Polishcomicart.pl.
więcej »Wydawnictwo Egmont wprowadza sukcesywnie na nasz rynek komiksy Alana Moore’a z jego własnego imprintu założonego w wydawnictwie „Wildstorm” w 1999 roku – „America’s Best Comics”. Trzytomowy „Tom Strong” powstawał w latach świetności „ABC” – zobaczmy co ciekawego możemy tu znaleźć.
więcej »Kurde blaszka!
— Marcin Knyszyński
Podpatrywanie człowieczeństwa
— Marcin Knyszyński
Suprawielki pantechnobarok
— Marcin Knyszyński
Teraz (naprawdę) mamy kryzys
— Marcin Knyszyński
Zielone koszmary
— Marcin Knyszyński
To jest Sparta!!!
— Marcin Knyszyński
Między złotem a srebrem
— Marcin Knyszyński
Ten, którego nadejście zauważasz
— Marcin Knyszyński
Samotni wśród bliskich
— Marcin Knyszyński
Gdy zło zwycięża…
— Marcin Knyszyński
Najlepsze komiksy 2021 – nominacje
— Esensja Komiks
Nie przegap: Listopad 2021
— Esensja
Szekspir w parku, metro w likwidacji
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Prezenty świąteczne 2021: Komiksy
— Esensja Komiks
Piękne „nic”
— Marcin Osuch
Znacie? Tak się Wam tylko wydaje
— Marcin Osuch
Po komiks marsz: Październik 2021
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Nie przegap: Wrzesień 2021
— Esensja
Kadry jak malowidła
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Po komiks marsz: Wrzesień 2021
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Sławomir Grabowski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch
Za dużo bohaterów
— Marcin Knyszyński
Demony podświadomości
— Maciej Jasiński
Nadchodzą mroczne czasy
— Marcin Knyszyński
Krótko o komiksach: Pies Dylan wkracza do akcji
— Wojciech Gołąbowski
Kajko i Kokosz dla zaawansowanych i nie tylko
— Marcin Osuch
Jak to z tym Relaxem było
— Marcin Osuch
Finał najdłuższej przygody w historii polskiego komiksu
— Maciej Jasiński
Materiał na film
— Marcin Osuch
Szkaradzieństwo wewnątrz wielkiej pozłacanej ramy
— Paweł Ciołkiewicz
Dobra zmiana
— Marcin Knyszyński
Najlepsze komiksy 2022 roku
— Esensja Komiks
Komiks Roku 2022 – nominacje
— Esensja Komiks
Spotkania autorskie podczas „Niech żyje komiks!”
— Esensja Komiks
Najlepsze komiksy 2021 – nominacje
— Esensja Komiks
Najlepsze komiksy 2020 roku
— Esensja Komiks
Komiks roku 2020 - nominacje
— Esensja Komiks
Nowy „Thorgal” już niedługo
— Esensja Komiks
Najczarniejsze szwarccharaktery polskiego komiksu
— Esensja Komiks
10 najlepszych komiksów 2019 roku
— Esensja Komiks
Najlepsze komiksy 2019 roku - nominacje
— Esensja Komiks