Kadr, który…: Po imprezceTen kadr to ostatnia szansa spojrzenia na śpiące bohaterki – za chwilę się przebudzą, bo słońce jest już wysoko i świeci im w oczy… Dziewczyny, urządziwszy sobie babski wieczór na pomościku nad basenem letniej willi, po długich nocnych rodaków rozmowach padły tam, gdzie siedziały.
Agnieszka ‘Achika’ SzadyKadr, który…: Po imprezceTen kadr to ostatnia szansa spojrzenia na śpiące bohaterki – za chwilę się przebudzą, bo słońce jest już wysoko i świeci im w oczy… Dziewczyny, urządziwszy sobie babski wieczór na pomościku nad basenem letniej willi, po długich nocnych rodaków rozmowach padły tam, gdzie siedziały. „Sielanka”, czwarty tomik z cyklu „Lou!” jest – jak już wspominałam w recenzji – pełna urzekających kadrów, z których wprost emanuje klimat śródziemnomorskiego lata: leniwe, oślepiająco jasne dni, złociste popołudnia oraz noce pełne ciepłych wietrzyków i ćwierkania cykad… ech, rozmarzyłam się. Cztery nastolatki śpiące wśród straszliwego bałaganu… to jest, przedmiotów niezbędnych do dobrej zabawy: miniwieża, odtwarzacz mp3, słodycze, popcorn, chusteczki do nosa (Mina niedawno rozstała się z chłopakiem), karty do gry, napoje. W rogu widać cząstki melona, który to przysmak przewija się przez cały komiks. Lou zwinęła się w kłębek, Mina spoczywa w kuszącej pozie małej kobietki, Karina rozwaliła się na dmuchanym materacu niczym furman (założę się, że chrapie), zaś buntownicza gotka Emilia – o rany, ssie kciuk! Co zapewne ma stanowić czytelną sugestię, że dziewczyna jest dużo bardziej dziecinna i osamotniona, niż udaje. Julien Neel bardzo precyzyjnie oddaje pory dnia, w których rozgrywa się akcja poszczególnych kadrów: tutaj mamy żywe barwy i krótkie cienie wskazujące na to, że pewnie dochodzi już południe – normalna pora, o której wstają imprezujące nastolatki. Cień zadaszenia kładzie się na falującej wodzie, co jest namalowane niby od niechcenia, ale bardzo przekonująco. Dbałość o szczegóły wyraża się także w precyzyjnym rysowaniu tych wszystkich rozsypanych cukierków, chrupek, kart i płyt z muzyką, o których wspominałam. Melony wyglądają na nietknięte – czyżby znów nikt nie docenił kulinarnej oferty mamy Emilii?… 26 stycznia 2010 |
Komiks to nie tylko historyjki obrazkowe. Jest on umownym przedstawieniem rzeczywistości oraz otaczającego nas świata. Jak na ten gatunek patrzono w Polsce Ludowej drugiej połowy lat 70.? I co wspólnego z teoretykami literatury, a także dziennikarzami tygodnika „Razem” mają poszczególne epizody „Porad Praktycznego Pana”? O tym wszystkim przeczytacie w artykule poniżej.
więcej »Komiksy DC z fabułą osadzoną w alternatywnym uniwersum, czyli tak zwane „elseworldy”, między 1990 a 2010 rokiem były normą. W roku 2011 rozpoczęła się era „The New 52”, wielki restart całego uniwersum, które samo stało się w całości takim właśnie elseworldem. Jakby tego było mało, DC postanowiło uruchomić kolejne światy alternatywne w stosunku do nowo powstałego. Tak powstała „Ziemia Jeden”.
więcej »Zmiany, zmiany, zmiany. W 23 zestawieniu najlepiej sprzedających się komiksów, opracowanym we współpracy z księgarnią Centrum Komiksu, same nowości i ani jednej pozycji sprzed miesiąca.
więcej »Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński
Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński
Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński
Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński
„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński
Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński
Nowe status quo
— Marcin Knyszyński
Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński
Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński
Pusta jest jego ręka! Część pierwsza
— Marcin Knyszyński
Kadr, który…: Cały kemping śpiewa z nami
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Kadr, który…: Noc nad basenem
— Agnieszka Szady
Kadry, które mnie zachwyciły
— Agnieszka Szady
Esensja czyta dymki: Marzec-kwiecień 2009
— Jakub Gałka, Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Po komiks marsz: Styczeń 2009
— Esensja
Głowa astronauty czy ufoludka?
— Wojciech Gołąbowski
W świetle i bez niego
— Wojciech Gołąbowski
Właściwy człowiek na właściwym grzbiecie
— Konrad Wągrowski
Trójwymiarowość
— Wojciech Gołąbowski
Sakai i Andreas
— Wojciech Gołąbowski
Pośród cieni
— Wojciech Gołąbowski
Co to to, kto to tak pcha
— Marcin Mroziuk
Ho, ho… kurde bele… ho!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
No wiesz ty co…?
— Wojciech Gołąbowski
Kto wrobił G.H. Fretwella?
— Paweł Ciołkiewicz
Tak naprawdę nie dzieje się nic, i nie stanie się nic aż do końca
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Budowanie to radość…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Matki i córki
— Agnieszka Szady
Esensja czyta dymki: Marzec-kwiecień 2009
— Jakub Gałka, Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Ten straszliwy wiek dojrzewania
— Agnieszka Szady
Wakacje, słodkie wakacje
— Agnieszka Szady
Dla dziewczynek (ale chłopcy w sekrecie też mogą poczytać)
— Konrad Wągrowski
Po komiks marsz: Marzec 2024
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Po komiks marsz: Luty 2024
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Krótko o filmach: Walka Thora z podwodnym Sauronem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (31)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
I gwiazdka z nieba nie pomoże, kiedy brak natchnienia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Tajemnica beczki z solą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Serializacja MCU
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Od Lukrecji Borgii do bitew kosmicznych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Półelfi łotrzyk w kanale burzowym
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Zwariowane studentki znów atakują
— Agnieszka ‘Achika’ Szady