Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Makoto Yukimura
‹Saga Winlandzka #3›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSaga Winlandzka #3
Tytuł oryginalnyヴィンランド・サガ
Scenariusz
Data wydania6 kwietnia 2018
RysunkiMakoto Yukimura
Wydawca Hanami
CyklSaga Winlandzka
ISBN9788365520227
Cena65,00
Gatunekfantasy, historyczny, manga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Jaki ojciec, taki syn?
[Makoto Yukimura „Saga Winlandzka #3” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Zdarzenia przedstawione w trzecim tomie „Sagi Winlandzkiej” stanowią bezpośrednią kontynuację wypadków opisanych w poprzedniej odsłonie serii. Do rangi głównych postaci urastają Thorfinn, Thorkell oraz Askeladd, ale tym razem przedstawienie kradnie im syn króla Swena – Kanut.

Paweł Ciołkiewicz

Jaki ojciec, taki syn?
[Makoto Yukimura „Saga Winlandzka #3” - recenzja]

Zdarzenia przedstawione w trzecim tomie „Sagi Winlandzkiej” stanowią bezpośrednią kontynuację wypadków opisanych w poprzedniej odsłonie serii. Do rangi głównych postaci urastają Thorfinn, Thorkell oraz Askeladd, ale tym razem przedstawienie kradnie im syn króla Swena – Kanut.

Makoto Yukimura
‹Saga Winlandzka #3›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSaga Winlandzka #3
Tytuł oryginalnyヴィンランド・サガ
Scenariusz
Data wydania6 kwietnia 2018
RysunkiMakoto Yukimura
Wydawca Hanami
CyklSaga Winlandzka
ISBN9788365520227
Cena65,00
Gatunekfantasy, historyczny, manga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Askeladd nadal przetrzymuje syna Kanuta i chce wykorzystać go jako kartę przetargową w rozmowach z królem. Najpierw musi jednak przeczekać zimę w wiosce, którą znalazł po drodze. O jego determinacji i bezwzględności niech świadczy to, że by zapewnić sobie bezpieczeństwo, wydał rozkaz wymordowania wszystkich jej mieszkańców. Pamiętamy jednak, że jednej dziewczynie udało się zbiec i, jak można było się domyślać, ta ucieczka ma teraz kluczowe znaczenie dla rozwoju wypadków. Wieści o oddziale wikingów okupującym małą wioskę dochodzą bowiem do uszu Thorkella, który wraz ze swymi żołnierzami zimuje w Środkowej Anglii, w Mercji, i mówiąc delikatnie, strasznie się nudzi. Zarówno on, jak i jego ludzie po prostu potrzebują wojny. W tej sytuacji informacje pochodzące od zbiegłej dziewczyny okazują się zbawienne. Thorkell jest niemal pewny, że tym oddziałem są wojownicy Askeladda i natychmiast, nie bacząc na to, że warunki atmosferyczne są niesprzyjające, decyduje się wyruszyć. Wie, że to niepowtarzalna okazja do tego, by przechwycić królewskiego syna.
Tymczasem w wiosce dochodzi do dramatu bezpośrednio dotyczącego właśnie Kanuta. Syn króla wikingów dał się poznać w poprzednim tomie jako osoba delikatna, strachliwa i chwiejna emocjonalnie. Co gorsza, ma on ogromny problem nie tylko z udźwignięciem ciężaru władzy, ale także z własną tożsamością. Zamknięty w sobie, zagubiony i słaby następca tronu zupełnie nie pasuje do realiów, w jakich się znalazł. Sprawy nie ułatwia również jego wygląd i nawyki – Kanut wygląda bowiem i zachowuje się jak… dziewczyna. Nie trzeba dodawać, że wśród wikingów nie zjednuje mu to zwolenników. Jednak zdarzenia, jakie mają miejsce we wiosce zmieniają jego nastawienie do życia. Chłopak uświadamia sobie, że jeśli chce przetrwać we wrogim świecie, musi stać się kimś innym. Czy jednak będzie to możliwe?
Akcja w trzecim tomie serii toczy się błyskawicznie. Makoto Yukimura prowadzi narrację w typowy dla mangi sposób. Poszczególne sekwencje walk, retrospekcje oraz pościgi rozpisane zostały na wiele stron, dzięki czemu możemy doświadczać ich w naprawdę intensywny, niemal filmowy sposób. Szczególnie daje tu o sobie znać umiejętność „reżyserowania” dynamicznych scen. Mamy zatem epickie bitwy, wyczerpujące pojedynki i mrożące krew w żyłach wyczyny berserków. Jest brutalnie i krwawo, ale autor stara się także tu i ówdzie rozładować nieco napięcie, wprowadzając do opowieści nieco humoru. Co więcej, bardzo istotną rolę odgrywają psychologiczne aspekty rozwoju bohaterów oraz relacje pomiędzy nimi. Na pewno najciekawszy zwrot akcji związany jest z postacią Kanuta, ale relacje pomiędzy Thorfinnem a Askeladdem oraz Thorkelem również stają się coraz bardziej intrygujące. Motywem przewodnim znów stają się relacje ojcowsko-synowskie, które można tu śledzić w rozmaitych konfiguracjach. Co istotne, nie są one tylko dodatkiem do tej opowieści, ale można wręcz odnieść wrażenie, że mają i będą miały nadal decydujący wpływ na rozwój dalszych wypadków. Można się bowiem domyślać, że przyszłość Thorfinna oraz Kanuta – choć obaj znajdują się przecież w skrajnie odmiennych sytuacjach – zostanie w znacznym stopniu ukształtowana przez ich ojców.
„Saga Winlandzka” z każdym kolejnym tomem staje się coraz ciekawsza. Poszczególne tomy pomimo ich ogromnej objętości pochłania się błyskawicznie. Za nami już trzy tomy liczące łącznie znacznie ponad 1200 stron, a zakończenie trzeciego tomu w zasadzie na nowo ustawia całą narrację i sprawia, że – w pewnym sensie – wszystko zaczyna się od początku. Makoto Yukimura doprowadza swoją opowieść do punktu, w którym najciekawsze dopiero przed nami, wygląda bowiem na to, że będziemy świadkami prawdziwej, krwawej i bezwzględnej gry o tron.
koniec
2 sierpnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Idź do krateru wulkanu Snæfellsjökull…
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

20 IV 2024

Powieść „Podróż do wnętrza Ziemi” Juliusza Verne′a została opublikowana w 1864 roku i choć nawet wówczas zaprezentowane w niej teorie miały w sobie o wiele więcej z fantastyki niż nauki, to do dziś zachwyca kolejne pokolenia czytelników. Dla tych, którzy wolą rysunki od żywego tekstu, Egmont przygotował jej wierną adaptację komiksową.

więcej »

Zamknięcie etapu
Andrzej Goryl

19 IV 2024

Dziesiąty tom „Ms Marvel” jest jednocześnie ostatnim pisanym przez G. Willow Wilson – autorkę, która zapoczątkowała tę serię i stworzyła postać Kamali Khan. Scenarzystka prowadziła tę postać przez ponad pięćdziesiąt zeszytów, a jej cykl przez cały ten czas utrzymywał równy, wysoki poziom (z drobnymi potknięciami, nie rzutującymi na ogólną jakość). Jak wypadło zakończenie tej serii?

więcej »

Małe sprzeczki w nowej rodzinie
Maciej Jasiński

18 IV 2024

Pierwsze dwa tomy serii „Pan Borsuk i pani Lisica” były naprawdę interesującymi komiksami przedstawiającymi wspólne życie dwóch zupełnie obcych kulturowo rodzin. Pan Borsuk wychowujący samotnie trójkę dzieci oraz pani Lisica, która wraz z córką musiała uciekać przed myśliwymi – zamieszkali razem w norce, tworząc z czasem jedno gospodarstwo domowe. W kolejnych albumach czytelnicy będą mieli okazję lepiej poznać bohaterów.

więcej »

Polecamy

Batman zdemitologizowany

Niekoniecznie jasno pisane:

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część pierwsza
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Krótko o komiksach: W oczekiwaniu na tornado?
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Uprawa pszenicy jeszcze nigdy nie była tak fascynująca
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Duchy umarłych
— Paweł Ciołkiewicz

Chłopi i niewolnicy
— Paweł Ciołkiewicz

Krwawa gra o tron
— Paweł Ciołkiewicz

Brzemię władzy
— Paweł Ciołkiewicz

Prawdziwy wojownik nie potrzebuje miecza
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Piękny umysł
— Paweł Ciołkiewicz

Mieć chaos w sobie
— Paweł Ciołkiewicz

Blask z innej przestrzeni
— Paweł Ciołkiewicz

Między prawdą a kłamstwem
— Paweł Ciołkiewicz

Nosferatu ponad wszystko
— Paweł Ciołkiewicz

Obrzęd przejścia
— Paweł Ciołkiewicz

Szklane domy
— Paweł Ciołkiewicz

Miejska pułapka
— Paweł Ciołkiewicz

Przeciwstawić się losowi
— Paweł Ciołkiewicz

Powszechna historia nikczemności
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.