Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Naoki Urasawa
‹Chłopaki z dwudziestego wieku #1›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułChłopaki z dwudziestego wieku #1
Scenariusz
Data wydaniasierpień 2018
RysunkiNaoki Urasawa
Wydawca Hanami
CyklChłopaki z dwudziestego wieku
ISBN9788365520241
Cena65,00
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Chłopięce zabawy
[Naoki Urasawa „Chłopaki z dwudziestego wieku #1” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Chłopaki z dwudziestego wieku” to manga zawierająca wszystkie najlepsze cechy twórczości Naoki Urasawy. Mamy tu doskonale skonstruowaną fabułę, wielowątkową narrację, świetnie rozpisanych bohaterów i efektowne rysunki. Można powiedzieć, że kolejne dzieło japońskiego mistrza po prostu nie ma słabych stron.

Paweł Ciołkiewicz

Chłopięce zabawy
[Naoki Urasawa „Chłopaki z dwudziestego wieku #1” - recenzja]

„Chłopaki z dwudziestego wieku” to manga zawierająca wszystkie najlepsze cechy twórczości Naoki Urasawy. Mamy tu doskonale skonstruowaną fabułę, wielowątkową narrację, świetnie rozpisanych bohaterów i efektowne rysunki. Można powiedzieć, że kolejne dzieło japońskiego mistrza po prostu nie ma słabych stron.

Naoki Urasawa
‹Chłopaki z dwudziestego wieku #1›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułChłopaki z dwudziestego wieku #1
Scenariusz
Data wydaniasierpień 2018
RysunkiNaoki Urasawa
Wydawca Hanami
CyklChłopaki z dwudziestego wieku
ISBN9788365520241
Cena65,00
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Kenji to trzydziestokilkuletni mężczyzna prowadzący wspólnie z matką sklep i wychowujący dziecko… swojej siostry. Dziewczyna wróciła jakiś czas temu do domu tylko po to, by zostawić córkę i znów zniknąć. Kenji stara się jakoś sprostać roli zastępczego ojca. Nie jest to łatwe, bo sklep nie przynosi zbyt dużych pieniędzy, a wiecznie narzekająca matka również nie ułatwia mu życia. Sędziwa kobieta największy żal do syna ma za to, że prowadzony od pokoleń, rodzinny sklep monopolowy zamienił we franczyzowe kombini „King Mart”, czyli sieciowy sklep z artykułami pierwszej potrzeby. W życiu Kenjiego zachodzą radykalne zmiany, gdy pewnego dnia jego sklep odwiedzają policjanci. Jak się okazuje, prowadzą śledztwo w sprawie zaginięcia pana Shikishimy i całej jego rodziny. Śledczy uważają, że rozmowa ze sklepikarzem może im pomóc, bo ten zaopatrywał zaginionego w alkohol. Sprawa jest bardzo tajemnicza, a dodatkowo mrocznego wymiaru nabiera, gdy Kenji odkrywa na drzwiach domu zaginionego tajemniczy, a jednocześnie zastanawiająco znajomy symbol. Jakby tego było mało, cały czas pojawiają się doniesienia o kolejnych morderstwach popełnianych w Japonii oraz niepokojących zjawiskach rozgrywających się gdzieś w świecie.
Akcja komiksu biegnie wielotorowo. Autor prowadzi kilka, przeplatających się ze sobą w zaskakujący sposób linii narracyjnych, które usytuowane są w różnych punktach czasowych. Główne zdarzenia mają miejsce w roku 1997, ale raz po raz odbywamy wycieczki do przeszłości oraz obserwujemy przebitki z przyszłości. Cofamy się zatem do lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, by śledzić poczynania kilkuletniego i kilkunastoletniego Kenjiego. Widzimy jak w roku 1969 wraz z przyjaciółmi buduje sobie bazę, by spędzać w niej czas oddając się dziecięcym fantazjom o ratowaniu świata przez złoczyńcami. W roku 1979 marzy natomiast o karierze gitarzysty grającego koncerty dla ogromnej publiczności. Wybiegamy również do wieku dwudziestego pierwszego, by dowiedzieć się, że świt w jakiś cudowny sposób uniknął katastrofy. Śledząc japońskie perypetie Kenjiego, dowiadujemy się również co się dzieje w świecie. Pozornie nieistotne informacje zostają wplecione w akcję za sprawą artykułów prasowych opisujących zdarzenia rozgrywające się m.in. w Stanach Zjednoczonych i Europie. Warto od samego początku zwracać na nie baczną uwagę, ponieważ wszystkie są ściśle związane z tą opowieścią. Nad wszystkim zaś cały czas unosi się atmosfera wielkiej tajemnicy.
Również pod względem graficznym manga oferuje to, do czego Naoki Urasawa już przyzwyczaił swoich czytelników. Odtworzone z niebywałą dbałością o szczegóły, czasami przypominające wręcz fotografie tła oraz specyficzne, rozpoznawalne na pierwszy rzut oka, twarze bohaterów to charakterystyczne cechy jego twórczości. Poza tym mamy tu niezwykle dynamiczne sceny walk i pościgów. Wszystko jest niezwykle czytelne i przejrzyste, dzięki czemu komiks w zasadzie sam się czyta.
„Chłopaki z dwudziestego wieku” to doskonała lektura dla wszystkich miłośników dobrych, sensacyjnych opowieści. Doskonałe rysunki, dynamiczna akcja, umiejętnie budowane napięcie, skrupulatnie skonstruowany kontekst zdarzeń oraz mroczna tajemnica przenikająca całą fabułę czynią z tej mangi świetną powieść graficzną. Mozaikowa struktura narracji sprawia, że czytelnik musi w pełni zaangażować się w samodzielne dopasowywanie poszczególnych elementów tej skomplikowanej układanki. Dbałość o najdrobniejsze szczegóły świadczy o tym, że autor nie chce zawieść zaufania, jakim obdarzają go czytelnicy i ma świadomość tego, że oczekują oni od niego coraz więcej. Ktoś, kto ma za sobą lekturę innych serii Urasaway – na przykład „Monstera”, czy „Pluto” – znajdzie w tym komiksie doskonale sobie znane właściwości, ale w jeszcze lepszym wydaniu. Osoby, które natomiast od „Chłopaków” zaczną przygodę z dorobkiem tego mistrza mangi, bez wątpienia sięgną po jego inne dostępne na naszym rynku mangi.
koniec
12 października 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zamknięcie etapu
Andrzej Goryl

19 IV 2024

Dziesiąty tom „Ms Marvel” jest jednocześnie ostatnim pisanym przez G. Willow Wilson – autorkę, która zapoczątkowała tę serię i stworzyła postać Kamali Khan. Scenarzystka prowadziła tę postać przez ponad pięćdziesiąt zeszytów, a jej cykl przez cały ten czas utrzymywał równy, wysoki poziom (z drobnymi potknięciami, nie rzutującymi na ogólną jakość). Jak wypadło zakończenie tej serii?

więcej »

Małe sprzeczki w nowej rodzinie
Maciej Jasiński

18 IV 2024

Pierwsze dwa tomy serii „Pan Borsuk i pani Lisica” były naprawdę interesującymi komiksami przedstawiającymi wspólne życie dwóch zupełnie obcych kulturowo rodzin. Pan Borsuk wychowujący samotnie trójkę dzieci oraz pani Lisica, która wraz z córką musiała uciekać przed myśliwymi – zamieszkali razem w norce, tworząc z czasem jedno gospodarstwo domowe. W kolejnych albumach czytelnicy będą mieli okazję lepiej poznać bohaterów.

więcej »

Piękny umysł
Paweł Ciołkiewicz

17 IV 2024

Życie nie rozpieszczało Wiktora. Wychowywał się bez ojca, a jego matka raczej nie była osobą, którą trudno uznać za wzór macierzyńskiej troskliwości. Wszystkie problemy chłopak rekompensował sobie zanurzaniem się w cudowny świat…, nie, nie baśni, lecz matematyki. To liczby i ich wzajemne relacje pochłaniały go bez reszty. A u źródeł tej fascynacji stało, rzecz jasna, poszukiwanie szczęścia.

więcej »

Polecamy

Batman zdemitologizowany

Niekoniecznie jasno pisane:

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część pierwsza
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Znikająca Godzilla
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Czemu jeszcze tego nie czytałeś/aś?
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Cześć bohaterom
— Paweł Ciołkiewicz

Spotkania ze śmiercią
— Paweł Ciołkiewicz

To tylko zabawa
— Paweł Ciołkiewicz

Na tropie nienawiści
— Paweł Ciołkiewicz

Nadciąga tornado
— Paweł Ciołkiewicz

Nienawiść do robotów
— Paweł Ciołkiewicz

Roboty masowego zniszczenia
— Paweł Ciołkiewicz

Esensja czyta dymki: Styczeń 2016
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch

Tegoż autora

Piękny umysł
— Paweł Ciołkiewicz

Mieć chaos w sobie
— Paweł Ciołkiewicz

Blask z innej przestrzeni
— Paweł Ciołkiewicz

Między prawdą a kłamstwem
— Paweł Ciołkiewicz

Nosferatu ponad wszystko
— Paweł Ciołkiewicz

Obrzęd przejścia
— Paweł Ciołkiewicz

Szklane domy
— Paweł Ciołkiewicz

Miejska pułapka
— Paweł Ciołkiewicz

Przeciwstawić się losowi
— Paweł Ciołkiewicz

Powszechna historia nikczemności
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.