Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Yuki Urushibara
‹Mushishi #6›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMushishi #6
Scenariusz
Data wydania19 sierpnia 2016
RysunkiYuki Urushibara
PrzekładRadosław Bolałek
Wydawca Hanami
CyklMushishi
ISBN9788365520067
Format260s. 150×210mm
Cena34,90
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Gwiazdy cały czas są na niebie
[Yuki Urushibara „Mushishi #6” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Ginko wytrwale pomaga ludziom dotkniętym oddziaływaniem dziwnych istot. Szósty tom serii „Mushishi” Yuki Urushibary nie tylko przynosi kolejną porcję nastrojowych opowieści o jego zmaganiach z siłami natury, ale stwarza również okazję do refleksji o sprawach fundamentalnych.

Paweł Ciołkiewicz

Gwiazdy cały czas są na niebie
[Yuki Urushibara „Mushishi #6” - recenzja]

Ginko wytrwale pomaga ludziom dotkniętym oddziaływaniem dziwnych istot. Szósty tom serii „Mushishi” Yuki Urushibary nie tylko przynosi kolejną porcję nastrojowych opowieści o jego zmaganiach z siłami natury, ale stwarza również okazję do refleksji o sprawach fundamentalnych.

Yuki Urushibara
‹Mushishi #6›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMushishi #6
Scenariusz
Data wydania19 sierpnia 2016
RysunkiYuki Urushibara
PrzekładRadosław Bolałek
Wydawca Hanami
CyklMushishi
ISBN9788365520067
Format260s. 150×210mm
Cena34,90
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opowieści zawarte w mandze można znów interpretować jako historie o ludzkim losie i życiowych problemach. Album otwiera „Niebiańska nić” – historia o dziewczynie, która chwyciła wystającą nieba nić i… została przez nią porwana. Zniknęła z oczu otaczających ją ludzi. Choć tak naprawdę była nadal między nimi, to niestety stała się dla nich niewidzialna. Czy Ginko znajdzie jakiś sposób, by na nowo mogła w żyć pełni? „Świergocząca muszla” to z kolei opowieść o dwóch dziewczynkach, które spotykają się na plaży i wspólnie zbierają muszle. Jedna z nich mieszka we wiosce, druga natomiast żyje samotnie z ojcem na uboczu. Dlaczego mężczyzna zdecydował się opuścić wioskę i zabronił swojej córce odzywać się do żyjących w niej ludzi? Czy w obliczu nadciągającego niebezpieczeństwa zmieni swoje postępowanie?
„Ręka muskająca” wieczór to opowieść o chłopaku posiadającym dziwną moc kontrolowania zwierząt. Wykorzystuje ją do polowań, ale zabite przez niego zwierzęta mają nieprzyjemny zapach. Z tego powodu nie może nigdzie sprzedać ich mięsa. Ginko szybko orientuje się, że spowodowało to bardzo niebezpieczne mushi. Czy uda mu się uratować chłopaka i jego brata? Toki to imię bohatera kolejnej opowieści – „Pod śniegiem”. Chłopak obwinia się za śmierć swojej siostry. Tragedia wydarzyła się, gdy wracali z połowu ryb – pod dziewczynką załamał się lód. Od tego momentu chłopak żyje na odludziu i co najdziwniejsze – tam gdzie pójdzie, zawsze pada śnieg. Album zamyka „Bankiet na skraju dziczy”. To opowieść o młodym chłopaku, który przez przypadek trafił na imprezę, czy też bankiet, organizowany w lesie przez ludzi zajmujących się badaniem mushi. Chłopak przyniósł ze sobą dziwny, uwarzony przez siebie alkohol, czym wzbudził prawdziwe zainteresowanie.
Yuki Urushibara konsekwentnie snuje swoje opowieści kreując nastrojową i pełną zadumy atmosferę. Każdą historię można interpretować jako zaproszenie do namysłu nad uniwersalnymi problemami, z jakimi mierzą się ludzie. Jest tu na przykład mowa o konieczności akceptowania bliskich nam osób takich, jakimi są. Wbrew wszelkim okolicznościom i bez względu na opinie innych. Nie chodzi przecież o to, żeby zadowalać obcych ludzi, ale żeby docenić obecność najważniejszych w naszym życiu osób i cieszyć się każdą spędzoną z nimi chwilą. Są także refleksje o tym, że czasami, dla dobra naszych bliskich, trzeba zdecydować się na poświęcenie. Trzeba zrezygnować z dumy i zrobić to, co właściwe. Autorka mówi także o tym, że poczucie winy może być czymś wyniszczającym dla człowieka. Jeśli mamy dalej żyć, to trzeba sobie jakoś nim poradzić. Nawet, gdy wydaje się to niemożliwe.
Wszystko to może brzmieć jak nachalne moralizowanie, ale w mandze nie ma ani odrobiny zadęcia. Wszystko jest ukazane z – chciałoby się powiedzieć – japońską wrażliwością i delikatnością. Autorka mówi o sprawach ważnych, ale robi to w sposób pozbawiony wszelkiego patosu. Poszczególne dramaty zawsze rozgrywają się pomiędzy ludźmi i mushi w bardzo dyskretny sposób. Ginko zaś zawsze jest jedynie – albo aż – figurą pełniącą funkcję łącznika. Próbuje zrozumieć naturę tajemniczych stworzeń i objaśnić ludziom zasady ich działania. Zawsze chce znaleźć jakiś sposób, by rozwiązać ludzkie problemy, ale ostatecznie jednak to zawsze od konkretnego człowieka zależy sukces zaproponowanej przez niego terapii. A zatem ludzie wspomagani przez tytułowanego bohatera próbują rozwiązywać swoje problemy, a czytelnik ma okazję towarzyszyć im w tych zmaganiach. Warto z tej okazji skorzystać, bo lektura każdego kolejnego tomu serii to zawsze wspaniała wyprawa do zupełnie innego, fascynującego świata.
koniec
28 stycznia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zagubiony w samym sobie
Andrzej Goryl

25 IV 2024

„Czarny Młot” to seria, która miała bardzo intrygujący początek, ciekawie się rozwijała, ale jej zakończenie było co najmniej rozczarowujące. Po drodze ukazało się też kilka komiksów pobocznych, które w większości nie prezentowały zbyt wysokiego poziomu. Podobnie sprawa się ma z najnowszą publikacją z tego uniwersum – albumem „Pułkownik Weird. Zagubiony w kosmosie”.

więcej »

Dyskretny urok showbiznesu
Paweł Ciołkiewicz

24 IV 2024

Nestor Burma to prywatny detektyw, który ma skłonność, naturalną chyba u prywatnych detektywów, do wpadania w tarapaty. Po „Mgle na moście Tolbiac”, „Ulicy Dworcowej 120” oraz „Awanturze na Nation” dostajemy kolejny album z jego przygodami. „Chciałeś mnie widzieć martwą?” to opowieść o intrydze rozgrywającej się w świecie musicali.

więcej »

Przygody małych króliczków
Maciej Jasiński

23 IV 2024

„Opowieści z Bukowego Lasu” to kolejna już seria dla dzieci, którą od roku 2021 publikuje wydawnictwo Egmont. Tym razem mamy do czynienia z cyklem przeznaczonym dla najmłodszych czytelników, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w świecie komiksu.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Bez pracy nie ma kołaczy
— Paweł Ciołkiewicz

Kwiaty ciernistych dróg
— Paweł Ciołkiewicz

Błogosławieństwo i przekleństwo
— Paweł Ciołkiewicz

Bratnie dusze
— Paweł Ciołkiewicz

Srebrny demon
— Paweł Ciołkiewicz

Życie włóczęgi
— Paweł Ciołkiewicz

Są na tym świecie rzeczy…
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Dyskretny urok showbiznesu
— Paweł Ciołkiewicz

Piękny umysł
— Paweł Ciołkiewicz

Mieć chaos w sobie
— Paweł Ciołkiewicz

Blask z innej przestrzeni
— Paweł Ciołkiewicz

Między prawdą a kłamstwem
— Paweł Ciołkiewicz

Nosferatu ponad wszystko
— Paweł Ciołkiewicz

Obrzęd przejścia
— Paweł Ciołkiewicz

Szklane domy
— Paweł Ciołkiewicz

Miejska pułapka
— Paweł Ciołkiewicz

Przeciwstawić się losowi
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.