Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Osamu Tezuka, Naoki Urasawa
‹Pluto 6›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPluto 6
Scenariusz
Data wydaniaczerwiec 2012
RysunkiOsamu Tezuka, Naoki Urasawa
Wydawca Hanami
CyklPluto
ISBN978-83-60740-69-9
Cena31,40
Gatunekmanga, SF
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Spotkania ze śmiercią
[Osamu Tezuka, Naoki Urasawa „Pluto 6” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Detektyw Gesicht kontynuuje swoje śledztwo, a wnioski do jakich dochodzi, są dla niego coraz bardziej niepokojące. Nękany powracającymi stopniowo wspomnieniami detektyw podejmuje kolejny ślad i staje w obliczu wielkiego niebezpieczeństwa. Czy uda mu się rozwikłać zagadkę dotyczącą morderstw najpotężniejszych robotów na ziemi?

Paweł Ciołkiewicz

Spotkania ze śmiercią
[Osamu Tezuka, Naoki Urasawa „Pluto 6” - recenzja]

Detektyw Gesicht kontynuuje swoje śledztwo, a wnioski do jakich dochodzi, są dla niego coraz bardziej niepokojące. Nękany powracającymi stopniowo wspomnieniami detektyw podejmuje kolejny ślad i staje w obliczu wielkiego niebezpieczeństwa. Czy uda mu się rozwikłać zagadkę dotyczącą morderstw najpotężniejszych robotów na ziemi?

Osamu Tezuka, Naoki Urasawa
‹Pluto 6›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPluto 6
Scenariusz
Data wydaniaczerwiec 2012
RysunkiOsamu Tezuka, Naoki Urasawa
Wydawca Hanami
CyklPluto
ISBN978-83-60740-69-9
Cena31,40
Gatunekmanga, SF
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Szósty tom rozpoczyna się od spotkania Gesichta z przedstawicielem Ministerstwa Nauki Republiki Persji – doktorem Abrą. Detektyw próbuje ustalić, co łączy go z Dariuszem XIV, byłym władcą Królestwa Persji oraz z tajemniczym człowiekiem o imieniu Goji, odpowiedzialnym za budowę zaawansowanych technicznie robotów. Minister przyznaje, że ten człowiek wspólnie z profesorem Tenmą pracowali nad rozwojem sztucznej inteligencji i stworzyli najbardziej zaawansowanego technologicznie robota. Według jego słów, ten jednak, choć faktycznie powstał, to jednak nigdy się nie obudził. Polityk nie jest jednak szczery i Gesicht nabiera poważnych podejrzeń dotyczących roli tajemniczego Gojiego w całej sprawie. Doktor Abra zdaje się wiele ukrywać, a jego spotkanie z profesorem Hoffmanem – twórcą Gesichta – zapowiada kolejne kłopoty. Pojawia się także nowy trop związany z niejakim Sahadem, człowiekiem, który chciał zmienić Persję w ziemię pełną kwiatów. Ten nowy ślad prowadzi Gesichta do Holandii, gdzie czekają na niego nowe fakty. Czy uda mu się znaleźć siedzibę Pluto? Czy wreszcie dojdzie do konfrontacji? Wydaje się, że detekstyw jest coraz bliżej rozwiązania zagadki.
Dochodzenie prowadzone przez Gesichta znacznie utrudnia to, że zaczęły powracać do niego wymazane w jakiś tajemniczy sposób wspomnienia. Wspomnienia, dodajmy, które każą mu zweryfikować wyobrażenia na swój temat. Ten wątek również jest rozwijany, i można się domyślać, że odegra istotną rolę w całej opowieści. Jaka jest prawda o pracowniku Europolu i kto tę prawdę próbuje ukryć? Kto wykasował jego wspomnienia i dlaczego to zrobił? No i wreszcie co takiego zrobił Gesicht, że wymagało to usunięcia? Przy tej okazji Naoki Urasawa znów podejmuje refleksję na temat relacji łączących ludzi i roboty. W futurystycznym świecie ta granica coraz bardziej się zaciera.
O oprawie graficznej w zasadzie powiedziałem już chyba wszystko w recenzjach poprzednich tomów. Dynamiczne sekwencje, fotorealistyczne tła oraz pełne emocji twarze nadal stanowią o wyjątkowości tego dzieła, a zarazem stanowią znaki rozpoznawcze twórczości Naoki Urasawy. Nie brakuje również po mistrzowsku zaaranżowanych dynamicznych scen walk i pościgów. Autor umiejętnie buduje napięcie i przeciąga niektóre sekwencje w sposób, czasami nawet nieco irytujący. Chciałoby się bowiem, jak najszybciej obejrzeć finał pewnych rozstrzygnięć, a tymczasem napięcie cały czas narasta. Szczególnie wyraźnie widać to w sytuacjach, gdy ukazane są zdarzenia rozgrywające siew tym samym czasie, w dwóch różnych miejscach.
Zainspirowana twórczością Osamu Tezuki seria nadal dostarcza rozrywki na najwyższym poziomie, ale także staje się coraz bardziej wymagająca. Cała intryga jest bowiem bardzo zawiła i wielowątkowa. Uwikłane są w nią różne siły polityczne, a jej źródła sięgają wojennej przeszłości, która na wielu bohaterach tej opowieści pozostawiła trudne do zatarcia piętno. Naoki Urasawa snuje swoją opowieść niespiesznie, nieustannie wprowadza nowe wątki i postacie. Chwilami można odnieść wrażenie, że ta dygresyjność jest niepotrzebna i tylko zaciemnia obraz całości, ale to wszystko jest starannie przemyślane i harmonijnie skomponowane. Wszystkie wątki zazębiają się ze sobą i tworzą mozaikę, stopniowo ukazującą się w całej swojej okazałości. Do zakończenia serii zostały jeszcze dwa tomy, zatem potrzeba jeszcze odrobinę cierpliwości. Na pewno jednak warto smakować tę opowieść powoli, stopniowo samemu budując obraz całości.
koniec
8 sierpnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zamknięcie etapu
Andrzej Goryl

19 IV 2024

Dziesiąty tom „Ms Marvel” jest jednocześnie ostatnim pisanym przez G. Willow Wilson – autorkę, która zapoczątkowała tę serię i stworzyła postać Kamali Khan. Scenarzystka prowadziła tę postać przez ponad pięćdziesiąt zeszytów, a jej cykl przez cały ten czas utrzymywał równy, wysoki poziom (z drobnymi potknięciami, nie rzutującymi na ogólną jakość). Jak wypadło zakończenie tej serii?

więcej »

Małe sprzeczki w nowej rodzinie
Maciej Jasiński

18 IV 2024

Pierwsze dwa tomy serii „Pan Borsuk i pani Lisica” były naprawdę interesującymi komiksami przedstawiającymi wspólne życie dwóch zupełnie obcych kulturowo rodzin. Pan Borsuk wychowujący samotnie trójkę dzieci oraz pani Lisica, która wraz z córką musiała uciekać przed myśliwymi – zamieszkali razem w norce, tworząc z czasem jedno gospodarstwo domowe. W kolejnych albumach czytelnicy będą mieli okazję lepiej poznać bohaterów.

więcej »

Piękny umysł
Paweł Ciołkiewicz

17 IV 2024

Życie nie rozpieszczało Wiktora. Wychowywał się bez ojca, a jego matka raczej nie była osobą, którą trudno uznać za wzór macierzyńskiej troskliwości. Wszystkie problemy chłopak rekompensował sobie zanurzaniem się w cudowny świat…, nie, nie baśni, lecz matematyki. To liczby i ich wzajemne relacje pochłaniały go bez reszty. A u źródeł tej fascynacji stało, rzecz jasna, poszukiwanie szczęścia.

więcej »

Polecamy

Batman zdemitologizowany

Niekoniecznie jasno pisane:

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część pierwsza
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Znikająca Godzilla
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Czemu jeszcze tego nie czytałeś/aś?
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Cześć bohaterom
— Paweł Ciołkiewicz

To tylko zabawa
— Paweł Ciołkiewicz

Chłopięce zabawy
— Paweł Ciołkiewicz

Na tropie nienawiści
— Paweł Ciołkiewicz

Nadciąga tornado
— Paweł Ciołkiewicz

Nienawiść do robotów
— Paweł Ciołkiewicz

Wichry wojny
— Paweł Ciołkiewicz

Adolf, Adolf, Adolf!
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Piękny umysł
— Paweł Ciołkiewicz

Mieć chaos w sobie
— Paweł Ciołkiewicz

Blask z innej przestrzeni
— Paweł Ciołkiewicz

Między prawdą a kłamstwem
— Paweł Ciołkiewicz

Nosferatu ponad wszystko
— Paweł Ciołkiewicz

Obrzęd przejścia
— Paweł Ciołkiewicz

Szklane domy
— Paweł Ciołkiewicz

Miejska pułapka
— Paweł Ciołkiewicz

Przeciwstawić się losowi
— Paweł Ciołkiewicz

Powszechna historia nikczemności
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.