Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Wesley Craig, Lee Laughridge, Rick Remender
‹Deadly Class #3›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDeadly Class #3
Scenariusz
Data wydania18 września 2019
RysunkiWesley Craig, Lee Laughridge
PrzekładMarceli Szpak
Wydawca Non Stop Comics
CyklDeadly Class
ISBN9788381109192
Format128s. 170x260 mm
Cena44,00
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Nigdy tak źle, by nie mogło być gorzej
[Wesley Craig, Lee Laughridge, Rick Remender „Deadly Class #3” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Trudno w to uwierzyć, ale trzeci tom „Deadly Class” z podtytułem „Wężowisko” jest jeszcze lepszy od poprzedników, mimo, że jest od nich mniej dynamiczny.

Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Nigdy tak źle, by nie mogło być gorzej
[Wesley Craig, Lee Laughridge, Rick Remender „Deadly Class #3” - recenzja]

Trudno w to uwierzyć, ale trzeci tom „Deadly Class” z podtytułem „Wężowisko” jest jeszcze lepszy od poprzedników, mimo, że jest od nich mniej dynamiczny.

Wesley Craig, Lee Laughridge, Rick Remender
‹Deadly Class #3›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDeadly Class #3
Scenariusz
Data wydania18 września 2019
RysunkiWesley Craig, Lee Laughridge
PrzekładMarceli Szpak
Wydawca Non Stop Comics
CyklDeadly Class
ISBN9788381109192
Format128s. 170x260 mm
Cena44,00
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Ciężko cokolwiek pisać o „Wężowisku”, by nie zdradzać zakończenia poprzedniej części. Stanowi ono bowiem jej bezpośrednią kontynuację. W czasie, kiedy wydawało się, że problemy Marcusa i jego paczki dobiegły końca, wszystko dramatycznie się plącze. I nie chodzi jedynie o sytuację w szkole morderców, do której wszyscy uczęszczają, a której regulamin został przez nich ostentacyjnie złamany. Największą bolączką staje się to, iż zgrana dotąd ekipa się rozpada. Marcus zostaje ze złamanym sercem i nie potrafiąc poradzić sobie z bólem, krzywdzi wszystkich dookoła, jednocześnie serwując sobie szybką jazdę w dół dzięki przyjmowanym hurtowo używkom.
Choć całość rozpoczyna się wybuchową akcją, po chwili tempo komiksu zwalnia, co nie znaczy, że robi się on mniej ciekawy. Wręcz przeciwnie. To, co wyczynia się w głowie Marcusa jest nawet ciekawsze od oglądania, jak wykańcza poszczególnych przeciwników. Scenarzysta Rick Remender ponownie nie bawi się w ogólniki i piękne słówka. Przygotowuje bezczelnie prawdziwą i bezpośrednią opowieść o samotności i nieumiejętności radzenia sobie z nią. Pisząc o młodych ludziach nie popada w banał, jaki jest udziałem większości historii o nastolatkach. Ich przeżycia, choć mogą wydawać się mało dramatyczne, nie są mniej intensywne, niż problemy dorosłych. A może nawet bardziej, albowiem odrzucenie przez ukochaną kobietę staje się przyczynkiem do zawalenia się całego świata.
O ile przywykliśmy już do mówienia, że „Deadly Class” stanowi metaforę całego straconego pokolenia końca lat 80., to „Wężowisko” staje się komiksem uniwersalnym. Nie ma znaczenia, czy jego akcja rozgrywa się w 1988 roku, czy obecnie. Młodzi ludzie podobnie przeyżywają dramaty i wewnętrzne rozterki. A niewinne z początku narkotykowe epizody, tak samo zamieniają się w ciągi, których efektem jest paranoja, krzywdzenie bliskich i upodlenie się.
Wszystko to zostało w rewelacyjny sposób przedstawione przez Wesley′a Craiga, którego rysunki niezmiennie robią ogromne wrażenia. Z godną podziwu łatwością potrafi mieszać makabrę z czarnym humorem. Jego kadry pozostają równie dynamiczne w momencie, kiedy Marcus odpływa w kolejnych narkotycznych dołach, jak wtedy, gdy wszyscy strzelają dookoła. Świetnie rozumie się z Remenderem, dzięki czemu „Dedaly Class” jest serią bardzo spójną i trudno wyobrazić sobie, by mógł ją tworzyć inny duet.
Choć myślałem, że już poprzednio poziom cyklu został tak wyśrubowany, że ciężko będzie go utrzymać, stało się coś niezwykłego. Poprzeczka nie tylko nie została strącona, ale wręcz przeskoczona ze sporym zapasem, zaś „Wężowisko” pokazuje, że mamy do czynienia z pozycją wybitną, obok której nie da się przejść obojętnie.
koniec
2 listopada 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Przygody małych króliczków
Maciej Jasiński

23 IV 2024

„Opowieści z Bukowego Lasu” to kolejna już seria dla dzieci, którą od roku 2021 publikuje wydawnictwo Egmont. Tym razem mamy do czynienia z cyklem przeznaczonym dla najmłodszych czytelników, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w świecie komiksu.

więcej »

Impreza się rozkręca
Dagmara Trembicka-Brzozowska

22 IV 2024

Seria duetu Carbone & Gijé fabularnie rozwija się w bardzo ciekawym kierunku - widać to dosłownie z tomu na tom. Autorzy najwyraźniej mają zamiar stworzyć rozbudowaną opowieść fantastyczną z całkiem rozległym światem przedstawionym.

więcej »

Beznadziejna piątka
Marcin Knyszyński

21 IV 2024

Spider-Man to tylko jeden bohater komiksowy, ale posiadający tak rozbudowane własne uniwersum, jak mało który. Nic dziwnego, był to od zawsze pupil samego Stana Lee, ulubieniec czytelników i wydawniczy samograj. Wrogów miał mnóstwo, najwięcej tych występujących kilka razy i często zapominanych, bo przemykających szybko po nawet nie drugim czy trzecim, ale czwartym planie. Dziś czytamy komiks z takimi właśnie kolesiami w rolach głównych.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

W oparach nostalgii
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Śmierć podąża ich tropem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Uwaga, przyspieszamy!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Drobna usterka w maszynce
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Zrodzony z wątpliwości
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Co za degenerat!
— Marcin Knyszyński

W stylu Franka Millera
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

W środku dusznej atmosfery
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Rockabilly, metal i RPG
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Zakuj, zdaj… nie zgiń
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Tegoż autora

Idź do krateru wulkanu Snæfellsjökull…
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

I ty możesz być Kubą Rozpruwaczem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

My i Oni
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Wielki mały finał
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Piołun w sercu a w słowach brak miodu, czyli 10 utworów do tekstów Ernesta Brylla
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Kim był Józef J.?
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Ilu scenarzystów potrzea by wkręcić steampunkową żarówkę?
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Baldwin Trędowaty na tropie
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Nie należy mylić zagubienia się w masie z tkwieniem w gównie
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Diabeł rozbiera się u Prady
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.