Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 9 maja 2021
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Ernesto Grassani, Giuseppe Montanari, Tiziano Sclavi
‹Dylan Dog #18. Strefa mroku›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDylan Dog #18. Strefa mroku
Scenariusz
Data wydania8 marca 2021
RysunkiGiuseppe Montanari, Ernesto Grassani
PrzekładJakub Łagoda
Wydawca Tore
CyklDylan Dog
ISBN9788395804038
Format100s. 190x260 mm
Cena24,00
Gatunekgroza / horror, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Po tamtej stronie
[Ernesto Grassani, Giuseppe Montanari, Tiziano Sclavi „Dylan Dog #18. Strefa mroku” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Dylan Dog”, czyli najpopularniejszy włoski komiks powraca do Polski. Tym razem za sprawą wydawnictwa Tore, które przedstawia „Strefę mroku”, klasyczny album z 1987 roku.

Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Po tamtej stronie
[Ernesto Grassani, Giuseppe Montanari, Tiziano Sclavi „Dylan Dog #18. Strefa mroku” - recenzja]

„Dylan Dog”, czyli najpopularniejszy włoski komiks powraca do Polski. Tym razem za sprawą wydawnictwa Tore, które przedstawia „Strefę mroku”, klasyczny album z 1987 roku.

Ernesto Grassani, Giuseppe Montanari, Tiziano Sclavi
‹Dylan Dog #18. Strefa mroku›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDylan Dog #18. Strefa mroku
Scenariusz
Data wydania8 marca 2021
RysunkiGiuseppe Montanari, Ernesto Grassani
PrzekładJakub Łagoda
Wydawca Tore
CyklDylan Dog
ISBN9788395804038
Format100s. 190x260 mm
Cena24,00
Gatunekgroza / horror, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Do naszego detektywa, specjalisty od spraw nadprzyrodzonych, telefonicznie zgłasza się młoda dziewczyna o imieniu Mabel. Twierdzi, że w jej miasteczku dzieją się dziwne, niewytłumaczalne rzeczy, za które najprawdopodobniej odpowiadają Marsjanie. Dylan Dog podejmuje się wyjaśnienia tej sprawy, choć z marszu wyklucza działanie pozaziemskich sił. Wraz z przyjacielem, będącym reinkarnacją Groucho Marxa, udaje się do miejscowości Inverary, która wydaje się istnieć poza czasem. Dosłownie, jak i w przenośni.
Od razu uprzedzę, byście nie nastawiali się na komiks pełen akcji, czy wyszukanych twistów fabularnych (choć i takie w długiej karierze tytułu się zdarzały). Autorzy tym razem postawili na klasyczną opowieść grozy, bliską twórczości Edgara Allana Poego. Zresztą jawnie odwołującej się do jednego z jego opowiadań. Ale nawiązania do klasyków grozy, a także szeroko pojętej popkultury, to specjalność odpowiedzialnego za lwią część dylandogowych scenariuszy Tiziano Sclaviego. Nie chodzi jednak o proste kopiowanie schematów, a ich swobodne rozwijanie, przeinaczanie, czy dekonstruowanie. Dzięki temu seria od razu zyskała własny, niepowtarzalny styl.
Za czasów „Strefy Mroku” wciąż się jeszcze kształtował. To dopiero siódmy odcinek cyklu, który obecnie liczy ich grubo ponad czterysta (od 1986 ukazuje się regularnie co miesiąc, a do tego dochodzą liczne wydania specjalne). A jednak pozycja ta nie zestarzała się za bardzo. Wciąż może zachwycić atmosferą grozy, a sam pomysł w dalszym ciągu wydaje się świeży i oryginalny. Niewiele można także zarzucić szacie graficznej, która w tym wypadku wypada najbardziej retro. Niemniej posiada w sobie sporo szlachetnego uroku. Poza tym kilka momentów jest bardzo makabrycznych, a kadr, na którym widzimy dobijający do brzegu monumentalny żaglowiec, osnuty mgłą (kolejny cytat z popkultury), to małe arcydzieło grafiki komiksowej.
Jeśli miałbym się czegoś czepiać, to zakończenia, które pozostawia lekki niedosyt. Nie psuje ono jednak ogólnego pozytywnego wrażenia, jakie pozostaje po lekturze „Strefy Mroku”. Pozostaje więc tylko przyklasnąć inicjatywie wydawnictwa Tore i czekać na więcej pozycji poświęconych Dylanowi w jego ofercie.
koniec
15 kwietnia 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nie wszystko da się rozstrzygnąć na ringu
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

8 V 2021

To już piąty tom serii „LastMan”, a twórcom wciąż udaje się nas zaskakiwać. Zwłaszcza, że dalej nie wiemy o co toczy się gra.

więcej »

Gdzie pieniędzy brak, tam charakter też nie pomoże
Paweł Olejniczak

7 V 2021

W „Konstelacji strachu” Green Arrow nadal prowadzi walkę z wiatrakami, czyli najpotężniejszą organizacją przestępczą świata.

więcej »

Wolności!
Marcin Knyszyński

6 V 2021

Wydawnictwo Egmont kontynuuje zasilanie polskiego rynku komiksowego najróżniejszymi, coraz bardziej ekskluzywnymi i „grubymi” wydaniami zbiorczymi. Jedną z najważniejszych premier kwietnia jest pierwszy z trzech tomów „Lucyfera” ze scenariuszem Mike’a Careya. Oto jedna z najpotężniejszych istot w uniwersum Detective Comics – przyobleczona w ludzką postać knuje swoje własne, przerastające nasze rozumienie, plany.

więcej »

Polecamy

Na wielbłądzie boli tyłek

Tajemnica złotej maczety:

Na wielbłądzie boli tyłek
— Konrad Wągrowski

Z Łosiem na łowy
— Konrad Wągrowski

Przybywając do PRL-owskiego raju
— Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Wyczekiwany powrót Doga
— Konrad Wągrowski

Krótko o komiksach: Czerwiec-lipiec 2002
— Artur Długosz, Wojciech Gołąbowski, Marcin Herman, Piotr Niemkiewicz, Paweł Nurzyński, Witold Tkaczyk, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Nie wszystko da się rozstrzygnąć na ringu
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Batman wraca do miasta
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Zacne sędziowskie archiwa
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Włoski western (niekoniecznie spaghetti)
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Nanopandemia
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Dziesięć filmów Michaela Baya w jednym
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Rockabilly, metal i RPG
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Nie tędy droga
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Catwoman miała pieskie życie
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Barbarzyńca hazardu
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.