Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Trevor Hairsine, Tom Taylor
‹DCeased. Martwa planeta›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDCeased. Martwa planeta
Scenariusz
Data wydania13 lipca 2022
RysunkiTrevor Hairsine
PrzekładTomasz Sidorkiewicz
Wydawca Egmont
CyklUniwersum DC, DCEased
ISBN9788328156425
Format204s. 170x260mm
Cena89,99
Gatuneksuperhero
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Prawdziwi bohaterowie nie dają się pogryźć
[Trevor Hairsine, Tom Taylor „DCeased. Martwa planeta” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Czwarta odsłona inwazji zombie na uniwersum DC z cyklu „DCEased” nosi podtytuł „Martwa planeta”. Jednak wbrew temu komiks ten ma w sobie sporo życia.

Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Prawdziwi bohaterowie nie dają się pogryźć
[Trevor Hairsine, Tom Taylor „DCeased. Martwa planeta” - recenzja]

Czwarta odsłona inwazji zombie na uniwersum DC z cyklu „DCEased” nosi podtytuł „Martwa planeta”. Jednak wbrew temu komiks ten ma w sobie sporo życia.

Trevor Hairsine, Tom Taylor
‹DCeased. Martwa planeta›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDCeased. Martwa planeta
Scenariusz
Data wydania13 lipca 2022
RysunkiTrevor Hairsine
PrzekładTomasz Sidorkiewicz
Wydawca Egmont
CyklUniwersum DC, DCEased
ISBN9788328156425
Format204s. 170x260mm
Cena89,99
Gatuneksuperhero
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Minęło pięć lat, od kiedy wirus antyżycia opanował Ziemię, zamieniając większość jej mieszkańców w żywe trupy. Superman, Batman i Wonder Woman zginęli. Jednak ich poświęcenie nie poszło na marne i część ludzkości zdołała się uratować, opuszczając planetę w kosmicznej arce. Szczęśliwcy znaleźli miejsce, w którym mogli się osiedlić. Damian Wayne został nowym Batmanem i wraz z innymi przedstawicielami młodego pokolenia superbohaterów uformował całkiem nową Ligę Sprawiedliwości. Trzeba było zapomnieć o przeszłości i żyć dalej.
Nie jest to jednak takie proste. Radary odbierają bowiem sygnał od Cyborga z Ziemi. Choć ten walnie przyczynił się do rozplenienia się wirusa antyżycia, reaktywowana Liga Sprawiedliwości postanawia go ratować. Zwłaszcza, że twierdzi on (a właściwie tylko jego głowa), iż istnieje lekarstwo mogące odwrócić proces przemieniania się w zombie.
Scenarzysta Tom Taylor tym razem nie rozwija więc wątków zarysowanych w miniserii „DCEased: Nieumarli w świecie DC”, tylko tworzy jej bezpośrednią kontynuację. Trochę szkoda, ponieważ pozostawienie historii w momencie, kiedy resztki ludzkości uciekają z Ziemi w nieznane miało sporo uroku, a czytelnik mógł sam sobie dopowiedzieć, czy udało im się odnaleźć planetę zdolną do zasiedlenia. A jako, że nie wszyscy się ewakuowali, była szansa na kolejne apokaliptyczne historie, które ukazywałyby syzyfową walkę superbohaterskich niedobitków z antyżyciem. Osobiście z chęcią zobaczyłbym, jak sobie w tej sytuacji radzą superłotrowie, którzy zostali zepchnięci na margines. Wiemy, że Poison Ivy i Harley Queen zbudowały sobie azyl w Gotham. A co z innymi? Taylor trochę o nich zapomina, choć akurat w „Martwej planecie” jedną z postaci drugoplanowych jest Pingwin, który zaszył się w twierdzy na Antypodach.
Porównując „Nieumarłych w świecie DC” z kontynuacją, można zauważyć, że ta pierwsza miniseria, choć naznaczona zbyt pospieszną akcją, była całkiem zgrabnie przemyślana. Widać było, że scenarzystę bawiło tworzenie alternatywnych przygód superbohaterów. „Martwa planeta” zdradza jednak symptomy zmęczenia tematem. Fabuła jest podzielona na kilka równoległych wątków, które chaotycznie się ze sobą przeplatają. W pewnym momencie Damian/Batman schodzi na dalszy plan i najważniejszymi postaciami stają się John Constantine oraz Potwór z Bagien, zaś klimat osaczenia przez zombie przestaje mieć pierwszoligowe znaczenie. Szkoda, bo do tej pory Tom Taylor konsekwentnie kreował nastrój horroru w wersji super.
Za to pod względem strony wizualnej jest całkiem nieźle. Trevor Hairsine posiada czytelny, dynamiczny styl rysowania, dzięki czemu swobodnie możemy rozkoszować się szybką akcją. Jeśli już faktycznie miałbym się czegoś czepiać, to braku indywidualnego sznytu, który wyróżniałby go spośród innych rzemieślników.
Jako całość „Martwa planeta” stanowi przyjemną lekturę, zwłaszcza jeśli ktoś lubi okultystyczną stronę uniwersum DC. A jednak w porównaniu z poprzednimi tomami, które ukazały się pod szyldem „DCEased”, ten najnowszy wypada nieco słabiej. Poszatkowanie wątków i scedowanie akcji na Constantine′a i jego mrocznych towarzyszy trochę koliduje z klimatem dotychczasowych części. Niby nie jest źle, ale Tom Taylor potrafił bardziej błysnąć.
koniec
24 września 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zagubiony w samym sobie
Andrzej Goryl

25 IV 2024

„Czarny Młot” to seria, która miała bardzo intrygujący początek, ciekawie się rozwijała, ale jej zakończenie było co najmniej rozczarowujące. Po drodze ukazało się też kilka komiksów pobocznych, które w większości nie prezentowały zbyt wysokiego poziomu. Podobnie sprawa się ma z najnowszą publikacją z tego uniwersum – albumem „Pułkownik Weird. Zagubiony w kosmosie”.

więcej »

Dyskretny urok showbiznesu
Paweł Ciołkiewicz

24 IV 2024

Nestor Burma to prywatny detektyw, który ma skłonność, naturalną chyba u prywatnych detektywów, do wpadania w tarapaty. Po „Mgle na moście Tolbiac”, „Ulicy Dworcowej 120” oraz „Awanturze na Nation” dostajemy kolejny album z jego przygodami. „Chciałeś mnie widzieć martwą?” to opowieść o intrydze rozgrywającej się w świecie musicali.

więcej »

Przygody małych króliczków
Maciej Jasiński

23 IV 2024

„Opowieści z Bukowego Lasu” to kolejna już seria dla dzieci, którą od roku 2021 publikuje wydawnictwo Egmont. Tym razem mamy do czynienia z cyklem przeznaczonym dla najmłodszych czytelników, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w świecie komiksu.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Nawracanie Spider-Mana na jedyną słuszną drogę
— Agata Włodarczyk

Oni idą po ciebie Bar… Clark
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Szóstka na tróję (z plusem)
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Tegoż autora

Idź do krateru wulkanu Snæfellsjökull…
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

I ty możesz być Kubą Rozpruwaczem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

My i Oni
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Wielki mały finał
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Piołun w sercu a w słowach brak miodu, czyli 10 utworów do tekstów Ernesta Brylla
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Kim był Józef J.?
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Ilu scenarzystów potrzea by wkręcić steampunkową żarówkę?
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Baldwin Trędowaty na tropie
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Nie należy mylić zagubienia się w masie z tkwieniem w gównie
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Diabeł rozbiera się u Prady
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.