Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Hayashi Hikaru
‹Jak powstaje manga #7: Mangowe ślicznotki›

Mangowe ślicznotki
EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMangowe ślicznotki
Scenariusz
Data wydanialistopad 2002
RysunkiHayashi Hikaru
Wydawca Waneko
CyklJak powstaje manga
ISBN-1083-88272-39-X
Format124 stron, okładka miękka
Cena27,-
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Rozczarowanie
[Hayashi Hikaru „Jak powstaje manga #7: Mangowe ślicznotki” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Siódmy tom serii "Jak powstaje manga" wydawnictwa Waneko, noszący tytuł "Mangowe ślicznotki" okazuje się pewnym rozczarowaniem

Robert Adler

Rozczarowanie
[Hayashi Hikaru „Jak powstaje manga #7: Mangowe ślicznotki” - recenzja]

Siódmy tom serii "Jak powstaje manga" wydawnictwa Waneko, noszący tytuł "Mangowe ślicznotki" okazuje się pewnym rozczarowaniem

Hayashi Hikaru
‹Jak powstaje manga #7: Mangowe ślicznotki›

Mangowe ślicznotki
EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMangowe ślicznotki
Scenariusz
Data wydanialistopad 2002
RysunkiHayashi Hikaru
Wydawca Waneko
CyklJak powstaje manga
ISBN-1083-88272-39-X
Format124 stron, okładka miękka
Cena27,-
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Siódmy tom serii "Jak powstaje manga" wydawnictwa Waneko, noszący tytuł "Mangowe ślicznotki" okazuje się pewnym rozczarowaniem. Zawarte w nim porady pomyślane jako pomoc dla początkujących mangaków nie są już tak wartościowe jak w poprzednich częściach i można zacząć wątpić w sens istnienia poradnika, którego treść jest zupełnie nieprzydatna.
Podstawowe informacje o rysowaniu postaci kobiet są może merytorycznie prawidłowe, ale co z tego, skoro rysunki je ilustrujące zupełnie nie przypominają tego co zwykliśmy kojarzyć z mangą, a przecież o to chyba chodziło twórcom serii? Na początku książki znajdujemy wprawdzie kilka wskazówek jak rysować "mangowe oczy", jednak w dalszych jej częściach twórca rysunków wydaje się wręcz celowo je ignorować - poza kilkoma ilustracjami ewidentnie przerysowanymi z mang innych autorów, rysunki wyglądają raczej jak z radzieckiej książeczki do kolorowania. Niektóre są wręcz żenująco nieudolne i po prostu brzydkie, żeby nie powiedzieć odrażające (szczególnie polecam pod tym względem rysunki zatytułowane "pod prysznicem" na str. 60-61). Jedyne jako tako przydatne informacje dotyczą tradycyjnych strojów japońskich, ale biorąc pod uwagę jakość pozostałych ilustracji nie wiem, czy można polegać na ich dokładności.
Podsumowując. Ta część jest zdecydowanie słabsza od poprzednich. Można też zadać pytanie dla kogo została pomyślana. Ci, którzy rysować nie potrafią tu się tego nie nauczą, ci zaś którzy potrafią, a chcieliby się nauczyć stylu "mangowego" również nie mają czego tu szukać - lepiej już zwyczajnie przeczytać kilka mang i podejrzeć jak oni to robią... Aha, jeszcze jedno: ciągłe używanie przez autorów polskiego tłumaczenia słowa "ślicznotka" może drażnić nie tylko feministki.
koniec
1 kwietnia 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zagubiony w samym sobie
Andrzej Goryl

25 IV 2024

„Czarny Młot” to seria, która miała bardzo intrygujący początek, ciekawie się rozwijała, ale jej zakończenie było co najmniej rozczarowujące. Po drodze ukazało się też kilka komiksów pobocznych, które w większości nie prezentowały zbyt wysokiego poziomu. Podobnie sprawa się ma z najnowszą publikacją z tego uniwersum – albumem „Pułkownik Weird. Zagubiony w kosmosie”.

więcej »

Dyskretny urok showbiznesu
Paweł Ciołkiewicz

24 IV 2024

Nestor Burma to prywatny detektyw, który ma skłonność, naturalną chyba u prywatnych detektywów, do wpadania w tarapaty. Po „Mgle na moście Tolbiac”, „Ulicy Dworcowej 120” oraz „Awanturze na Nation” dostajemy kolejny album z jego przygodami. „Chciałeś mnie widzieć martwą?” to opowieść o intrydze rozgrywającej się w świecie musicali.

więcej »

Przygody małych króliczków
Maciej Jasiński

23 IV 2024

„Opowieści z Bukowego Lasu” to kolejna już seria dla dzieci, którą od roku 2021 publikuje wydawnictwo Egmont. Tym razem mamy do czynienia z cyklem przeznaczonym dla najmłodszych czytelników, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w świecie komiksu.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o komiksach: Kwiecień 2003
— Robert Adler, Wojciech Gołąbowski, Tomasz Sidorkiewicz

Tegoż twórcy

Żurnal
— Wojciech Gołąbowski

Mowa milczącego ciała. A nawet dwóch
— Wojciech Gołąbowski

Krótko o komiksach: Czerwiec 2004, cz. 3
— Sebastian Chosiński, Wojciech Gołąbowski

Oby tylko na papierze
— Wojciech Gołąbowski

I’m your man...
— Wojciech Gołąbowski

Łubudu!
— Wojciech Gołąbowski

Jak powstaje mięso
— Michał R. Wiśniewski

Krótko o komiksach: Styczeń-luty 2003
— Tomasz Kontny, Marcin Osuch, Tobiasz Piątkowski, Tomasz Sidorkiewicz

Nieodłączny element
— Tobiasz Piątkowski

Oci ciornyje...
— Wojciech Gołąbowski

Tegoż autora

Parszywa dwunastka
— Robert Adler

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.