EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Rozgwiazda |
Tytuł oryginalny | Starfish |
Data wydania | 8 kwietnia 2011 |
Autor | Peter Watts |
Przekład | Dominika Rycerz-Jakubiec |
Wydawca | Ars Machina |
Cykl | Ryfterzy |
ISBN | 978-83-932319-1-1 |
Format | 400s. 125×195mm |
Cena | 37,90 |
Gatunek | fantastyka |
WWW | Polska strona |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Szlamowidzenie |
EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Rozgwiazda |
Tytuł oryginalny | Starfish |
Data wydania | 8 kwietnia 2011 |
Autor | Peter Watts |
Przekład | Dominika Rycerz-Jakubiec |
Wydawca | Ars Machina |
Cykl | Ryfterzy |
ISBN | 978-83-932319-1-1 |
Format | 400s. 125×195mm |
Cena | 37,90 |
Gatunek | fantastyka |
WWW | Polska strona |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Nie, nie, nie. SF z założenia skupia się na pomyśle fabularnym -- prawda. Ale to nie znaczy, że z założenia nie skupia się na czymś innym, co jest bardzo ważne dla literatury pięknej jako takiej, do której SF należy. Jeśli coś jest istotne dla SF, nie musi być istotne dla literatury w ogóle, ale jeżeli coś jest istotne dla literatury w ogóle, jest także istotne dla dobrego SF. Nie ma mowy o żadnej niekonsekwencji.
Stefan: ale gdzie jest niekonsekwencja w ganieniu za jedno, a chwaleniu za co innego? Pełna zgoda z mbw, tyle się narzeka, że krytycy nie chcą zaakceptować SF jako pełnoprawnego gatunku, że zawsze piszą jak o sztuce drugiej kategorii, a tutaj co, mamy jednak fantastykę uznawać za literaturę 'niepełnosprawną', czyli taką, gdzie pisarz może sobie odpuścić psychologię postaci? Veto!
„Twierdza Europa” to bardzo solidna, niemalże encyklopedyczna, pozycja przedstawiająca bardzo szczegółowo większość europejskich fortyfikacji i ich losy w trakcie II wojny światowej. Książka nie należy do najłatwiejszych i powinna przypaść do gustu głównie osobom zainteresowanym historią militarną XX wieku.
więcej »„Diamentowy plac” zalicza się do klasyki literatury katalońskiej i należy do najwybitniejszych jej osiągnięć. W Polsce po raz pierwszy dostajemy tę książkę w przekładzie z oryginału.
więcej »„Lodowa karuzela” ukraińskiego pisarza jest przewrotną grą z wyobraźnią czytelnika oraz zasługującą na uwagę próbą uchwycenia fenomenu Ukrainy i jej dramatycznego losu.
więcej »Rzeczy, które robisz w piekle, będąc martwym
— Marcin Knyszyński
Bulwar Zachodzącego Słońca 2
— Marcin Knyszyński
Borat Dzong-Un z pasem szahida
— Marcin Knyszyński
Rozkład i rozkładówka
— Marcin Knyszyński
Nowoczesny mit
— Marcin Knyszyński
Horror rzeczywistości
— Marcin Knyszyński
Osaczona
— Marcin Knyszyński
Pan życia i śmierci
— Marcin Knyszyński
Jezus na miarę naszych czasów
— Marcin Knyszyński
Imitacje
— Marcin Knyszyński
Obcość jest w nas
— Miłosz Cybowski
Krótko o książkach: W ciemnych barwach
— Miłosz Cybowski
Obcość jest w nas
— Miłosz Cybowski
Rozgrywki bogów
— Anna Kańtoch
Okiem biologa
— Beatrycze Nowicka
Ponurość w koncentracie
— Anna Kańtoch
Po sznurku
— Daniel Markiewicz
Wypełnianie wirem
— Daniel Markiewicz
Esensja czyta: Październik-listopad 2009
— Jędrzej Burszta, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Michał Kubalski, Marcin T.P. Łuczyński, Joanna Słupek, Mieszko B. Wandowicz, Konrad Wągrowski, Krzysztof Wójcikiewicz
Esensja czyta: III kwartał 2008
— Michał Foerster, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Michał Kubalski, Daniel Markiewicz, Paweł Sasko, Konrad Wągrowski, Marcin T. P. Łuczyński
Świetność widzę, świetność
— Daniel Markiewicz
Zapomną o nas
— Daniel Markiewicz
Mistrzostwo formy
— Daniel Markiewicz
Walc nasz (zbyt) powszedni
— Daniel Markiewicz
Odmienne stany moralności
— Daniel Markiewicz
Czytając (dobre) science fiction
— Daniel Markiewicz
Całodobowe szczęście
— Daniel Markiewicz
Nieustające wakacje
— Daniel Markiewicz
Trudna miłość
— Daniel Markiewicz
Szeptanie traumy
— Daniel Markiewicz
Magiczna apokalipsa
— Daniel Markiewicz
S-f z założenia nie skupia się szczegółowo na profilach psychologicznych bohaterów traktując tę tematykę z reguły instrumentalnie. Oczywiście dobrze jest, kiedy PRZY OKAZJI pomysłu fabularnego autorowi udaje się w miarę wiarygodnie przedstawić podłoże personalne opowiadanej historii, jednakże nie należy oczekiwać w tym zakresie cudów, gdyż nie to jest celem gatunku zwanego s-f.
Stąd recenzent jest niekonsekwentny z jednej strony ganiąc za psychologię postaci, z drugiej zaś chwaląc pomysł fabularny.