Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Christopher Hart
‹Kurs rysowania kreskówek›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKurs rysowania kreskówek
Tytuł oryginalnyModern Cartooning
Data wydania11 września 2015
Autor
PrzekładAgnieszka Chodkowska-Gyurics
Wydawca Wydawnictwo RM
ISBN978-83-7773-409-4
Format224s. 208×270mm
Cena34,90
Gatunekleksykon / poradnik, non‑fiction
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Rysować każdy może…
[Christopher Hart „Kurs rysowania kreskówek” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Książka Christophera Harta to doskonały przewodnik po fantastycznym świecie kreskówek. Wszyscy, którzy czują, że ich powołaniem jest rysowanie, po lekturze mogą tylko się w tym przekonaniu utwierdzić. W prosty, zabawny i przede wszystkim interesujący sposób autor omawia podstawowe techniki potrzebne do tego, by zacząć tworzyć efektowne postacie a następnie tchnąć w nie życie. I jednocześnie czerpać ogromną radość z rysowania.

Paweł Ciołkiewicz

Rysować każdy może…
[Christopher Hart „Kurs rysowania kreskówek” - recenzja]

Książka Christophera Harta to doskonały przewodnik po fantastycznym świecie kreskówek. Wszyscy, którzy czują, że ich powołaniem jest rysowanie, po lekturze mogą tylko się w tym przekonaniu utwierdzić. W prosty, zabawny i przede wszystkim interesujący sposób autor omawia podstawowe techniki potrzebne do tego, by zacząć tworzyć efektowne postacie a następnie tchnąć w nie życie. I jednocześnie czerpać ogromną radość z rysowania.

Christopher Hart
‹Kurs rysowania kreskówek›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKurs rysowania kreskówek
Tytuł oryginalnyModern Cartooning
Data wydania11 września 2015
Autor
PrzekładAgnieszka Chodkowska-Gyurics
Wydawca Wydawnictwo RM
ISBN978-83-7773-409-4
Format224s. 208×270mm
Cena34,90
Gatunekleksykon / poradnik, non‑fiction
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Bo właśnie przede wszystkim o radość rysowania tu chodzi. Nie ma w książce miejsca na nudny, akademicki wykład o teorii rysunku. Zamiast tego już od pierwszych stron zostajemy zaproszeni do podróży poprzez krainę zamieszkiwaną przez rozmaite kreskówkowe postacie. Najfajniejsze w tej podróży jest zaś to, że z każda kolejna strona przybliża czytelnika do momentu, w którym w tej krainie zaczną pojawiać się bohaterowie stworzeni przez niego. Interesującą – i do pewnego stopnia zaskakującą – właściwością tej książki, jest to, że dzięki wyjątkowemu poczuciu humoru autora, można ją czytać bez konieczności natychmiastowego ćwiczenia omawianych w niej technik. Oczywiście podstawową formą zapoznawania się z książką jest powolne studiowanie poszczególnych faz pracy nad tworzeniem postaci z ołówkiem w ręku i szkicownikiem przed sobą, ale można ją również czytać jak dobrą opowieść o tym, jak tworzyć kreskówki.
Autor przeprowadza nas przez poszczególne etapy tworzenia kreskówkowych postaci. Najpierw poznajemy zatem zasady rysowania głowy, poszczególnych elementów twarzy oraz sylwetek. Hart w szczegółowy, ale jednocześnie bardzo zabawny sposób opisuje, jak należy podejść do rysowania tych elementów, z których później będziemy budować własną postać. Okazuje się zatem, że podstawowy kształt głowy, twarzy czy sylwetki, jaki wybierzemy na początku pracy, określa charakter postaci, jaką stworzymy. Po opanowaniu zasad rysowania poszczególnych komponentów przechodzimy do całościowego konstruowania postaci. Tu Hart pokazuje różne sposoby kadrowania, wprawiania postaci w ruch i umieszczania w zabawnym kontekście. Bazując na pewnych stereotypowych wyobrażeniach dotyczących typów osobowościowych, autor tworzy galerię zabawnych bohaterów, którzy sprawiają, że człowiek ma ochotę chwycić za ołówek i zacząć tworzyć własne projekty.
I w tym miejscu nasuwa się refleksja dotycząca tego, jak powinno się uczyć rysunku. Niestety na podstawie nawet pobieżnego przejrzenia podręczników szkolnych do plastyki, można mieć wątpliwość, czy one rzeczywiście są w stanie zachęcić kogokolwiek do rysowania. Nadmiar teorii, elementy historii sztuki czy wreszcie brak najbardziej podstawowych informacji na temat warsztatu, to elementy, które chyba nie sprzyjają rozwijaniu pasji. W rezultacie mamy uczniów, którzy ani tej nieszczęsnej teorii za bardzo nie są w stanie spamiętać, ani też nie poznają żadnych nawet najbardziej podstawowych technik, które mogłyby uczynić rysowanie czymś, co stanowi źródło przyjemności. A przecież rysowanie jest chyba jednym z bardziej naturalnych odruchów człowieka. Podczas nudnych konferencji, wykładów czy lekcji trudno znaleźć kogoś, kto nie bazgrałby czegoś na kartce zamiast sporządzać notatki. Dzieła, które powstają w takich sytuacjach, świadczą czasami o niezwykłym i niestety zmarnowanym talencie ich twórców. Krótko mówiąc, szkoda, że właśnie takie książki nie są podstawą do nauki rysowania w szkołach. Gdyby tak było, bez wątpienia mielibyśmy znacznie więcej dzieci, które interesowałyby się tą fantastyczną aktywnością, która pozwala na kartce papieru tworzyć niezwykłe światy rozwijając w ten sposób wyobraźnię.
Podstawową zaletą książki Christophera Harta jest pokazanie, jak fascynującym zajęciem jest tworzenie rysunków. Wystarczy poznać kilka podstawowych zasad, by zacząć tworzyć ciekawe prace, które będą stanowiły zachętę do dalszego rozwoju. Oczywiście zapoznanie się z tą książką to dopiero pierwszy krok w drodze na rysowniczy Olimp, ale jak wiadomo nawet najdłuższa podróż musi zacząć się od pierwszego kroku. Niewątpliwie lektura tej książki i wypróbowanie kilku technik oraz trików zaproponowanych przez autora jest w stanie zapoczątkować pasję. Nie oznacza to jednak, że nie mogą z niej skorzystać również profesjonaliści. „Kurs rysowania kreskówek” to książka, za którą przemawia wieloletnie doświadczenie jej autora. Christopher Hart ma na koncie wiele interesujących publikacji poświęconych rysowaniu i chociażby z tego powodu zawarte w niej wskazówki i triki mogą być interesujące także dla tych bardziej zaawansowanych rysowników.
Ktoś, kto od lektury tej książki zacznie swoją przygodę z rysowaniem, przekona się, że polega ono na twórczym konstruowaniu postaci z kilku podstawowych kształtów, które mogą być ze sobą zestawiane, komponowane i modyfikowane na różne sposoby. Opanowanie tej zasady sprawi, że rysowanie już na tym etapie stanie się fascynującym doświadczeniem. Okaże się mianowicie, że manipulując jedynie kilkoma podstawowymi kształtami można bardzo szybko uzyskać interesujące rezultaty. A to dopiero początek przygody…
koniec
6 grudnia 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

PRL w kryminale: Biały Kapitan ze Śródmieścia
Sebastian Chosiński

19 IV 2024

Oficer MO Szczęsny, co sugeruje już zresztą samo nazwisko, to prawdziwe dziecko szczęścia. Po śledztwie opisanym w swej debiutanckiej „powieści milicyjnej” Anna Kłodzińska postanowiła uhonorować go awansem na kapitana i przenosinami do Komendy Miejskiej. Tym samym powinien się też zmienić format prowadzonych przez niego spraw. I rzeczywiście! W „Złotej bransolecie” na jego drodze staje wyjątkowo podstępny bandyta.

więcej »

Mała Esensja: Trudne początki naszej państwowości
Marcin Mroziuk

18 IV 2024

W dziesięciu opowiadań tworzących „Piastowskie orły” autorzy nie tylko przybliżają kluczowe momenty z panowania pierwszej polskiej dynastii władców, lecz również ukazują realia codziennego życia w tamtej epoce. Co ważne, czynią to w atrakcyjny dla młodych czytelników sposób.

więcej »

Superwizja
Joanna Kapica-Curzytek

15 IV 2024

Zamieszkały w Berlinie brytyjski reportażysta podróżuje po niemieckim wybrzeżu. Jego znakomite „Duchy Bałtyku” są zapisem odkrywania, skrawek po skrawku, esencji niemieckiej duszy.

więcej »

Polecamy

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie

Stare wspaniałe światy:

Poetycki dinozaur w fantastycznym getcie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza wojna... czasowa
— Andreas „Zoltar” Boegner

Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner

Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner

Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner

Zobacz też

Tegoż autora

Piękny umysł
— Paweł Ciołkiewicz

Mieć chaos w sobie
— Paweł Ciołkiewicz

Blask z innej przestrzeni
— Paweł Ciołkiewicz

Między prawdą a kłamstwem
— Paweł Ciołkiewicz

Nosferatu ponad wszystko
— Paweł Ciołkiewicz

Obrzęd przejścia
— Paweł Ciołkiewicz

Szklane domy
— Paweł Ciołkiewicz

Miejska pułapka
— Paweł Ciołkiewicz

Przeciwstawić się losowi
— Paweł Ciołkiewicz

Powszechna historia nikczemności
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.