Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Anthony Horowitz
‹Morderstwa w Somerset›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMorderstwa w Somerset
Tytuł oryginalnyMagpie Murders
Data wydania26 września 2017
Autor
PrzekładMaciej Szymański
Wydawca Rebis
ISBN978-83-8062-146-6
Format544s. 135×215mm
Cena39,90
Gatunekkryminał / sensacja / thriller
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Kryminalne dwa w jednym
[Anthony Horowitz „Morderstwa w Somerset” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Morderstwa w Somerset” Anthony’ego Horowitza to w zasadzie dwie niemal całkowicie odrębne, a jednak zgrabnie splatające się ze sobą, kryminalne opowieści. Jedna tocząca się w czasach współczesnych, druga zaś, bardzo klasyczna, poprowadzona w stylu inspirowanym twórczością Agathy Christie.

Dominika Cirocka

Kryminalne dwa w jednym
[Anthony Horowitz „Morderstwa w Somerset” - recenzja]

„Morderstwa w Somerset” Anthony’ego Horowitza to w zasadzie dwie niemal całkowicie odrębne, a jednak zgrabnie splatające się ze sobą, kryminalne opowieści. Jedna tocząca się w czasach współczesnych, druga zaś, bardzo klasyczna, poprowadzona w stylu inspirowanym twórczością Agathy Christie.

Anthony Horowitz
‹Morderstwa w Somerset›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMorderstwa w Somerset
Tytuł oryginalnyMagpie Murders
Data wydania26 września 2017
Autor
PrzekładMaciej Szymański
Wydawca Rebis
ISBN978-83-8062-146-6
Format544s. 135×215mm
Cena39,90
Gatunekkryminał / sensacja / thriller
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Susan Ryeland jest redaktorką w wydawnictwie i praca ta wydaje się jednocześnie jej największą życiową pasją i sensem życia. Nie spodziewa się jednak, że kolejne spotkanie z twórczością Alana Conwaya – niesympatycznego, ale bardzo poczytnego autora bestselerowej serii o Atticusie Pündzie – dosłownie przeniesie ją w sam środek kryminalnej zagadki, podobnej do tych, które tak lubiła rozwiązywać na kartach książek.
„Morderstwa w Somerset” to typowa powieść szkatułkowa. Na początku wraz z Susan zaczytujemy się w całkiem zgrabnie napisanej, utrzymanej w stylu retro, opowieści o przygodach niemieckiego detektywa. Muszę przyznać, że świetnie udaje się tu nakreślić specyficzny klimat angielskiej prowincji sprzed lat – miasteczka, w którym pozornie nic się nie dzieje, a które tak naprawdę aż wrze od plotek, utarczek i skrywanych przez lata mrocznych tajemnic. Gdy w Somerset dochodzi do dwóch zgonów – w tym co najmniej jednego brutalnego morderstwa – podejrzanych jest aż nadto, a niezawodny, bystry Atticus ma pełne ręce roboty. Oto odnalazł zagadkę, która świetnie nadaje się do tego, by odwrócić uwagę od własnych, niemałych problemów.
Nieco słabiej, aczkolwiek wciąż całkiem nieźle, wypada moim zdaniem część dotycząca nieoficjalnego śledztwa prowadzonego przez Susan – współczesna zarówno pod względem czasu akcji jak i sposobu jej przedstawiania. Mniej w niej budowania nastroju, zaskakujących intryg i odkryć, więcej dłużyzn i domysłów domorosłej pani detektyw, która swoją drogą jakoś nieszczególnie zapadła mi w pamięć jako bohaterka. Mam wrażenie, że zabrakło jej charakteru i jak na swój wiek zachowywała się zaskakująco niedojrzale.
Opowieść poprowadzona jest na tyle sprawnie, że chwilami można zapomnieć o tym, iż zarówno fragmenty dotyczące współczesnych wydarzeń, jak i fikcyjne „Morderstwa w Somerset”, mają tak naprawdę jednego autora. Dzieje się tak przede wszystkim dzięki bardzo udanej stylizacji przygód Atticusa Pünda, ale także na przykład nieco zaskakującym zwyczajom jego książkowego twórcy – Alana. Sprawia to, że całość wydaje się w pewnym sensie bardziej wiarygodna i jeszcze ciekawsze staje się poszukiwanie powiązań między dwoma wykreowanymi przez Horowitza światami.  
koniec
21 maja 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Dni ostatnie
Marcin Mroziuk

17 VIII 2022

Fabuła powieści Richarda Flanagana okazuje się równie dziwna i podatna na różnorakie interpretacja jak jej tytuł. W każdym razie „Żywe morze snów na jawie” to lektura nie tylko intrygująca, ale także skłaniająca do rozmyślań nad przemijalnością życia.

więcej »

Zapomniani bohaterowie czasów zarazy
Sebastian Chosiński

16 VIII 2022

Pisząc w połowie lat 60. ubiegłego wieku „Zarazę” – swój najbardziej znany reportaż, poświęcony epidemii ospy prawdziwej we Wrocławiu – Jerzy Ambroziewicz nie mógł wyjawić najważniejszego, czyli tego, skąd choroba wzięła się w stolicy Dolnego Śląska. Ale i bez tej wiedzy jest to fascynująca lektura. Mimo że to opis wydarzeń sprzed kilku dekad, zdaje się być ponownie – po naszych doświadczeniach z pandemią koronawirusa – bardzo aktualny.

więcej »

Krótko o książkach: Z pandemią w tle
Joanna Kapica-Curzytek

15 VIII 2022

„Fałszywy świadek” to mocny thriller, w którym autorka każe swoim postaciom skonfrontować się z dramatyczną przeszłością. To, co było dawniej, wraca w najmniej spodziewanym momencie i nie da się od tego uciec.

więcej »

Polecamy

Terapia szokowa

W podziemnym kręgu:

Terapia szokowa
— Marcin Knyszyński

Seksapokalipsa
— Marcin Knyszyński

Odwieczna dialektyka
— Marcin Knyszyński

Rzeczy, które robisz w piekle, będąc martwym
— Marcin Knyszyński

Bulwar Zachodzącego Słońca 2
— Marcin Knyszyński

Borat Dzong-Un z pasem szahida
— Marcin Knyszyński

Rozkład i rozkładówka
— Marcin Knyszyński

Nowoczesny mit
— Marcin Knyszyński

Horror rzeczywistości
— Marcin Knyszyński

Osaczona
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja czyta: Styczeń 2012
— Miłosz Cybowski, Anna Kańtoch, Joanna Kapica-Curzytek, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Mikrokosmos
— Dominika Cirocka

Igrzyska po drugiej stronie barykady
— Dominika Cirocka

Kalejdoskop zdarzeń
— Dominika Cirocka

Gniew ojca, miłość matki
— Dominika Cirocka

Wybawca lekki jak piórko
— Dominika Cirocka

Złe miejsce do życia
— Dominika Cirocka

Cena zwycięstwa
— Dominika Cirocka

Amerykański sen
— Dominika Cirocka

Chichot losu
— Dominika Cirocka

Cztery razy Oliver Sacks
— Dominika Cirocka, Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.