Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 marca 2023
w Esensji w Esensjopedii

Kindra Hall
‹Potęga opowieści›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPotęga opowieści
Tytuł oryginalnyStories That Stick
Data wydania12 lipca 2021
Autor
PrzekładAlicja Laskowska
Wydawca Aktywa
ISBN978-83-960324-2-3
Format424s. 145×205mm
Cena49,90
Gatuneknon‑fiction
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Aby wysiłek przyniósł owoce
[Kindra Hall „Potęga opowieści” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Potęga opowieści” pokazuje nam, jak wielkie znaczenie ma w biznesie odpowiednia historia. Poprawia wyniki sprzedaży, integruje pracowników, buduje prestiż marki i dodaje wiarygodności. Nie masz firmy? Nie szkodzi. Ta publikacja przyda się także wszystkim potencjalnym klientom, aby dostrzegli, kto i jak skłania ich do zakupów.

Joanna Kapica-Curzytek

Aby wysiłek przyniósł owoce
[Kindra Hall „Potęga opowieści” - recenzja]

„Potęga opowieści” pokazuje nam, jak wielkie znaczenie ma w biznesie odpowiednia historia. Poprawia wyniki sprzedaży, integruje pracowników, buduje prestiż marki i dodaje wiarygodności. Nie masz firmy? Nie szkodzi. Ta publikacja przyda się także wszystkim potencjalnym klientom, aby dostrzegli, kto i jak skłania ich do zakupów.

Kindra Hall
‹Potęga opowieści›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPotęga opowieści
Tytuł oryginalnyStories That Stick
Data wydania12 lipca 2021
Autor
PrzekładAlicja Laskowska
Wydawca Aktywa
ISBN978-83-960324-2-3
Format424s. 145×205mm
Cena49,90
Gatuneknon‑fiction
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Amerykanka Kindra Hall od długiego czasu zajmuje się rolą strategicznych opowieści w biznesie. Prowadzi szkolenia, wykłady, doradza wiodącym firmom. „Potęga opowieści” jest sumą jej dotychczasowych doświadczeń w tym zakresie.
Mamy idealny produkt i wspaniale opracowany plan jego sprzedaży. Rozpoczynamy kampanię reklamową. Powinno się udać! Tymczasem osoby odpowiedzialne za sprzedaż, zaabsorbowane statystykami, strategiami, kanałami dotarcia w pewnym momencie zauważają, że czegoś istotnego brakuje. Nie ma spoiwa, kanału autentycznego porozumienia z klientami i czegoś, co wyróżni markę od mnóstwa podobnych podmiotów.
Autorka przekonuje nas w swojej książce, że tę rolę spełnia opowieść – ale warunkiem jest, żeby była dobrze dobrana i opowiedziana. Przykuwająca uwagę, wybrzmiewająca w odpowiednim czasie i miejscu. Sprawiająca wrażenie, że rozmawiamy z ludźmi, a nie tylko mówimy do nich. Tego rodzaju nawiązanie kontaktu z klientami Kindra Hall nazywa „budowaniem mostów”.
Autorka przytacza wiele ciekawych przykładów (i antyprzykładów), pozwalając nam dostrzec ogromny potencjał tkwiący w opowieści. Przekonuje, że ma to swoje pokrycie w wiedzy z zakresu psychologii i medycyny: neurologii, a nawet endokrynologii (hormony!), o czym Kindra Hall też ciekawie potrafi pisać. Jako zaletę jej książki postrzegam to, że nie koncentruje się ona na agresywnym i mającym znamiona przemocy „chwytaniu” klientów za wszelką cenę. Nacisk położony jest tu raczej na to, jak działać, by nie zmarnować wysiłków osób odpowiedzialnych za marketing czy PR i jak sprawić, aby ich wysiłek przyniósł owoce.
„Potęga opowieści” jest tylko do pewnego stopnia poradnikiem dla ludzi z branży. Wiele ciekawych i przystępnie podanych (bez biznesowego żargonu) informacji odkryją tu również czytelnicy, którzy pozostają wyłącznie klientami. Warto być świadomym metod wywierania na kupujących wpływu. Można poznać ciekawe mechanizmy konstruowania historii przydatnych firmom w działaniach marketingowych i promowania wizerunku. Dowiemy się, że opowieści przykuwają uwagę, nadają sens znaczeniom i budują więzi międzyludzkie oparte na zaufaniu. „Sam fakt, że to właśnie gatunek homo sapiens wygrał ewolucyjny wyścig o dalsze istnienie, wynika bezpośrednio z tego, że posiedliśmy umiejętność opowiadania”, zauważa Kindra Hall.
Osoby zawodowo zajmujące się biznesem znajdą tu ściśle usystematyzowane wskazówki, jak stworzyć świetną opowieść (liczą się między innymi rozpoznawalne postacie i prawdziwe emocje) i o czym opowiedzieć. Inne cele i funkcje ma historia o produkcie, jeszcze inne – o założycielu, idei firmy czy o zadowolonym kliencie. Ważne jest też, kto jest odbiorcą i kto opowiada. Gdy wszystkie te składniki zostaną optymalnie połączone – otrzymamy potężne i pomocne narzędzie, które może pozytywnie wpłynąć na sukces przedsięwzięcia.
koniec
28 września 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o książkach: Z miłości do książek
Miłosz Cybowski

29 III 2023

Dwa lata pisania i dziesięć lat poprawek – tak przedstawiona historia powstania „Cudzoziemca w Olondrii” Sofii Samatar daje bardzo dobre pojęcie o tym, czego powinniśmy się spodziewać po tej powieści. Wszystko jest tu dopracowane i przemyślane. Szkoda tylko, że trudno dać się porwać przedstawionej tu historii.

więcej »

Nieznośny ciężar wspomnień
Marcin Mroziuk

28 III 2023

W „Podpalaczce” towarzyszymy obdarzonej magicznym darem bohaterce, która znajduje się w samy centrum konfliktu targającego światem stworzonym przez Zoraidę Córdovę. Fabuła jest rzeczywiście wciągająca, natomiast szkoda, że zakończenie książki przynosi wyjaśnienie tylko części zagadek i każe spodziewać się powstania kolejnych części cyklu.

więcej »

Seryjni…: „Zawsze starałem się nie zostawiać żadnych śladów”
Sebastian Chosiński

27 III 2023

W rok po poświęconej Edmundowi Kolanowskiemu książce „Nekrofil” Andrzej Gawliński opublikował w Wydawnictwie Kryminalistycznym analizę zbrodniczej działalności kolejnego z polskich seryjnych morderców – Joachima Knychały. „Wampir” jest pozycją znacznie obszerniejszą, bo też materiał wyjściowy – kilkunastotomowe akta sprawy – pozwolił na dogłębniejsze zbadanie sprawy „Frankensteina”, jak nazwali go śledczy prowadzący dochodzenie w latach 70. i 80. ubiegłego wieku.

więcej »

Polecamy

Jak przewidziałem drugą wojnę światową

Stare wspaniałe światy:

Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner

Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner

Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner

Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner

Zobacz też

Tegoż autora

Wobec grozy wojny
— Joanna Kapica-Curzytek

Bogowie i owady
— Joanna Kapica-Curzytek

Książka o szerokim rozmachu
— Joanna Kapica-Curzytek

Bez turystycznych atrakcji i dobrych adresów
— Joanna Kapica-Curzytek

Normalne z pozoru życie
— Joanna Kapica-Curzytek

Nie wszyscy wyjdą z wygraną
— Joanna Kapica-Curzytek

Ze stale widocznymi bliznami
— Joanna Kapica-Curzytek

A więc to tylko tyle
— Joanna Kapica-Curzytek

Inne twarze
— Joanna Kapica-Curzytek

Zmieniać obyczaje
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.