Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Stanisław Lem
‹Dzienniki Gwiazdowe›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDzienniki Gwiazdowe
Teatr Teatr Groteska
AutorStanisław Lem
ReżyseriaAdolf Weltschek
MuzykaPiotr Klimek
ChoreografiaJacek Owczarek
Data premiery20 maja 2017
WWW

„Dzienniki Gwiazdowe” na scenie

Esensja.pl
Esensja.pl
W maju w krakowskim Teatrze Groteska będzie miał premierę spektakl będący adaptacją „Dzienników Gwiazdowych” Stanisława Lema.

„Dzienniki Gwiazdowe” na scenie

W maju w krakowskim Teatrze Groteska będzie miał premierę spektakl będący adaptacją „Dzienników Gwiazdowych” Stanisława Lema.

Stanisław Lem
‹Dzienniki Gwiazdowe›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDzienniki Gwiazdowe
Teatr Teatr Groteska
AutorStanisław Lem
ReżyseriaAdolf Weltschek
MuzykaPiotr Klimek
ChoreografiaJacek Owczarek
Data premiery20 maja 2017
WWW
Oficjalna premiera „Dzienników Gwiazdowych” w inscenizacji Małgorzaty Zwolińskiej obędzie się 20 maja, jednak według repertuaru na stronie teatru na początku maja odbędzie się kilka przedstawień przedpremierowych.
Oto oficjalny opis spektaklu:
Twórczość Stanisława Lema, znanego na całym świecie polskiego pisarza science fiction, filozofa, futurologa jest i będzie ponadczasowa. Lem wnikliwie analizuje naturę ludzką, zastanawia się nad rozwojem techniki i nauki, a także miejscem człowieka we Wszechświecie. Bohaterem „Dzienników Gwiazdowych” jest Ijon Tichy, który odbywa podróż w głąb wyobraźni, podczas której obnaża, w sposób niejednokrotnie pełen ironii, charakter człowieka. Składają się na niego słabośc, skłonnośc do zdrady, tchórzostwo, konformizm. Lem stawia także diagnozę ziemskiej cywilizacji, by ją ratować wystarczy kilka prostych działań, niestety od wieków niemożliwych do zastosowania. Padają też egzystencjalne, tak dziś aktualne. Akcja toczy się tu i teraz, a zarazem w bliżej nieokreslonej przestrzeni. Oszczędna scenografia podkreśla celność myśli, do tego wartkie dialogi, wyrafinowany dowcip i bogactwo metafory. Dokąd podąża Ijon Tichy, a wraz z nim ludzkość?
Spektakl przeznaczony jest dla widzów powyżej 14 lat.
koniec
18 kwietnia 2017

Komentarze

07 VI 2017   20:36:38

Słyszałam, że to świetny spektakl, scenarzystka Małgorzata Zwolińska dała z siebie 100 procent! Idę zobaczyć na własne oczy już jutro :)

08 VI 2017   10:10:32

Przyjechaliśmy z mężem na ten spektakl specjalnie z Białegostoku. Stwierdziliśmy, że zrobimy sobie urlop w Krakowie, a dodatkową atrakcją miały być wypad do teatru. Dziś kończą się nasze krótkie wakacje, ale wracamy z nich nauczeni nowych wrażeń i emocji. Spektakl na długo zostanie w naszej pamięci, był świetny.

08 VI 2017   22:33:41

Jako wielka fanka teatru – bardzo czekałam na ten spektakl! Polecam wszystkim, aby kupowali bilety w przyszłym sezonie artystycznym i przyjeżdżali do Krakowa, bo naprawdę warto :)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nominacje do Nagrody im. Philipa K. Dicka 2022

14 I 2022

Ogłoszono tytuły sześciu książek nominowanych do Nagrody imienia Philipa K. Dicka za rok 2021.

więcej »

Hugo 2021 – laureaci

20 XII 2021

18 grudnia podczas 79 Worldconu w Washington D.C. przyznano Nagrody Hugo 2021.

więcej »

Polecamy

Pijane ślimaki prowadzą śledztwo

Stulecie Stanisława Lema:

Pijane ślimaki prowadzą śledztwo
— Mieszko B. Wandowicz

Pogrzeb pośród mgławic
— Mieszko B. Wandowicz

O korzyściach z bycia ślimakiem (śluzem na marginesie „Głosu Pana”)
— Mieszko B. Wandowicz

List znad Oceanu
— Beatrycze Nowicka

Lem w komiksie
— Marcin Knyszyński

Przeciętniak w swym zawodzie
— Agnieszka Hałas, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Jam jest robot hartowany, zdalnie prądem sterowany!
— Miłosz Cybowski, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Zawsze szach, nigdy mat
— Marcin Knyszyński

Świadomość jako błąd
— Marcin Knyszyński

Człowiek jako bariera ostateczna
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

„W zeszłym roku nie miałem wakacji”
— Joanna Kapica-Curzytek

Esensja czyta: Wrzesień 2013
— Miłosz Cybowski, Jacek Jaciubek, Alicja Kuciel, Paweł Micnas, Beatrycze Nowicka

Panie Stanisławie, Mrogi Drożku!
— Marcin T.P. Łuczyński

Esensja czyta: Kwiecień-czerwiec 2010
— Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Joanna Słupek, Konrad Wągrowski

Przeczytaj to jeszcze raz: Social-fiction
— Daniel Markiewicz

Dialogi
— Janusz A. Urbanowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.