Misie - pierwsza edycja nowej nagrody!Misie to nowa nagroda, w której chodzi o prezentowanie i promowanie dobrej polskiej kultury popularnej. Mamy mnóstwo nagród, festiwali i wyróżnień dla kultury wysokiej. Pokażmy też co ciekawego, godnego uwagi a przede wszystkich trafiającego do odbiorców dzieje się w popkulturze. To idea przyświecająca tym nagrodom, których nazwa pochodzi na równi ze słynnego filmu Barei co z najprostszego zdania, które liczy się w rozrywce „Mi się podoba”.
Misie - pierwsza edycja nowej nagrody!Misie to nowa nagroda, w której chodzi o prezentowanie i promowanie dobrej polskiej kultury popularnej. Mamy mnóstwo nagród, festiwali i wyróżnień dla kultury wysokiej. Pokażmy też co ciekawego, godnego uwagi a przede wszystkich trafiającego do odbiorców dzieje się w popkulturze. To idea przyświecająca tym nagrodom, których nazwa pochodzi na równi ze słynnego filmu Barei co z najprostszego zdania, które liczy się w rozrywce „Mi się podoba”. Powstają nowe nagrody kulturalne – MISIE. Przyznawać je będzie blisko dwieście osób związanych z kulturą, które do tej pory od pięciu lat tworzyły kapitułę Węży – nagród dla najgorszych polskich filmów. Od tego roku obok żartowania z nieudanych polskich filmów chcemy również doceniać to, co najlepsze i najciekawsze w całej polskiej kulturze popularnej. Dzieła, które są w stanie nas naprawdę rozbawić, wzruszyć czy nami wstrząsnąć – wzbudzić emocje, bo przecież o to właśnie chodzi w popkulturze. Chcemy docenić najlepiej wykreowane postacie i nagrodzić najlepszych twórców. W ośmiu kategoriach mogą ze sobą konkurować zarówno dzieła filmowe, telewizyjne, literackie, muzyczne, komiksy, spektakle i reklamy. Po prostu mają być najlepsze. Poniżej przedstawiamy nominacje w pierwszej edycji naszych nagród. Nazwa MISIE zarówno nawiązuje do kultowego filmu Stanisława Barei, jak i do prostej i oczywistej frazy „Mi się podoba". Pierwsze uroczyste ogłoszenie laureatów – gala MISIÓW odbędzie się 15 IX w Łodzi podczas 28 Festiwalu Komiksów i Gier (szczegóły w osobnym komunikacie). Osiem kategorii to kolejno dzieła najzabawniejsze, najbardziej wzruszające, wstrząsające, zawierające najciekawsze sekwencje akcji a następnie najciekawsi bohaterowie, bohaterki i czarne charaktery ostatniego sezonu. I wreszcie najlepszy naszym zdaniem obecnie twórca popkultury. Nasze nagrody przyznajemy za dzieła, które miały premierę w sezonie od 1 VII 2016 do 30 VI 2017 r. Misie będą przyznawane w 8 kategoriach: Cztery emocjonalne: – rozbawiło – wzruszyło – wstrząstnęło – działo się Cztery osobowe: – najlepszy bohater – najlepsza bohaterka – najlepszy czarny charakter – najlepszy twórca A oto nominacje w pierwszej edycji: ROZBAWIŁO: - ASZ Dziennik (portal satyryczny) Red. nacz. Rafał Madajczak za codzienną porcję humoru, błyskawiczne reakcje i nieustannie wysoki poziom żartów nie oszczędzających nikogo. ASZ Dziennik to dziś jedna z najwyrazistszych marek polskiej satyry internetowej. - mapa San Escobar (parodia mapy) Autor Jarek Kubicki za kunsztowne, wymagające wielkiej wyobraźni i jeszcze większego poczucia humoru dzieło kartograficzne opisujące aktualny stan świadomości naszej oficjalnej polityki zagranicznej. Jeśli w tym roku macie spojrzeć tylko na jedną mapę to powinna być właśnie ta. - Ucho prezesa (serial internetowy) Producenci Marcin Dec, Wojciech Orszulak; Reżyseria – Tadeusz Śliwa za bieżącą satyrę polityczną wysokiej klasy i świetne kreacje aktorskie. Dowód na to, że polski serial może stać się tematem rozmów zarówno w środkach komunikacji publicznej jak i na konferencjach prasowych najważniejszych osób w państwie. - Zdrajca metalu (teledysk) Słowa Krzysztof Sokołowski Muzyka i wykonanie Nocny Kochanek; reżyseria teledysku Mikołaj „JAOK" Janusz za skrzyżowanie muzycznych umiejętności z dystansem do gatunku i świetny teledysk na miarę możliwości. Piosenka też może bawić. WZRUSZYŁO: - Czego szukasz w święta? (reklama tv) Produkcja CutCut; Reżyseria – Jesper Ericstam za tak rzadką w dzisiejszej reklamie umiejętność wywołania autentycznych uczuć u widzów. Twórcy tego filmiku wiedzą o odbiorcach więcej niż większość tworzących filmy pełnometrażowe - Kościsko (komiks) Scenariusz i rysunki Karol „KaeReL" Kalinowski za piękną opowieść dla dzieci tkwiących w nas niezależnie od wieku i wzorcowy dowód na to, że my tu też mamy swoją własną mitologię trzeba tylko umieć z niej czerpać. Kalinowski po raz kolejny udowodnił, że potrafi snuć fabuły na światowym poziomie. - Powidoki (film kinowy) Producent Michał Kwieciński; Reżyseria Andrzej Wajda za pokazanie, że nawet w najczarniejszych chwilach można zachować godność i własne zdanie. Piękne ostatnie dzieło mistrza, które dopełniło jego filmografię. - T.Cover (zbiór piosenek) Pomysłodawca – Leszek Zając za twórcze podejście do – było, nie było – klasyki polskiej muzyki rozrywkowej i piękny środowiskowy hołd dla starszych kolegów. Covery T.Love w tych wersjach nabierają zupełnie nowych odcieni, znaczeń i brzmień. - Totalnie nie nostalgia (komiks) Scenariusz Wanda Hagedorn; Rysunki Jacek Frąś za szczerą do bólu opowieść o niełatwym dzieciństwie w Polsce sprzed lat narysowaną w sposób, którego nie sposób zapomnieć. Są opowieści, które idealnie sprawdzają się w formie komiksu – to jedna z nich. WSTRZĄSNĘŁO: - Klątwa (spektakl teatralny) Produkcja Teatr Powszechny w Warszawie; Reżyseria Oliver Frljiić za dosłowne wstrząśnięcie polskim światem kultury, wywołanie dyskusji o teatrze pomiędzy ludźmi, którzy nie tylko na tej sztuce, ale na jakiejkolwiek innej nie byli od wielu lat i sprawdzian siły wiary wielu Polaków, którzy stwierdzili, że jeden spektakl może tej wierze zaszkodzić. Część z nas też nie widziała tego spektaklu, ale sam fakt jego istnienia stał się już wielkim wydarzeniem. - Stolp (komiks) Scenariusz Daniel Odija; Rysunki Wojciech Stefaniec za stworzenie porażającego miasta przyszłości i zaludnienie go fascynującymi postaciami. Stolp to interesująca wyprawa w świat komiksu utytułowanego prozaika, którego wspiera jeden z najciekawszych polskich rysowników. - Ślady (zbiór opowiadań) Autor Jakub Małecki za fascynującą i udaną próbę literackiego dowodu, że właściwie każde z pozoru zwyczajne życie może przerodzić się w tragedię. Proza Małeckiego skutecznie wymyka się literackim szufladkom i dzięki temu może być nominowana zarówno do NIKE jak i do MISIÓW. - Wołyń (film kinowy) Producenci Dariusz Pietrzykowski, Andrzej Połeć; Reżyseria Wojciech Smarzowski za bezkompromisową wizję trudnego fragmentu polskiej historii XX wieku. Ku przestrodze Smarzowski po raz kolejny pokazuje nam bez żadnych niedomówień jak okrutni mogą być ludzie. DZIAŁO SIĘ: - Belfer Sezon 1 (serial tv) Producent Wojciech Bockenheim; Reżyseria Łukasz Palkowski za pierwszy od lat (jeśli nie od dekad) naprawdę udany polski serial sensacyjny. A przy tym dowód, że na prowincji może być równie dziać się równie dużo co w stolicy. - Będziesz smażyć się w piekle (komiks) Scenariusz i rysunki Krzysztof „Prosiak" Owedyk za pełną akcji, humoru i świetnie zarysowanych postaci opowieść o kulisach polskiego środowiska muzycznego. W jednym tomie komiksu Prosiaka dzieje się więcej niż w przeciętnym życiu człowieka. - Inwazja (powieść) Autor Wojtek Miłoszewski za udaną próbę political fiction w której autor świetnie reaguje na bieżące wydarzenia i skryte lęki polskich czytelników. Czerpiąc z najlepszych wzorców literatury zachodniej udało się Miłoszewskiemu stworzyć powieść do cna polską. - Operacja Bazyliszek (film krótkometrażowy) Producenci: Marcin Dyczak, Anna Iller, Aleksandra Sulej, Jarosław Sawko, Piotr Sikora; Reżyseria Tomasz Bagiński za świetny koktajl polskich mitów, humoru, efektów specjalnych, wartkiej akcji i dobrego aktorstwa. Kolejne odsłony serii Legendy Polskie zdobywają wielką popularność i dowodzą wielkiego potencjału tego pomysłu. - Śliski interes (powieść) Autor Ryszard Ćwirlej za rewelacyjne oddanie realiów lat osiemdziesiątych i kryminał od którego nie sposób się oderwać. Ćwirlej stworzył świetne, zapadające w pamięć postacie milicjantów, którym naprawdę chcę się kibicować i postawił przed nimi niełatwe kryminalne zadania. NAJLEPSZY BOHATER: - Adrian (z serialu Ucho prezesa) Scenariusz Robert Górski; Aktor Paweł Koślik za naoczny dowód, że nawet najważniejsza osoba w państwie ma pewne ograniczenia. Każdy z nas jest dla kogoś Adrianem i ma swojego Adriana. - Janusz Jasiński (z filmu Jestem mordercą) Scenariusz Maciej Pieprzyca; Aktor Mirosław Haniszewski za wiarygodne przedstawienie funkcjonariusza systemu, który równocześnie jest po prostu człowiekiem. Rzadko w polskim kinie pojawiają się tak zniuansowane postacie z tamtej epoki. - Jurek (z filmu Sztuka kochania) Scenariusz Krzysztof Rak; Aktor Eryk Lubos za męską energię tryskającą wręcz z ekranu. Oto postać, która miała być tłem dla głównej bohaterki, a stała się jej równorzędnym partnerem. - Krüger (z cyklu powieści Krüger) Autor Marcin Ciszewski za bohatera przygodowo-historycznej fabuły na którego czekaliśmy od lat. Miotany przez wichry historii Krüger to zarówno silna, wyrazista postać jak i metafora dawnej polskości. - Paweł Zawadzki (z serialu Belfer) Scenariusz: Jakub Żulczyk, Monika Powalisz; Aktor Maciej Stuhr za postać zwykłego człowieka z zasadami, nauczyciela, przyjaciela i zdeterminowanego ojca a wszystko to w jednej fascynującej osobie. To na Zawadzkim w interpretacji Stuhra w największej mierze opierał się sukces serialu Belfer. NAJLEPSZA BOHATERKA: - pani Basia (z serialu Ucho prezesa) Scenariusz Robert Górski; Aktorka Izabela Dąbrowska za wyrazistą i jakże często pomijaną w fabułach postać opiekunki, która porządkuje rzeczywistość wokół każdego prezesa. To na paniach Basiach trzyma się każde imperium. - Zofia Beksińska (z filmu Ostatnia rodzina) Scenariusz Robert Bolesto; Aktorka Aleksandra Konieczna za świetny dowód, że postać zapracowanej żony i matki może być w fabule równorzędnym partnerem dla znanych ekscentrycznych artystów. Zofia Beksińska była ostoją normalności i dotąd zwykle przemilczanym trzecim wierzchołkiem trójkąta geniuszu Beksińskich. - Zosia Głowacka-Skiba (z filmu Wołyń) Scenariusz Wojciech Smarzowski; Aktorka Michalina Łabacz za tragiczną postać normalnej dziewczyny w nienormalnych czasach. Gdyby nie postać Zosi odczłowieczenie opowieści zawartej w tym filmie prawdopodobnie przekroczyłoby granicę jakie przyjmuje współczesna kultura. - Wanda (z komiksu Totalnie nie nostalgia) Scenariusz Wanda Hagedorn za szczerą, momentami do bólu, bohaterkę z którą mogą utożsamiać się setki kobiet dorastających w czasach PRL-u. Opowiedzenie tej historii wymagało wiele odwagi i równie wiele talentu. - Michalina Wisłocka (z filmu Sztuka kochania) Scenariusz Krzysztof Rak; Aktorka Magdalena Boczarska za fascynujące i bezpruderyjne oddanie w ekranowej wizji jednej z ikonicznych postaci polskiej edukacji seksualnej. Książki Wisłockiej mocno się zestarzały, za to jej energia wciąż do nas przemawia. NAJLEPSZY CZARNY CHARAKTER: - Antoni (z serialu Ucho prezesa) Scenariusz Robert Górski; Aktor Wojciech Kalarus za osiągnięcie rzeczy niewyobrażalnej – przerośnięcie oryginału. Serialowy Antoni niewątpliwie ociepla wizerunek, bo udowadnia nam, że mogło być jeszcze gorzej. - Boruta (z serii filmów Legendy Polskie) Scenariusz: Błażej Dzikowski; Aktor Tomasz Drabek za konsekwentny i fascynujący rozwój postaci w kolejnych utworach. Uosobienie zła. - komendant Słota (z serialu Belfer) Scenariusz: Jakub Żulczyk, Monika Powalisz; Aktor Paweł Królikowski za przypomnienie, że na wielkie zło składa się często mnóstwo drobnych małych lokalnych s*****syństw. W panteonie prowincjonalnych czarnych charakterów serialu Belfer postać komendanta Słoty lśni jak bryłka mrocznego złota. - Lord Solo (z komiksu Będziesz smażył się w piekle) Scenariusz Krzysztof „Prosiak" Owedyk za wielką kreację dwulicowego mistrza szołbiznesu. Nawet jeśli naprawdę wśród polskich gwiazd nie ma takich lordów, to tak ich właśnie sobie od lat wyobrażamy. NAJLEPSZY TWÓRCA: - Tomasz Bagiński (za Legendy Polskie) za świetne wyczucie potrzeb młodego polskiego widza i idealne, konsekwentne ich zaspokojenie. Legendy Polskie to świetna rodzima marka z wielkim potencjałem rozwoju. - ekipa, która wskrzesiła pismo Przekrój (wiadomo za co) Wydawca Tomek Niewiadomski + redakcja za dokonanie niemożliwego – odtworzenie ducha i charakteru słynnego pisma, które od lat było już tylko wydmuszką. Kwartalnik też może być sensownym cyklem wydawniczym. - Robert Górski (za Ucho prezesa) za próby (często udane) stworzenia parodii naszego życia politycznego, która będzie równie śmieszna jak oryginał. To pierwszy w historii naszego kraju serial internetowy, który pobił swą popularnością i rozpoznawalnością seriale telewizyjne. - Janek Koza (za rysunki i komiksy satyryczne) za umiejętność błyskawicznego obnażenia w kilku kreskach i komiksowych dymkach absurdów, które nas otaczają. Koza po prostu rysuje jak jest. - Wojciech Smarzowski (za Wołyń i Księdza) za mroczne opowieści o ludzkiej naturze od których nie sposób się oderwać. Filmy Smarzowskiego to wielki fenomen ostatnich lat, a w tym sezonie dostaliśmy więcej niż jeden 2 sierpnia 2017 |
@Misiek- i o to chodzi. Te nagrody nie mają na celu wyróżnienia twórców. One mają zwrócić twoją uwagę na utwory, które mógłbyś pominąć w natłoku zdarzeń.
PS- redakcja proszona o edycję- do Legend Polskich można wstawić przynajmniej 2 linki- jeden do recenzji na stronie Esensji, drugi bezpośrednio do filmu.
Lajki na Facebooku, czyli popularne „Facebook Likes”, odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu naszej interakcji społecznej w świecie online w mediach społecznościowych. Choć mogą się wydawać jedynie niewinnymi gestami potwierdzającymi czyjąś treść lub zdjęcie, mają one znacznie większe znaczenie niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. W rzeczywistości, lajki stanowią fundament naszego doświadczenia na Facebooku, wpływając na nasze samopoczucie, interakcje z innymi użytkownikami oraz nawet (...)
więcej »Odkryj wskazówki i triki dotyczące wyboru odpowiednich elementów do budowy własnego robota! Pomożemy Ci zrozumieć, na co zwracać uwagę i jak dokonywać mądrych wyborów.
więcej »Rozwój technologiczny przyniósł duże wymagania, jeśli chodzi o przechowywanie danych. Każdy z nas pragnie mieć wystarczającą ilość swojej ulubionej muzyki, nagranych filmów czy zrobionych zdjęć podczas podróży. W dzisiejszym świecie posiadanie dużej przestrzeni pamięci jest kluczowe. Sprawdź, do jakich urządzeń warto dodać większą kartę pamięci.
więcej »Pierwsza wojna... czasowa
— Andreas „Zoltar” Boegner
Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner
Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner
Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner
Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner
Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner
Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner
Jedna nagroda była głupia, druga też. Nie ma co się dziwić, znająć tego co to organizuje