powrót do indeksunastępna strona

nr 01 (LXIII)
styczeń-luty 2007

Powiew RPG: Grudzień 2006
Mamy już styczeń, małe opóźnienie z kolejnym podsumowaniem, ciągły brak śniegu. Tyle dobrego, że herbata i kawa się znalazły. Werniks chyba też. Ale wydawcom grudzień się nie udał. Zupełnie.
Brak ilustracji w tej wersji pisma
Brak ilustracji w tej wersji pisma
KRAJ
ISA
Miłosz Cybowski: Pocztą pantoflową udało mi się dowiedzieć, że wydano „DragonLance: Opis Świata”, czyli podręcznik źródłowy do Smoczej Lancy, jednego z klasycznych światów starego, dobrego heroic fantasy na d20. Niestety, na stronie samego wydawnictwa nie zamieszczono żadnej informacji na temat ukazania się tego podręcznika (jeśli nie liczyć dodania go do działu „Ostatnio dodane do sklepu”). To nie pierwszy raz, kiedy trzeba dowiadywać się o nowościach okrężnymi drogami.
ZAGRANICA
Great White Games
Dagmara Biała: By nieco osłodzić czekanie graczom spragnionym unicestwiania zła we wszelkiej jego postaci, na stronie wydawnictwa umieszczono pdf z kilkoma ilustracjami prezentującymi szatę graficzną „The Savage World of Solomon Kane™ Roleplaying Game”. System oparty na powieści o mścicielu ubierającym się niczym muminkowy Włóczykij ma zostać wydany w pierwszej połowie tego roku, a nieco więcej na jego temat możecie znaleźć w sierpniowym „Powiewie”. Oprawa wizualna podręcznika zapowiada się nieźle – cała siódemka obrazków nie wygląda może zniewalająco, ale za to klimatycznie i barwnie, a ich równy poziom pozwala spodziewać się, że te, które zobaczymy na papierze nie będą gorsze.
MC: Pamiętacie jeszcze Necropolis z poprzedniego „Powiewu”? Tutaj i tutaj znajdziecie kartę postaci, kartę sojuszników i kartę pojazdu w formacie pdf, prosto do druku. Natomiast w tym miejscu możecie zapoznać się z dwoma stronami, na których przedstawiono założenia nowego systemu planowanego na 2007 rok. Będziecie mogli wcielić się w nieustraszonych marynarzy, którzy w latających okrętach poszukują sławy, skarbów i przygód. Fruwające w przestworzach żaglowce do złudzenia przypominają mi Crystalicum
Atlas Games
DB: Można już zamówić zapowiadany na styczeń podręcznik do Ars Magica, opisujący dziewięć form starożytnej magii i zasady ich łączenia. Niektóre z tych form są tak rzadkie, że nawet legendy o nich słyszy się nieczęsto, ale Poszukiwacze z Bractwa, licząc na nieśmiertelną chwałę, starają się je odnaleźć i odkryć ich tajemnice. W końcu na Zgromadzeniach wciąż jeszcze słyszy się opowieści o nekromantach z Canaan, którzy potrafią przywołać każdą zmarłą osobę, czy o magii runicznej odgarniającej na bok odporność na magię niczym pajęczynę. Od mroźnej północy aż do zachodniego krańca świata, przez pierwsze ludzkie osady do wielkich klasycznych świątyń – misja może zaprowadzić postaci w dowolne miejsce mitycznej Europy a nawet dalej. Jak daleko gracze zapuszczą się w poszukiwaniu wiedzy? Sto czterdzieści cztery strony w twardej oprawie wkrótce pozwolą odpowiedzieć na to pytanie.
Goodman Games
DB: Dedekowa brać znów powinna być zadowolona – pojawiły się kolejne części serii Dungeon Crawl Classics. W przygodzie zatytułowanej „The Sunless Garden” bohaterowie będą mogli zmierzyć się ze stworzeniami zamieszkującymi Bezsłoneczny Ogród oraz mieszkańcami pewnego miasteczka zamienionymi w drzewa. Finał tradycyjnie zmusi drużynę do stanięcia twarzą w twarz z uosobieniem zła, pozwoli na zdobycie bajecznych skarbów i uratowanie wielu istnień. Część 14. pod tytułem „Dungeon Interludes” to podręcznik zawierający aż sześć przygód, które można rozegrać zarówno jako jednostrzałówki, jak i w formie kampanii. W każdej z nich drużynie przyjdzie przemierzać odmienne lokacje – od paladyńskiego grobowca przez tajemniczą jaskinię, aż po wieżę czarownika. W finale na graczy czeka ratowanie świata przed złym mistrzem przywołania i armią jego demonów – wszystko w starym dedekowym stylu. Czego więcej może chcieć przeciętny kostkoturlacz?
Mongoose Publishing
DB: Wielbiciele Conana również się ucieszą. Dzięki nowemu dodatkowi opisującemu Shem leżący nad Oceanem Zachodnim będą mogli odwiedzić boskie zigguraty, wielką turańską pustynię, zielone łąki zachodu, przespacerować się ulicami Akbitany, napić wyśmienitego wina z Kyros i poczuć na własnej skórze co oznacza bycie Shemitą i przygoda w prawdziwie orientalnym stylu. Zawartość podręcznika powinna usatysfakcjonować zarówno graczy jak i mistrzów gry, którzy dzięki niej będą mogli powołać do życia tętniące egzotyką miejsca.
powrót do indeksunastępna strona

91
 
Magazyn ESENSJA : http://www.esensja.pl
{ redakcja@esensja.pl }

(c) by magazyn ESENSJA. Wszelkie prawa zastrzeżone
Rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie tylko za pozwoleniem.